Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کليک – شرکت مايکروسافت تلاش دارد تا با پياده سازي چندين پروژه دامنه استفاده ويندوز در ميان کاربران را روز به روز افزايش دهد.

عليرغم اين که کارشناسان پيش بيني مي کردند که پي‌سي ها به زودي از رده خارج خواهند شد اما آمارها نشان مي دهد که هم چنان سيستم عامل ويندوز جايگاه ويژه اي در پي‌سي‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اين مسئله را تا حدي بايد مديون سخت افزارهاي مناسبي دانست که اخيرا توسط مايکروسافت طراحي شده است.
با اين وجود پروژه هاي اخير مايکروسافت نشان مي دهد که اين شرکت تلاش دارد تا ويندوز را فراتر از پي‌سي هاي کلاسيک گسترش دهد.
يکي از اين پروژه ها، اجراي ويندوز 10 بر روي ARM است. اجراي ويندوز بر روي تراشه هاي ARM ( که داراي تراشه هايي مشابه تراشه هاي به کار رفته در گوشي هاي هوشمند هستند) بدان معنا است که ويندوز مي تواند بر روي دستگاه هاي کوچک تر، سبک تر و هميشه روشن اجرا شود. انتظار مي رود اولين نمونه از اين دستگاه ها تا اواخر سال ميلادي جاري روانه بازار شود.
يکي ديگر از پروژهايي که با هدف گسترش ويندوز در حال انجام است، Continuum نام دارد که به گوشي هاي ويندوزفون مانند Elite X3 اجازه مي دهد که به يک صفحه کليد و مانيتور وصل شوند و همانند يک پي‌سي عمل کنند.
در نهايت نيز بايد به Windows 10 S اشاره کرد. اين نسخه خاص ويندوز با هدف رقابت با کروم بوک ها در زمينه سهولت در استفاده طراحي شده است.
اگرچه هدف اين پروژه ها اندکي با يکديگر متفاوت است، اما خواست نهايي تمام آن ها، گسترش دادن کاربرد ويندوز فراتر از پي‌سي هاي سنتي امروزي است که شامل کامپيوترهاي دسکتاپ و لپ تاپ ها مي شود. البته ويندوز پيش از اين نيز تلاش هايي در اين زمينه داشته است. نمونه هاي آن ويندوز RT و ويندوز فون است که هر دو در پيش برد اين هدف ناکام بودند.
ويندوز RT که در ماه اکتبر سال 2012 رونمايي شد يک نسخه ساده تر از ويندوز بود که بر روي تراشه هاي ARM اجرا مي شد و تنها با اپليکيشن هايي کار مي کرد که از طريق فروشگاه ويندوز (Windows Store) دانلود مي شدند. اين سيستم عامل در ابتدا بر روي دستگاه Surface RT مايکروسافت عرضه شد.
اما مشتريان واقعا نمي دانستند که به چه دليل بايد يک نسخه ضعيف تر ويندوز را خريداري کنند. از طرف ديگر توسعه دهندگان و برنامه نويسان نيز تمايلي به بازنويسي اپليکيشن هاي موجود به منظور اجرا شدن بر روي ARM نداشتند. در نهايت مايکروسافت مجبور شد تا ارزش سهام Surface RT را به مبلغ 900 ميليون دلار کاهش دهد. مبلغي که ديگر قابل تغيير نبود.
داستان ويندوزفون اندکي متفاوت با Windows RT آغاز شد اما پاياني مشابه به آن داشت. مايکروسافت در سال 2013 شرکت نوکيا را با مبلغ 5٫4 ميليار دلار خريداري کرد. اين شرکت تلاش مي کرد تا با دو رقيب سرسخت و قدرتمند خود يعني اندرويد گوگل و iOS اپل رقابت کند. اما بار ديگر کمبود اپليکيشن هاي موجود به اين سيستم عامل نيز ضربه زد و در نهايت مايکروسافت شاهد آن بود که سهم سيستم عامل شرکتش از بازار تقريبا به صفر رسيده است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال

در ادامه مسابقات جام جهانی تیراندازی که در باکو آذربایجان در حال پیگیری است تیم‌های میکس تفنگ کشورمان امروز در خط آتش قرار گرفتند که نتوانستند در ادامه برای کسب مدال به رقابت بپردازند.

در این ماده تیم ۲ میکس کشورمان با ترکیب شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام با ۶۲۹ امتیاز نهم شد.

تیم یک ایران با ترکیب فاطمه امینی و پوریا نوروزیان با ۶۲۲.۱ امتیاز سی و پنجم شد. براین اساس کار ملی‌پوشان میکس بدون رسیدن به فینال به پایان رسید. 

در این ماده ۴۱ تیم حضور داشتند که ۲ تیم از چین برای طلا و تیم‌های ایتالیا و اتریش برای برنز رقابت خواهند کرد. 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • جام جهانی تیراندازی| ادامه ناکامی‌ها را نکونام و نوروزیان رقم زدند
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات