Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده مشهور آمریکایی: رئیس جمهور آمریکا گزارش های مهم اطلاعاتی آمریکا را در خصوص نبود کمترین مدرکی دال بر حمله شیمیایی خان شیخون را نادیده گرفته است.

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما،سیمور هرش نویسنده مشهور آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ گزارش های بسیار مهم اطلاعاتی آمریکا را در خصوص نبود کمترین مدرکی دال بر حمله شیمیایی آوریل گذشته در شهر خان شیخون واقع در منطقه ادلب سوریه نادیده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری سوریه سانا از واشنگتن، ­هرش با انتشار مقاله ای تحت عنوان خط قرمز ترامپ در در ولت آلمان، اعلام کرده است اطلاعات ارائه شده دستگاههای اطلاعاتی آمریکا به طور واضح مشخص کرده است ارتش سوریه نشست گروه های افراطی را در چهارم آوریل فقط با سلاح های متعارف هدف قرار داده است.به گفته هرش، روس ها پیشاپیش از طریق ساز و کار هماهنگی با آمریکایی ها در سوریه به آنها اطلاع داده بودند که ارتش سوریه قصد دارد چنین حمله ای انجام دهد. علاوه بر این، روس ها به آمریکایی ها اطلاع داده بودند که آنها بمب مخصوصی را برای اجرای این حمله در اختیار ارتش سوریه قرار داده اند و سوری ها نیز یکی از ماهرترین خلبانان خود را برای اجرای این حمله انتخاب کرده اند.سیمور هرش به نقل از یکی از مشاوران امنیت ملی آمریکا نقل کرد، ترامپ به جای آن که برای تصمیم گیری به گزارش های سازمان های اطلاعاتی تکیه کند که تأکید داشتند در خان شیخون از گاز سارین یا دیگر گازهای شیمیایی استفاده نشده است، بر اساس گزارش های شبکه های تلویزیونی که با پخش تصاویری از اجساد کودکان ادعا کردند آنها در حمله شیمیایی کشته شده اند و بر اساس سخنان اطرافیان خود و اعضای خانواده اش تصمیم گرفت واکنش نشان دهد. دانلود رئیس جمهور آمریکا خواستار برگزاری نشست امنیتی در سطح بالا در ملک خود در فلوریدا شد، البته نه برای این که در آن احتمال پاسخ دادن به حمله ارتش سوریه بررسی شود بلکه برای آن که چگونگی پاسخ دادن به این حمله بررسی شود. او در نهایت یکی از چهار گزینه را انتخاب کرد که همان حمله به فرودگاهی بود که هواپیماهای مهاجم به خان شیخون از آنجا برخاسته بودند.فرماندهان نظامی که در نشست امنیتی در فلوریدا شرکت داشتند اصرار کردند که پیشاپیش باید روس ها از این تصمیم آمریکا آگاه شوند تا از تشدید تنش با مسکو پیشگیری شود.به عقیده هرش، واکنش آمریکا چیزی فراتر از نمایش ترقه بازی نبود به طوری که کمتر از هشت ساعت بعد از این حمله، فرودگاه الشعیرات فعالیت خود را از سر گرفت و دهها موشک توماهاوک شلیک شده به این فرودگاه تلفاتی نداشت زیرا بعد از آگاه شدن روس ها از در پیش بودن چنین حمله ای، فرودگاه الشعیرات تخلیه شد.با این حال به عقیده هرش، این پاسخ موجب شد دونالد ترامپ در نقش رئیس جمهوری قدرتمند ظاهر شود. او یازده هفته بعد از آغاز به کارش، همه میراث اوباما را در خصوص جنگ در سوریه دور ریخت و تصمیمی اتخاذ کرد که چیزهای زیادی را در صحنه سیاسی - نه میدانی - سوریه تغییر داد. اما هیچ چیز نتوانست ترامپ را متقاعد کند که تصمیم او درباره سوریه اشتباه بوده است.هرش تصریح کرده است برخی مسئولان نظامی و اطلاعاتی آمریکا از پافشاری های ترامپ در نادیده گرفتن اطلاعات ارائه شده در این خصوص ابراز سرخوردگی کرده اند و یک افسر اطلاعاتی آمریکا گفته است سخن گفتن درباره حمله شیمیایی در خان شیخون بی معنی است و ما می دانیم که هیچ حمله شیمیایی در این منطقه صورت نگرفته است و روس ها از این بابت خشمگین هستند و می گویند ما واقعیت حمله در خان شیخون را طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم می دانیم.هرش افزود تصاویر ارائه شده واضح نیست و ناظران بین المللی نیز به محل حمله اعزام نشده اند و ما هنوز منتظر اعزام ناظران هستیم با این حال اطلاعات ارائه شده در منابع اطلاع رسانی جهانی در خصوص استفاده ارتش سوریه از گاز سارین در حمله به خون شیخون، همچون انداختن هیزم در آتش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • ادعای کاخ سفید: از حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانیم
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق