Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@12:37:08 GMT

انبه اوتارپرادش هند در راه ایران

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۱۸۹۱۴

انبه اوتارپرادش هند در راه ایران

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، سید جمال مدرسی دره مدیر کل معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به علی آبادی فراهانی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، « شرایط قرنطینه‌ای واردات میوه انبه از کشور هند» را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره 3826/730 مورخ 96/2/18 سازمان حفظ نباتات کشور، موضوع اعلام شرایط قرنطین‌های واردات میوه انبه Mango fruit از کشور هند، به استحضار می‌رساند واردات محصول فوق از کشور مذکور در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه‌ای متوسط قرار دارد و انجام آن منوط به رعایت شرایط قرنطینه‌ای اعلامی پیوست و نیز بازدید و بررسی‌های کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی و گمرک ترخیص کننده برای اجرا در مبادی مربوط ارسال می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور فرمایید موارد مذکور جهت اجرا به مراجع ذیربط ابلاغ گردد.

بنابراین گزارش پیرو این نامه علی علی‌آبادی فراهانی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت نیز با ارسال نامه‌ای به معقولی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:ضمن ارسال تصویر نامه شماره 96/502/1248 مورخ 1396/3/24 وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام شرایط قرنطینه‌ای واردات میوه انبه از کشور هند به استحضار می‌رساند:

واردات محصول مذکور در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه‌ای متوسط قرار دارد و منوط به رعایت شرایط قرنطینه‌ای و نیز بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی (گمرک ترخیص کننده) است. دستور فرمایید اقدام لازم با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه معمول گردد.

بنابراین گزارش اسفند ماه سال گذشته دی کی سینگ رئیس اتحادیه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی هند گفته بود : «وقتی فصل انبه در ماه مارس آغاز شود، انواع مختلف انبه تولیدی هند فرصت هایی برای صادرات خواهند داشت. اما وقتی انبه تولیدی از بخش های شمالی هند در اواخر ژوئن و جولای برسند، دیگر تقاضایی وجود نخواهد داشت که این موجب سوددهی پایین برای کشاورزان می شود.»

«بنابراین ما تصمیم گرفته ایم این نوع انبه ها (داسری، چائوسا و ایانگدا) را در کشورهای مختلف تبلیغ کنیم. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، انبه تولیدی ایالت اوتارپرادش امسال به ایران صادر خواهد شد.»

تسنیم

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران گفت: میانگین سرانه زمین در کشور ۳.۲ هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است و پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می‌شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می‌شود.

مهاجر اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

کد خبر 6094289

دیگر خبرها

  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)