Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@13:49:56 GMT

گفتگوی 18:30/ ضعف ساختاری علت افزایش استفاده چک

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۲۰۲۹۹

عضو هیأت علمی پژوهشکده پولی بانکی گفت: دسترسی محدود مردم به اعتبارات بانک ها و وجود ضعف های ساختاری در اقتصاد باعث افزایش استفاده از چک در کشور شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ندری عضو هیأت علمی پژوهشکده پولی بانکی با حضور در برنامه گفت: با افزایش حجم معاملات و نقدینگی در کشور تعداد چک های برگشتی هم به تناسب آن افزایش می یابد و با این حال از مجموع 124 میلیون چک مبادله شده در سال 95، حدود 17 میلیون چک برگشت خورد؛ که این رقم در مقایسه با سال 94 پنج درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ندری با اشاره به علت کاهش آمار چک های برگشتی در سال 95 افزود: علت کاهش آمار تعداد چک های برگشتی روند خروج از رکود در سال 95 و رشد قابل ملاحظه در فروش نفت بوده است همچنین بعد از آن رشد اقتصادی در بخش تولید بر کاهش تعداد چک های برگشتی اثرگذار بود.

محمدهاشم اصغرپور کارشناس نظام بانکی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت:

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، شهرام دبیری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان اظهار کرد: توجه به شوراها، تخصیص مکان مناسبت جهت استقرار شورای استان و همچنین همراهی و مساعدت در پیشبرد اهداف شوراها و همچنین شورای استان توسط استاندار سمنان امری ارزنده است.

وی افزود: مدیریت استاندار سمنان در خصوص شوراها به عنوان الگویی از مدیریت مطلوب حکومت در استان‌ها مطرح است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه در سطح استان‌ها پیگیر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین استان هستیم، خاطرنشان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان‌های کشور در دستور کار است.

دبیری با اشاره به اینکه از نظر محل، بودجه و امکانات، مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانونی آن حل شود، تصریح کرد: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

وی ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقای جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

کد خبر 749359

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟