Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه سياسي: در پي تداوم هتاکي و توهين هاي شکست خوردگان انتخابات اخير (طيف افراطيون)؛ يک استاد حوزه و دانشگاه مي‌گويد: دولت و رئيس جمهور خونسردي خود را مقابل اهانت ها حفظ کنند.
حجت الاسلام محسن غرويان، استاد حوزه علميه قم در رابطه با اهانت خودسرها به رييس جمهور گفت: اين گونه حرکات، دست و پا زدن هايي است که از سر ناچاري و هماهنگ با اهداف دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين اوضاع حساس جهاني، شرايط بد منطقه و فشارهايي که #صهيونيزم جهاني و داعش مي‎خواهد به کشور ما اعمال کند؛ اين نوع شيطنت هاي داخلي چراغ سبزي است به #تروريست‎ ها و براي امنيت ما بسيار خطرناک است. اميد است دولت و رييس جمهور محترم خونسردي و متانت خود را حفظ کنند چرا که ايشان حمايت قاطع مردم را دارند و اين خودسرها در مقابل 24 ميليون حامي او عددي نيستند.

گفتني اينکه، مداح باند افراطي از عيد فطر هم نگذشت و پيش از نماز عيد فطر در مصلاي تهران به بيان اظهارات تند سياسي عليه برجام و خواندن شعري پر از کنايه خطاب به دولتمردان پرداخت!


موضع شوراي سياستگذاري ائمه جمعه


رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه درباره حواشي نماز عيد فطر، گفت: من از اين موضوع بي‌اطلاعم و ستاد اقامه نماز جمعه تهران بايد پاسخگو باشد. حجت الاسلام و المسلمين سيدرضا تقوي درباره قرائت شعري در حاشيه نماز عيد فطر اظهار داشت: من از اين موضوع بي اطلاعم و چيزي نشنيده‌ام اما در هر صورت موضوعاتي از اين دست ارتباطي به شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه ندارد، بلکه ستاد برگزاري نماز جمعه تهران بايد در اين‌باره پاسخگو باشد.

رييس ستاد اقامه نماز:
از مضمون اشعار مداح مراسم اطلاعي نداشتيم!

رئيس ستاد اقامه نماز جمعه تهران در گفت‌و‌گو با ايسنا گفت: ما همانطور که از دانشجوياني که پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه سخنراني مي‌کنند درخواست ارائه متن سخنان‌شان را نداريم از مداح نماز عيد فطر هم چنين درخواستي نداشته‌ايم و بنابراين پيش از قرائت اين اشعار اطلاعي از مضمون آن نداشتيم. مسئوليت برگزاري اين مراسم با ستاد اقامه نماز جمعه تهران بوده است و ما از آقاي ميثم مطيعي که سال گذشته هم به عنوان مداح در اين مراسم حضور داشت و اجرايش با استقبال حاضران مواجه شده بود، دعوت به حضور کرده بوديم. تريبون‌هاي نماز جمعه و نماز عيد فطر محلي براي ارائه نظرات کساني است که به اين مراسم‌ها دعوت مي‌شوند. البته اين دعوت از تمامي طيف‌هاي داخل نظام صورت مي‌گيرد و همه نيروهاي داخل نظام از اين تريبون‌ها استفاده مي‌کنند و کسي هم متن سخنان آنان را پيش از ارائه، مورد بررسي قرار نمي‌دهد. ممکن است برخي‌ها از آنچه که شخصي از اين تريبون‌ها مطرح مي‌کند، ناراحت شوند و برخي هم ناراحت نشوند!!


عبدالجبار کاکايي شاعر شناخته شده به حواشي نماز عيد سعيد فطر واکنش نشان داد.

مداح با ادب در حال بوسه بر دست علم الهدا!
................................................................

نويسنده اشعار اهانت آميز مداح عيد فطر مشخص شد

بعد از آنکه مداح امروز نماز عيد فطر در برابر دوربين رسانه ها و مخاطبان داخل و خارج اشعاري پر از نيش و کنايه عليه رئيس جمهور و عباراتي اهانت آميز عليه برجام و دولتمردان بکار برد، منابع خبري اعلام کردند که سراينده اين اشعار جنجالي محمدمهدي سيار است که پيش از اين اشعار زيادي را عليه آنچه جريان فتنه خوانده مي شود سروده بود. محمدمهدي سيار همانند ميثم مطيعي (مداح خبر ساز امروز) از فارغ التحصيلان دانشگاه امام صادق است. متولد ٦٢ که اشعار تندش عليه جريان اصلاح طلب با عنوان ضديت با فتنه بر صفحه اول کيهان و وطن امروز مي نشيند.

سيار بعد از موج انتقادها از اشعار اهانت اميز امروز در يادداشتي مدعي شد که اين متن را بر اساس اظهارات تيم هسته اي تنظيم کرده است. در توضيح اين شاعر آمده است: ترجمه‌اي‌ است ساده از متن نامه «دکتر محمدجواد ظريف» به خانم «موگريني» در اعتراض به «تحريم‌هاي جديد سنا». سيار براي کاستن از بار انتقادها و فشارها بر مداح امروز عيد فطر در پايان يادداشت خود مدعي شده است که او قطعه اي ويژه به مناسبت سند ٢٠٣٠ سروده بود که ميثم مطيعي (مداح) نخوانده است.

در جريان انتخابات اخير سيار يکي از اعضاي حلقه شاعران حامي ابراهيم رئيسي را تشکيل مي داد. رياست اين گروه با عليرضا قزوه بود و بيانيه اي را عليه روحاني و اصلاح طلبان منتشر کرد. سيار پيش از اين به بهانه يکي از سخنان روحاني که گفت با شعر و شعار نمي توان کشور را اداره کرد در صفحه شخصي‌اش خود به رئيس جمهور تاخته بود. در حالي که روحاني تفکر شعار گرايي را نقد کرده بود سيار مدعي شد که اظهارات روحاني توهين به شعرا و هنر شعر در کشور است.

پاسخ يک شاعر کشورمان به مداح هتاک امروز عيد فطر

سلام اي شاعر و مداح گمنام
سلام اي کاسب تحريم، اي خام

بنازم شعر با معنايتان را
صداي خوش، قد رعنايتان را

حصار حجب را از هم گسستي
به جاي روزه، حرمت را شکستي

عجب جان بر کف و بي‌باک هستي
تو شاعر نيستي، هتاک هستي

تو هم اي قاري و مداح بي‌شرم
نداري عفت و احساس و آزرم

چه شد؟ در آستينت مار ديدي؟
صف اول به چشمت خار ديدي؟

گمان کردي که او تنهاي تنهاست؟
صدايت را ببِر او مرشد ماست

عزيز مردم ايران زمين است
بخواهي يا نخواهي، او همين است

تن نازت چرا اين‌گونه خارد؟
عزيزم شصت درصد راي دارد

سخن از حکمت برجام گفتي
عجب بي‌مايه و گردن کلفتي

اگر ملت دوباره خام مي‌ماند
اگر برجام، نا فرجام مي‌ماند

يقين ايران مصاف جنگ مي‌شد
براي خواندنت جا تنگ مي‌شد

عزيز فتنه‌گر، فرماندهت کيست؟
سياست عرصه مداح‌ها نيست

تو اي افسون‌گر بي‌عار و کژدم
سيه کردي رخ خود پيش مردم

اگر از کار خود نادم نگردي
براي مردمت خادم نگردي

به يمن اين گناه و تيره بختي
از اين مردم خوري سيلي به سختي.

متن دکتر معين
مصطفي معين وزير علوم دولت اصلاحات در واکنش به شعرخواني سخيف و بي ادبانه يکي از مداحان در مراسم نماز عيدفطر مصلي تهران در اينستاگرام خود نوشت:‌
مداحان قدرت و سياست
گروهي حزبي و سياسي - سراسري و سازمان يافته - بدون مجوز قانوني - در پوشش مروجان دين و محبان اهل بيت ع - ولي در عمل: مداحان قدرت و دلواپسان دنيا و خشونتگرايان و هتاکان به مسئولان و خدمتگزاران مردم!؟ (بمناسبت تهديد و رفتار موهن مجدد نسبت به رئيس جمهور برخاسته از راي اعتماد مردم در مراسم وحدت آفرين نماز عيد فطر در قبل از اقامه نماز)



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه   07اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

سخنران پیش از خطبه ها؛    سردار رحیم جهانبخش  فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی خواهد بود.

 مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد