Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

 
 

 
محققان اعتقاد دارند که مردها به خاطر دلايل بيولوژيکي طالب زيبايي هستند. درست است که هنوز کمي در ابراز احساساتشان سرسخت هستند اما به دنبال کسي هستند که بتوانند آزادانه با او مسائل احساسي و روحي-رواني خود را در ميان بگذارند.

 

مردها چطور انتخاب مي کنند؟

 

آشکار است که نقش زنان در جامعه رشد کرده و مردها هم مي بايست خود را اين تغيير وفق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئناً، برخي از محرکات قديم ، مثل کشش و جذب به زيبايي ، هنوز هم در انتخاب هاي آنان تاثير مي گذارد. اما امروز، مرداني راحت تر هستند که همسرانشان شغلي براي خود داشته باشند و همينطور توقع داشته باشند که شوهرشان در کارهاي خانه به آنها کمک کند. و با هرچه برابر شدن نقش زن و مرد، آنچه مردها از زن زندگيشان مي خواهند به آنچه زنها از شوهرانشان توقع دارند شبيه شده است ، يعني محبوب و معشوقي که همه ي نيازهاي احساسي و فکري آنها را برآورده کند.

 

مردها هنوز هم به همان ميزان سابق خواستار ازدواج هستند. درواقع ، 94 درصد از نوجوانان امريکايي در ذهن خود برنامه دارند که روزي ازدواج کنند و 92 درصد از آنها به بچه دار شدن هم علاقه مندند.

 

اين آمار از سال 1977 حتي از ميزان دخترهايي که براي ازدواج برنامه ريزي مي کنند هم بالا زده است ( درواقع 69 درصد از همه ي افراد بزرگسال در امريکا متاهل هستند و فقط 8 درصد از آنها طلاق گرفته اند ) .

 

اما اين روزها مردها ديرتر ازدواج مي کنند. امروزه سن متوسط ازدواج براي آقايان 27 است درحاليکه در سال 1960، 23 بوده است. اما چرا ؟ دکتر ديويد پوپنو روانشناس و مدير پروژه ي ازدواج ملي در دانشگاه راجرز نيو جرسي، يکي از دلايل آن را وجود سکس و رابطه ي جنسي قبل از ازدواج در جوامع غربي مي داند. اما وقتي نوبت به انتخاب همسر مي رسد، مردهاي جوان بسيار با احتياط عمل مي کنند.

 

دکتر پوپنو توضيح مي دهد ، " خيلي از اين جوانان والديني دارند که از هم طلاق گرفته اند يا دوستاني دارند که پدر و مادرشان از هم جدا شده است. به همين خاطر دوست ندارند اين تجربه دوباره تکرار شود. "

 

فراتر از اين، مردها امروزي در مقايسه با پدرانشان به دنبال نوع متفاوتي از زن ها هستند. و ديگر آن زمان که مردها فقط نان آور خانه بودند و وظيفه ي زنها خانه داري و بچه داري بود به سر آمده است.

 

وقتي در سال 1939 از مردها سؤال شد که آيا قبول مي کنند همسرانشان با حقوقي معادل 50 دلار در هفته (که آن زمان درآمد خوبي به شمار مي رفت) به کار مشغول شوند، پاسخ 63 درصد از آنها منفي بود.

 

حتي در سال 1977 هم تقريباً %70 از مردها احساس مي کردند که براي زنانشان بهتر است در خانه بمانند. اما پروژه ي تحقيقاتي ازدواج ملي در سال 2001 تغيير شگرفي در اين اعتقادات را نشان داد: %42 از مردان مجرد 20 تا 24 ساله اظهار داشتن که براي آنها داشتن همسري که خود شغل و درآمد دارد بسيار بهتر از زني است که فقط به کارهاي خانه داري مشغول است.

 

و در سال 2002، 55 درصد از مردان ادعا کردند که از نظر آنها کار کردن خانمشان در خارج از منزل حتي باوجود بچه عاري از اشکال است.

 

اين روزها مردها نه تنها خوشحال مي شوند که همسرشان هم بتواند در درآمد زايي با آنها شريک باشد بلکه اينکه همسرشان بتواند درآمدي به اندازه آنها يا حتي بيشتر داشته باشد، را تحسين مي‌کنند. براساس تحقيقات انجام گرفته تعداد زوج هايي که در آن درآمد زن بيشتر از شوهر بوده از 16 درصد در سال 1981 به 23 درصد در سال 1996 افزايش داشته است. سامان مي گويد، "اين روزها اگر همسرمان بتواند به اندازه ما يا بيشتر درآمد داشته باشد، ديگر به حس مردانگي ما لطمه اي نمي زند." (البته تحقيقات نشان ميدهد که مسائل مالي زنان را هم نگران نمي کند و تقريباً 80 درصد از زنان بين 20 تا 29 سال تصور مي کنند شوهرشان بهتر است درک و فهم بالا داشته باشد تا وضعيت مالي عالي).

 

در عين حال، مردها ديگر چندان گرفتار طلسم کار نيستند و براي تکميل خوشبختي خود به دنبال زندگي خانوادگي هستند.

 

طبق تحقيقات انجام گرفته در سال 1997 در نيويورک، 70 درصد از مردان متاهل درمورد ميزان ساعاتي که در محل کار مي‌گذرانند و ميزان ساعاتي که با خانواده سپري مي‌کنند، در کشمکش هستند. پدر بودن اين روزها مفهوم تازه اي پيدا کرده است. 93 درصد از پدراي که بچه هاي مدرسه اي دارند حداقل هفته اي يکبار فرزندانشان را بغل مي‌کنند (که در مقايسه با دهه ي قبل اين آمار 90 درصد افزايش داشته است.) و با وجود اينکه مردان حداقل نيمي از کارهاي خانه را با همسرشان شريک مي‌شوند، نسبت به سال 1965 که فقط يک ششم کارهاي خانه بر عهده ي مردان بود، پيشرفت زيادي صرت گرفته است. سامان مي گويد، " چون اين روزها هر دو طرف شغل دارند و سر کار مي روند، مردها ديگر نمي توانند از بهانه ي " من نان آور خانه هستم " استفاده کنند. ما خودمان همه ي سعيمان اين است که کارها را 50-50 تقسيم کنيم. خانمم آشپزي مي‌کند و من ظرفها را مي‌شويم و از اين قبيل... "

 

يافتن همسر و همدم واقعي

 

بالاتر رفتن زمينه ي بازي در مورد کار و مراقبت از بچه ها، باعث شده است که مردها بيشتر به مسائل احساسي گرايش پيدا کنند.

 

در پروژه ي تحقيقاتي که در سال 2001 انجام گرفت، مشخص شد که 94 درصد از مردان بين 20 تا 29 سال مي خواهند با کسي ازدواج کنند که فراتر از هر چيز ديگر بتواند نيازهاي احساسي آنها رابرآورده کند. دکتر پوپنو اعتقاد دارد، "مردها مي گويند که به يک همراه و همدم روحي و رواني نياز دارند ، کسي که بتواند احساسات و آرزوهايشان را با آنها سهيم شود. آنها کسي را نمي خواهند که فقط بتواند کهنه ي بچه عوض کند يا ظرف ها را بشويد. آنها يک همدم و محبوب واقعي مي‌خواهند."

 

در واقع تعداد مردانيکه اين روزها به دنبال يک همسر و معشوق واقعي هستند به اندازه خانم ها شده است. دکتر نِيل کلارک وارن، روانشناس باليني که بر روي هزاران زوج تحقيق و بررسي انجام داده است مي گويد : " فکر نمي‌کنم اين چيزي باشد که مردها به اجبار به آن رسيده باشند. به نظر من به اين دليل است که مردها هم مثل زنان به دنبال مفهوم بيشتري از زندگي هستند. "

 

دکتر پوپنو نگران اين است که مردهاي امروزي براي پيدا کردن همسري که بتواند به طور کامل نيازهاي عاطفي و احساسي آنها را برآورده کند، فشار زيادي به خود مي آورند. در تحقيقي که سال گذشته بر روي 60 مرد مجرد در 20 تا 40 سالگي انجام گرفت، دلايل اين مردان براي ازدواج نکردن و مجرد ماندن مشخص شد ، ترس از تسالم و سازش، خطرات مالي طلاق، ميل به ادامه ي لذات زندگي مجردي ، اما خيلي از آنها هم ادعا کردند که هنوز نتوانسته اند زوج مناسب خود را پيدا کنند و درصدد يافتن آن هستند.

 

دکتر پوپنو اعتقاد دارد که مردها خيلي توقعشان را بالا نگه داشته اند . و در مقايسه با آشپزي و تميزکاري، نيازهاي روحي - رواني پيچ و خم بيشتري دارد.

 

زيبايي در مقابل هوش

 

هيچ شکي نيست که مردها هنوز هم به دنبال صورت زيبا هستند. در تحقيقي که سال 1999 انجام گرفت مشخص شد که 43 درصد از مردها قبول کرده اند که قبل از هر چيز به خاطر مسائل ظاهري مجذوب زنان مي‌شوند، و 35 درصد از آنها نيز ادعا کردند که به دنبال زنان باهوش هستند. ( اما در تحقيق مشابهي که روي زنان انجام گرفت مشخص شد که فقط 24 درصد از آنها به دنبال ظواهر هستند و براي 60 درصدشان هوش و ذکاوت طرفشان حرف اول را مي زند )

 

زيبايي حتي پول را هم جذب خود مي کند. وقتي در تحقيقي از مردان سؤال شد که آيا دوست دارند با زني زيبا اما فقير ازدواج کنند يا زن زشت اما ثروتمند، 55 درصد از آنها مورد اول و فقط 23 درصد از آنها مورد دوم را انتخاب کردند. (اما وقتي همين سؤال از زنان پرسيده شد، مشخص شد که 28 درصد از آنها زيبايي را به ثروت ترجيح مي دهند و 37 درصد اعتقاد داشتند ثروت مهمتر از زيبايي ظاهري است).

 

محققان اعتقاد دارند که مردها به خاطر دلايل بيولوژيکي طالب زيبايي هستند. و مردها حتي وقتي پا به سن مي‌گذارند هم به دنبال زناني جوانتر و زيباتر از خودشان هستند. پروفسور جان مارشال تونسند در اين زمينه مي‌گويد ، " مي‌دانم شايد خانم ها دوست نداشته باشند اين را بشنوند، اما در جوامع غربي يک مرد ، حتي مردهاي تک همسري ، وقتي يک زن زيبا و جذاب را مي‌بيند، به داشتن رابطه با آن زن فکر مي‌کند ! "

 

در واقع، طبق تحقيقي که در سال 201 در دانشگاه ورمونت انجام گرفت، اينطور دريافت شد که 98 درصد از مردان متاهل در آمريکا در مورد داشتن رابطه با کسي غير از همسرشان روياپردازي مي‌کنند ( درمقابل 78 درصد از خانم ها که به کسي غير از همسرشان فکر ميکنند )

 

مغلوب وسوسه ها شدن هم مسئله اي ديگر است. در واقع، کمتر از 5 درصد از مردها در جوامع غربي در يکسال، روابط خارج از ازدواج دارند (درمقايسه با آمار خانم ها که 2 درصد است) و نزديک به 80 درصد از مردان طي دوران ازدواج به همسرانشان وفادار مي مانند (درمقايسه با 90 درصد خانم ها).

 

اما گرايش بيولوژيکي مردها به سمت زيبايي آنقدرها هم که فکر ميکنيم در انتخاب آنها تاثير نمي گذارد. مثلاً تاثير زيبايي در انتخاب هاي مردان بسيار به سطح تحصيلات آنها مرتبط است؛ مردهايي که تحصيلات متوسطه دارند، 2/21 مرتبه بيشتر از آنها که تحصيلات دانشگاهي دارند به زيبايي اهميت مي‌دهند. رابرت گلاور، روانشناس، در اين رابطه مي گويد، " اينکه کسي دوستتان بدارد مطمئناً مهمتر از زيبايي و قيافه ي اوست. "

 

مردها همچنين به زناني که از رابطه زناشويي لذت مي برند هم گرايش دارند. طبق تحقيقي که در سال 2000 انجام گرفت، اينطور استنباط شد که 80 درصد از مردان جوان ميخواهند شريک زندگيشان شور و حرارت زيادي در روابط زناشويي داشته باشد (73 درصد از خانم ها هم همين را مي خواستند). اما مردها، مثل زنان، درمقابل کساني که بيش از اندازه فعال باشند، محتاط عمل ميکنند.

 

در تحقيقي که در سال 1997 انجام گرفت مشخص شد که هر دو جنس، ميزان کم تا متوسط از دانش زناشويي را در فرد مقابلشان ترجيح داده اند ، که متخصصين عقيده دارند اين نشانه ي ترس آنها از بي وفايي همسرانشان بوده است.

 

بيولوژي در مقابل واقعيت

 

مردهاي امروزي معمولاً به روشي عمل ميکنند که مخالف محرک هاي تکاملي است. دکتر نيل کلارک وارن، که يک بنگاه زوجيابي را هدايت مي کند، خاطرنشان مي کند که بسياري از مراجعين مرد او به دنبال زناني هم سن خودشان هستند.

 

بعلاوه، او به تجربه دريافته است که مردها، برخلاف امر بيولوژيکي براي توليد مثل، زناني را ترجيح مي دهند که خود صاحب فرزند باشند. وارِن مي گويد، " ما دريافته ايم که مردها هرچه سنشان بالاتر مي رود، ميل و علاقه اش براي ناپدري شدن بيشتر مي شود. واقعيت اين است که وقتي سنتان بالاي 35 باشد، زناني که براي ازدواج با شما مناسب باشند کساني هستند که بچه دارند. "

 

و مسئله ي تجربه اي مطرح مي شود که مردها با بالا رفتن سنشان به دست مي آورند، و تاثيري که اين تجربيان مي تواند بر طرز تفکرشان داشته باشد. جان گاتمن محقق دانشگاه واشنگتن ميگويد، " مردان جوان به دنبال زنان زيبا و جذاب هستند، اما مردهاي ميانسال به دنبال همسري مهربانند "

 

مورگان کِنِي 58 ساله که مدير موزه اي در چاپِل هيل در کاروليناي شمالي است ميگويد، بعد از دو ازدواج و چند رابطه که هيچکدام به ثمر ننشسته، او دريافته است که آنچه که او واقعاً آرزويش را داشته، همسري بوده که از نظر احساس صادق و عميقاً روحاني باشد.

 

او بالاخره اين خصوصيات را در همسر سومش پيدا مي کند که زني 44 ساله و دلال املاک است. اين دو علايقي مشابه در هنر و عکاسي دارند اما به عقيده خودش آنچه واقعاً در آن مشترک اند، همراهي و وفاداريشان به همديگر است.

 

خوشبختانه، مردهاي امروزي به دنبال کسي هستند که در همه ي مسئوليت هاي ازدواج، از پول درآوردن گرفته تا بزرگ کردن بچه ها، با آنها شريک باشد. درست است که هنوز کمي در ابراز احساساتشان سرسخت هستند اما به دنبال کسي هستند که بتوانند آزادانه با او مسائل احساسي و روحي-رواني خود را در ميان بگذارند

منبع:ashura.ir



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک روز معلم به همکار با ۴۰ متن ادبی، زیبا و رسمی

فروغ صبح دانایی انیس روز نادانی چگونه پاس دارم تو را اینک

که می‌دانم خدا هم نیز، چون من تو را بسیار دوست می‌دارد

من هم، چون خدایم تو را دوست دارم

روزت مبارک همکار عزیزم

همکار عزیزم

*********

گرد گچ‌های سفید که بر شانه‌هایت می‌نشیند.

انگار با لبخندی مهربان، دماوند در مقابلم ایستاده است

با همان سربلندی همیشگی…

روز معلم مبارک همکار عزیزم

*********

با این گچ عشق تخته‌ی جانم زن / خطّی ز کلام خود به ایمانم زن

صد درس در این کلاست آموخته ام / یک درس ز عشق جان ویرانم زن...

روز معلم مبارک همکار عزیزم

*********

جان جانانم تو با عزم راسخت جهان را دگرگون ساختی

و جمله نابخردان را خردمند کردی

تبارک الله به خلقت توانگر تو‌

علم از تو ریشه گرفته؛ ریشه ات والامقام است

روز معلم مبارک همکارم

*********

هزاران گل سرخ تقدیمت باد‌ای همکار جانم

که مرا نیز مانند مانند شاگردانت رشد و بالندگی رساندی

روزت مبارک همکار عزیزم

فوران زیبایی از بستر سبز ذهن معلمی جاری است که به من زیبا اندیشیدن را یاد داد

بهترین معلم دنیا روزت مبارک

*********

چگونه می‌توانم تمام لحظه‌هایی که، چون سرو در مقابلم ایستادی و با شور عشقت مرا سیراب کردی جبران کنم جز اینکه بهترین درود‌ها و دعا‌های خیرم را بدرقه راهت کنم...

همکار عزیزم روزت مبارک

*********

معلم باغبان باغ عشق است معلم قافله سالار عشق است

همه کار معلم کار عشق است

همکار عزیزم روزت مبارک

*********

روز تو، روز من، روز ما، که اگر عشق نبود هیچ نیازی هیچ نیازی…

نمی‌توانست مجبورمان کند که با همه‌ی وجود، روح و جان و جوانیمان را فدای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم کنیم.

همکار عزیزم روزت مبارک!

*********

در کلاس درس زندگی صبوری ات آینه زندگیمان گشته

و دلسوزی تو رهنمودیست برای آیندگان

عشق در کلامت جاریست

نگاهت گرچه بوی خستگی دارد

ولی عشق تو را آکنده از تعلم ساخته

در کلاس زندگی من متن دلخوشی دواندی

*********

معلم عینیت انسانیت متعالی در نی نی چشمان نونهالان امروز و انسان‌های فرداست

روزت مبارک همکار عزیزم

*********
معلم تبلور خِرَد، چکیده معرفت، رهگشای فهم در فردای سبز هستی دانش‌آموزانش است.

همکار عزیزم،‌ای سر منشا مهربانی، روزت مبارک.

معلم هدفت عشق است و ایثار

هزاران خفته از عشق تو بیدار

روزت هزاران بار مبارک همکار عزیزم

*********

شعر تبریک روز معلم‌ای آغاز بی پایان،‌ای وجود بی کران، تو را سپاس‌ای والا مقام،‌ای فراتر از کلام، تو را سپاس.‌ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی

همکار عزیزم روزتان مبارک

*********

سلامت گفتم پیامم دادی، پیامت چراغ راه زندگیم شد و مرا به سرزمین نور و آگاهی

هدایت کردی‌ای آینیه تمام نمای عشق و محبت و ایثار هر روزت مبارک باد

معلم را بخش کردم اولش محبت، آخرش محبت.

خدا تو را می‌خواست و انتخاب حق خدا بود.

دانای عشق روزت مبارک

*********

اگر کسی بتواند معلم خوبی باشد، خیانت کرده است، اگر به کار خوب دیگری بپردازد.

چرا که معلمی مقام پیغمبری و تعلیم مقام خدایی است.

روزت مبارک همکار عزیزم

*********
معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیر‌های پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند

نمی‌دانم کدامین جمله را برای توصیف محبت معلم بنویسم.

معلمی از جنس بلور، آسمانی و مهربان، چقدر زیبا واژه‌ها را آسمانی

می‌کند.

روز معلم مبارک

*********

روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند

همکار عزیزم روز معلم را به تو تبریک می‌گویم. تو که بهترین معلم دنیایی

*********

من از همکار معلمم آموختم که تنهایی و عشق درد انسان متعالی امروز است.

روز معلم را به تو همکار عزیزم تبریک می‌گویم.‌ای پیام آور علم و آگاهی، دستانت پُرنور، قامتت استوار، دلت شاد و خداوند قوتت دهد. به پاس یک سال رنج و زحمت از تو سپاسگزارم. همیشه دوستت دارم.

روز معلم بر تو مبارک باد همکار عزیزم

*********

همکارم، آگاهی از ذهن زلال تو می‌تراود. معرفت از زبان پاک تو جاری است. عشق از آبشار اندیشه تو سرریز می‌شود.‌ای مهربان، در روز معلم، دستان سبزت را بار‌ها می‌بوسم.

روزت مبارک همکار عزیزم.

*********
آموزگار،‌ای دلیل راهم، شادمانی فهمیدگی از تو جاریست، شوق علم‌آموزی از چشمان تو می‌تراود و آگاهی از دستان تو نشأت می‌گیرد؛ و من هستی سبز معرفتم را از تو وام گرفته‌ام

همکارم از اینکه در کنار تو کار میکنم خیلی خوشحالم و این روز را به تو تبریک می‌گویم

*********

زلال اندیشه‌هایم، تو تجسم عینی درک، تبلور عینی عشق، شمیم رویش فهم و دستیار حضرت حق هستی در بارور کردن تفکر انسان‌ها.

به پاس محبت‌های بی‌دریغت شمع وجودت همیشه گرم و روشن باد

روزت مبارک همکارم…

*********

همکار عزیزم، تو شمیم رویش خرد در محضر حضرت دوست هستی.

تو عینیت یافتن صمیمیت، صداقت و ایثار در روزگار مایی.

روزت معطر و لبانت سرشار از شکوفه لبخند

*********
تا خدا بوده و هست، معلم بوده و هست و هر روز، روز معلم هست. معلمی هنر است.

عشقی است آسمانی…

روزت مبارک همکارم

*********

چگونه می‌توان معلم را ستود یا سرود که تو خود سرود قافله‌ی تمدن هستی

همکار عزیزم بابت معلم بودنت به تو افتخار میکنم و روزت را به تو تبریک می‌گویم.

حتی الان که آسمانی شده‌ای

روزت مبارک

*********

تنها دو نفر به ما می‌آموزند روزگار و آموزگار

اولی به قیمت عمرمان

دومی به قیمت عمرش

روز معلم مبارک همکار گرامی

*********

صد‌ها شاخه گل مریم تقدیم شما باشد که برای من در جهان بهترین هستید

روز معلم مبارک

*********

بی انصافیست که تو را به شمع تشبیه کنم، زیرا شمع را می‌سازند تا بسوزد.

اما تو می‌سوزی تا بسازی، با سپاس و عرض تبریک فراوان به مناسبت روز معلم‌ای که الفبای زندگی را از سرچشمه نگاهت آموختم

روزت مبارک

*********

تا خدا بوده و هست معلم بوده و هست

و هر روز، روز معلم است

معلمی هنر است عشقی است آسمانی

روزمان مبارک

*********

بوسه میزنم بردستانت

به احترام بهشت که زیر پایت جاری ست

به احترام اندیشه‌ای که بر تخته کلاس نقش میبندد

سپاسگذار معلمی هستم که اندیشیدن را به من اموخت نه اندیشه هارا

همکار گرامی،‌ای بهترین معلم، روزمان مبارک

*********

چراغ دانشی که نزد ماست

روشنایی از تو دارد

روزت مبارک همکار عزیزم

*********

هدف یک معلم رسم تصویری از آینده برای دانش آموز نیست

بلکه راهی را نشان خواهد داد

که دانش آموز توانایی رسم تصویر آینده خود را داشته باشد

روز معلم مبارک هر دوی ما

*********
عارفان علم عاشق می‌شوند

بهترین مردم معلم می‌شوند

عشق با دانش متمم می‌شود

هر که عاشق شد معلم می‌شود

روز معلم پیشاپیش مبارک باد

*********

سلام‌ای خاطرات کودکی‌ها

صدای داس و آب و نان و بابا

تو را تا بی نهایت دوست دارم

تو‌ای زیباترین میراث دنیا

روز معلم مبارک

*********
معلمین پیامبران عشق و فداکاری اند

روزمان گرامی باد

مرا از تعلیم خود به جاودانگی می‌رسانی

جاودانه باش

روز معلم مبارک هر دوی ما

*********

معلمی شغل نیست معلمی عشق است

سپاسگزار معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت

روز هر دوی ما معلمین مبارک

همکار عزیزم روزت مبارک

*********

همه‌ی خوبی هایم روزت مبارک

من مدیون تو هستم، چون هر چه نوشتن و اموختن در یاد دارم کار توست

روزت مبارک‌ای کسی که اگر نبودی شغلی خوب در اینده نداشتم روزت مبارک

همه‌ی این‌ها رو گفتم تا بدونی دوستت دارم

بهترین معلم روت مبارک

*********

نیمکت‌های چوبی

بیشتر از درختان جنگل میوه می‌دهند.

چون ریشه در تلاش معلم دارند

روز معلم گرامی باد

*********
چراغ دانشی که نزد ماست روشنایی از تو دارد

معلم عزیزم مهربانی بی کرانت را ارج مینهم

روزت مبارک‌ای معلم گل بود همتای تو

عرش اعلی مسکن و ماوای تو

کس نگیرد در دل من جای تو

برگ سبز شعر من در پای تو

تقدیم به معلم عزیزم

*********

می‌گویند اگر می‌خواهی به کسی لطف کنی به او ماهی نده، ماهیگیری را به او بیاموز

سپاسگزار معلمی، چون شما در زندگی خود هستم که اندیشیدن را به من آموختید نه اندیشه‌ها را

معلم عزیزم روزت مبارک

*********

اردیبهشت، با نفس‌های پیامبرانه ات جوانه می‌زند

و تو می‌آیی تا خورشید آگاهی را در قلب‌های حاصلخیز فرزندان سرزمینت بکاری

دستان سپیدت بر پیکر تخته سیاه، نور می‌پاشد

و الفبای روشنی، در اذهان تاریکمان حک می‌شود

روز معلم گرامی باد

*********

به من از دانایی‌های خود گفتی تا از نادانی‌های خودم نگویم

به من درس زندگی دادی تا فقط درس علم یاد نگیرم

حالا من امروز میخواهم چیزی به تو یاد بدهم

دانش اموزانت را تنبیه کن تا تنبیه کردن یاد بگیرند شکستشان بده تا شکست دادن یاد بگیرند

روزت مبارک

*********
درس‌های سال اول ساده بود

اب را بابا به سارا داده بود

گرمی دستان ما از اه بود

برگ دفتر‌ها به رنگ کاه بود‌ای معلم یاد وهم نامت بخیر

یاد درس اب وبابایت بخیر‌ای دبستانی‌ترین احساس من

بازگرد این مشق‌ها را خط بزن

مهر ایزدی بر فراز دستانم بدرقه استادی که راه و رسم

درست زیستن را به من آموخت

امروز بهانه ایست تا بوسه‌ای نثار دستانت شود

و تبریکم را تقدیمت کند

روز معلم مبارک

*********

روز معلم، روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است

معلم، محرم اسرار شاگردان، طبیب بیماری نادانى، شریک اندوه و شادی شاگردان است

روز معلم گرامی باد

*********
پهنه‌ای از بهشت و صد‌ها اردیبهشت دیگر، در انتظارت

روزت مبارک معلم عزیزم

معلم، باغبان صبور بوستان دانش است

معلمى، مهری است که از روز ازل با گل آدمی سرشته شد

تا مردم از ظلمات جهل به نور دانایی رهنمون شوند

روز معلم مبارک

*********

نقش معلم در دلهاست و دیگری جای او را نمی‌گیرد

آن که دل‌ها به عشق او زنده است، در دل عاشقان نمی‌میرد

روز معلم مبارک

*********

انسان دو نوع معلم دارد

آموزگار و روزگار

هرچه با شیرینی از اولی نیاموزی، دومی با تلخی به تو می‌آموزد

اولی به قیمت جانش

دومی به قیمت جانت

روز معلم مبارک

*********

معلمی شغل نیست عشق است

قشنگ‌ترین روز خدا

بزرگداشت پاک‌ترین شغل دنیا

بر شریف‌ترین بندگان خدا مبارک باد

روز معلم مبارک همکارم

*********

روزت مبارک‌ای معلم تو را سپاس‌ای آغاز بی پایان،‌ای وجود بی کران

تو را سپاس‌ای والا مقام،‌ای فراتر از کلام، تو را سپاس‌ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی

روزت مبارک همکار عزیز

*********

متن تبریک روز دبیر به همکار گرامی‌ای معلم‌ای سر و پا جان من‌ای طلوع مهتاب تابان من‌ای که بی تو کوه علم ریزد زمین‌ای هستی،‌ای خورشید تابان سفید

 اگر بی تو باشد هم جهان 

 نخواهم زنده ماند‌ای روح من‌ای که در مقابلت 

 زبانم قاصر است‌ای زمین،‌ای کهکشان،‌ای کوه علم 

 جان من،‌ای هستیم،‌ای خون من‌ای معلم،‌ای سر و پا، جان من‌ای که بی تو بشکند سنگ صبور‌ای هستی،‌ای خورشید تابان سپید

 دوباره آمده روز معلم

*********

 گلی در حیطه‌ی تعلیم خادم

 معلم وارث پیغمبران است

 مقامش خارج از وصف وبیان است

 به امر تربیت کوشا‌ترین است

 تعلم خاتم و او، چون نگین است

 به از مهر پدر جور معلم

 بباید گشت بر دور معلم

 بود همچون پدر بر دانش آموز

 به فکر اوست همواره شب و روز

 معلم، چون ستاره در زمین است

 چراغ رهنما، حبل المتین است

 معلم، روز تو بر تو مبارک

*********

 نگهدارت بود رب تبارک

 اسماعیل تقوایی،

 چون به نام حق معلم ساز کرد

 شعله‌ای در جان ما آغاز کرد

 تا که او تعلیم آن الفاظ کرد،

 چون چراغی ذهن ما را باز کرد

 داد آموزش چو شاهین ادب

 جغد جهل از بام ما پرواز کرد

 روز معلم بر معلمان و استادان بزرگوار مبارک

منبع: روزانه

tags # پیام تبریک سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش (فیلم)
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • تبریک روز معلم به همکار با ۴۰ متن ادبی، زیبا و رسمی
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • طبیعت قم در اردیبهشت زیبا