Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جنگل ها از مسافران تابستانی خواست در حفظ محیط زیست مسئولیت پذیر باشند و در صورت مشاهده آتش سوزی با شماره تلفن 1504 تماس بگیرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرهنگ قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها با اشاره به افزایش مسافرت ها در عید فطر و روزهای تابستان، تصریح کرد: تمامی دستگاههای ذی‌ربط برای حفاظت از مناطق جنگلی و مراتع در آماده‌باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سبزعلی افزایش دما در تابستان، آتش روشن کردن مسافران و گردشگران و به ویژه انداختن ته سیگار در کنار جاده ها را از عوامل اصلی آتش سوزی در جنگل ها و مراتع خواند و گفت: با توجه به افزایش دما و آغاز فصل تابستان، پوشش گیاهی و علفی سطحی خشک شده و مستعد آتش سوزی است و در صورت همکاری نکردن مردم با مشکل رو به رو می‌شویم.
وی با اشاره به افزایش آتش سوزی‌ها در این ایام گفت: آمار و بررسی نشان می‌دهد که همزمان با موج سفر‌ها و رعایت نشدن اصول ایمنی توسط گردشگران با افزایش حریق در مراتع و جنگل‌ها مواجه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت به اشاره به لزوم رعایت مسائل ایمنی توسط گردشگران، توصیه کرد: گردشگران باید دقت کنند که در مناطق مرتعی که پوشش خشک دارد، تحت هیچ شرایطی آتش روشن نکنند. در مناطق دیگر پیش از روشن کردن آتش اطراف آن را از علف‌های خشک پاکسازی کنند.

وی ادامه داد: گردشگران پیش از ترک محیط خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند و در صورت آتش سوزی به سرعت اقدام به اطفا کرده و مراتب را خبر دهند. همچنین از پیش از ترک محل، زباله‌ها را جمع آوری کنند. اشیای براقی مانند شیشه می‌تواند باعث ایجاد آتش سوزی شود.

وی به آتش سوزی‌های کنار جاده‌ای اشاره کرد و گفت: علت اصلی آتش سوزی کنار جاده‌ای پرتاب ته سیگار است که از گردشگران و رانندگان خواهشمندیم این نکته را رعایت کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره برخورد با عوامل ایجاد حریق گفت: براساس قانون افرادی که به طور سهوی ایجاد حریق کنند ضمن جبران خسارت، به پرداخت جریمه و حبس تا شش ماه محکوم می‌شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که به طور عمدی ایجاد حریق کنند، به ۶ ماه تا دو سال حبس محکوم خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت جنگل‌ها و مراتع در پایان از گردشگران خواست در صورت مواجه با حریق، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به این نهاد اطلاع دهند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین اقدامات آتش سوزی واحدهای مسکونی و تجاری منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز دو اکیپ نقشه برداری در امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شدند، افزود: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی به دلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه پس از اتمام نقشه برداری این بنیاد نسبت به آواربرداری اقدام می‌شود، تصریح کرد: این عملیات که از امروز آغاز شده بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

کد خبر 6097275

دیگر خبرها

  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند