Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: براي مبارزه با تروريسم و قاچاق مواد مخدر مي‌توان از همکاري‌هاي چند جانبه کمک گرفت.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، «علي لاريجاني» روز سه شنبه در حاشيه دومين نشست رئيسان مجلس اوراسيا در شهر سئول کره جنوبي در ديدار با رئيس پارلمان جمهوري چک، از همدردي `يان هاما چک` به مناسبت حادثه تروريستي تهران تشکر کرد و افزود: ايران و چک روابط تاريخي دارند و نگاه مردم ايران به اين کشور مثبت است و همکاري‌‌هايي نيز در زمينه تراکتورسازي بين دو کشور در گذشته وجود داشته و ايران تمايل دارد بعد از توافق هسته‌اي، با کشور چک در زمينه سرمايه‌گذاري در حوزه انرژي همکاري داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: ايجاد همکاري‌هاي بانکي يکي از موضوع هاي مهم براي توسعه روابط اقتصادي است تا تجار بتواند بهترعمل کنند، بعضي از کشورهاي اروپايي همکاري‌هاي بانکي مناسبي با ايران داشته‌اند و به همين دليل قراردادهاي خوبي نيز با آنها منعقد شده است.
رئيس قوه مقننه ادامه داد: متاسفانه تروريسم تبديل به معضلي جهاني شده و پيشرفت کرده است که بخشي از آن مربوط به کمک‌هاي پشت صحنه است، جمهوري اسلامي ايران تجربيات خوبي در زمينه مبارزه با تروريسم دارد و اين تجربيات را براي سرکوب داعش در اختيار عراق و سوريه قرار داده است.
در ابتداي اين ديدار «يان هاما چک» رئيس پارلمان جمهوري چک با محکوم کردن حادثه تروريستي اخير در تهران، با رئيس مجلس و مردم ايران ابراز همدردي کرد.
وي همچنين از لاريجاني براي سفر به کشور متبوعش دعوت و اظهار کرد: اين سفر مي‌تواند نقطه عطفي در توسعه هر چه بيشتر روابط ايران و چک شود.
رئيس پارلمان جمهوري چک بيان کرد: 90 سال از ايجاد روابط بين ايران و چک مي‌گذرد و شخصا بسيار خوشحال هستم که در مراسم گراميداشت آن در سفارت ايران حضور داشتم.
وي افزود: روابط تجاري بين ايران و چک روز به روز در حال افزايش است و شرکت‌هاي جمهوري چک بسيار تمايل به همکاري با ايران دارند و اتاق‌هاي بازرگاني دو کشور نيز سطح بسيار بالايي دارند.

**تلاش جمهوري چک براي اعزام سفير به ايران
هاما چک تاکيد کرد: تلاش مي‌کنيم تا به ايران سفير اعزام کنيم و متقابلا جمهوري اسلامي ايران نيز سفير خود را به جمهوري چک اعزام کند.
به گزارش ايرنا، علي لاريجاني ظهر ديروز (دوشنبه 5 تيرماه) به منظور شرکت در دومين نشست روساي مجالس اوراسيا تهران را به مقصد سئول پايتخت کره جنوبي ترک کرد.
وي شامگاه دوشنبه هنگام ورود به کره جنوبي در جمع خبرنگاران ضمن ابراز اميدواري به تهيه اساسنامه نشست روساي مجالس اوراسيا گفت: اين نشست مي تواند به امنيت پايدار و توسعه روابط اقتصادي کشورهاي حاضر کمک کند.
لاريجاني افزود: اين نشست ابتکاري است که از سال پيش شروع شده و ايران نيز نقش فعالي داشته تا اين سازمان شکل بگيرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: روساي مجالس آسيا و بخشي از اروپا همکاري هايي را براي توسعه و حل مشکلات منطقه پيگيري مي کنند.
وي ادامه داد: با توجه به شرايطي که در عرصه بين المللي وجود دارد، اينگونه نهادها و سازمان هايي که مي توانند بسط پيدا کنند و از يک قاره هم فراتر بروند، مي توانند به مسائل امنيت پايدار در منطقه و توسعه در روابط اقتصادي کشورها کمک کنند.
لاريجاني اظهار داشت: درخصوص سرمايه گذاري اقتصادي، استفاده از انرژي و مسائل امنيتي که منطقه را درگير کرده است، مسائل لازم در اين نشست مطرح مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري کرد اساسنامه اين کنفرانس شکل بگيرد تا بتواند فعالانه تر به مسائل اوراسيا بپردازد.
وي با بيان اينکه ديدارهايي با مقام هاي کره اي و رئيسان مجالسي که در اين اجلاسيه حضور پيدا مي کنند، انجام خواهد شد، گفت: محور مهم اين ديدارها توسعه روابط ايران با کره جنوبي و ساير کشورهاي حاضر است.
وي خاطر نشان کرد: با توجه به شرايطي که مهيا شده و زمينه هايي که براي سرمايه گذاري ايجاد شده است، از سرمايه گذاري کره جنوبي نيز استقبال مي کنيم.
فريده اولاد قباد، عزيز اکبريان، علي اصغر يوسف نژاد و اسدالله عباسي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دکتر لاريجاني را در اين سفر همراهي مي کنند.
نخستين نشست روساي مجالس اوراسيا سال گذشته در مسکو و با حضور مقامات پارلماني 20 کشور برگزار شد.
سيام**6084** 1561 **تنظيم: امير خان زاده*انتشار:مژگان توانا



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • پولشویی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان