Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا با بیان اینکه تمام مواردی که در فضای مجازی انتشار پیدا کرده بود سؤالات امتحان نهایی نبود، گفت: ۸ نفر از افراد کلاهبردار در ارتباط با افشای سؤالات امتحانات نهایی دستگیر شدند.

به گزارش فارس، سرهنگ حسین رمضانی گفت: یکی از موضوعات و مشکلاتی که در خرداد امسال پیش آمد و در خرداد سال گذشته نیز در فضای مجازی با آن مواجه بودیم، بحث فروش سؤالات نهایی در فضای مجازی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رمضانی افزود: براساس شکایت‌های مسئولان آموزش و پرورش از افراد سودجو و کلاهبردار و برحسب دستورات مقامات قضایی همکاران بنده در پلیس فتای استان‌های سراسر کشور وارد عمل شدند و بلافاصله تحقیقات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد، تمام مواردی که در فضای مجازی انتشار پیدا کرده بود سؤالات امتحان نهایی نبود بلکه همه این اقدامات با نیت کلاهبرداری و سودجویانه توسط مجرمین صورت گرفته است.
معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا گفت: ما تمام نمونه سؤالات کلاهبرداران را با مسئولان آموزش و پرورش تطبیق دادیم و فقط در یک مورد سؤالات لو رفته بود و آن هم در یک شهرستان کوچک در یکی از استان‌های جنوبی کشور بود که در واقع از زمان لو رفتن سؤالات تا آغاز امتحانات دانش آموزان، زمان بسیار کمی باقی مانده بود.
سرهنگ رمضانی افزود: در اصل می‌توان گفت که سؤالات به صورت واقعی به دست دانش‌آموزان همان شهرستان کوچک نیز نرسیده بود و پلیس فتای این استان خیلی سریع آن فرد را شناسایی و دستگیر کرد و تحویل مقامات قضایی داد.
وی گفت: در این خصوص 8 نفر از افراد کلاهبردار را در کشور شناسایی و دستگیر کرده‌ایم که تحویل مقامات قضایی شده‌اند و 10 نفر دیگر را نیز شناسایی کرده‌ایم که منتظر صدور دستورات مقامات قضایی هستیم تا این افراد را نیز دستگیر کنیم.
معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا افزود: در بحث پیگیری این پرونده‌ها ما در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز حضور پیدا کرده و گزارش مستندی از اقدامات پلیس فتا در این خصوص ارائه دادیم.
وی ادامه داد: براساس مصوبات کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصمیم بر این شد که وزارت آموزش و پرورش به منظور برطرف سازی دغدغه والدین دانش آموزان مسیر و فرایند طراحی، توزیع و اجرای امتحانات را یکبار دیگر بازبینی کند تا یک فرایند مطمئن و ایمنی را نسبت به گذشته و به روز، تولید کنند تا جای هیچ‌گونه خطایی وجود نداشته باشد چرا که حساسیت بسیار ویژه‌ای در این خصوص وجود دارد. همچنین مقرر شد که قانون مجازات انتشار دهندگان سؤالات امتحانی که مربوط به اواخر سال 1340 است، بازنگری و به‌روز‌رسانی شود. ما نیز در این مقوله به وزارت آموزش و پرورش کمک می‌کنیم تا لایحه‌ای به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارائه شود تا نمایندگان به قید فوریت این لایحه را در مجلس به تصویب برسانند.دلیل آن نیز این است که میزان مجازات در این مسئله باید افزایش پیدا کند تا قدرت ریسک مجرمین پایین بیایید.
به گفته رمضانی، تمام کسانی که در فضای مجازی به این شکل رفتار می‌کنند، قطعا نیت‌های کلاهبرداری و سودجویانه دارند و در ایام مختلف از احساسات مردم استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند به عنوان مثال در همین ایام ماه مبارک رمضان که با عید سعید فطر مواجه هستیم این افراد کمپین‌هایی برای حمایت از ایتام و دریافت زکات و فطریه مردم ایجاد می‌کنند که در واقع این افراد نیت‌های کلاهبردارانه دارند.
وی افزود: در حوزه امتحانات نیز به همین شکل است، سودجویان و کلاهبرداران در ایام امتحانات که دانش‌آموزان و دانشجویان درگیر مسائل امتحانی هستند از احساسات دانش آموزان استفاده و اعلام می‌کنند که سؤالات امتحانی را در اختیار دارند و مبالغی را پیشنهاد می‌دهند که در قبال دریافت آن مبالغ می‌توانند سؤالات را در اختیارشان قرار دهند، اما در بسیاری از این موارد پس از اینکه دانش آموزان مبلغ را (به حساب کلاهبرداران) واریز کردند یا آن افراد دیگر پاسخگوی تلفن‌ها نبوده‌اند یا یکسری سؤالات غیر واقعی را که هیچ ارتباطی با امتحان ندارد در اختیار آنها قرار داده‌اند.
تذکر به مسئولان آموزش و پرورش
نایب رئیس‌کمیسیون آموزش مجلس نیز گفت: با توجه به گستردگی کشور و تعداد بالای حوزه‌های برگزاری امتحانات و با توجه به اینکه مرحله باز شدن سؤالات و پس از آن تکثیر در محل آزمون صورت می‌گیرد، امکان لو رفتن سؤالات به میزان کوتاهی پیش از امتحان وجود دارد؛ البته طبق بررسی‌های انجام شده در موارد معدودی این مسئله اتفاق افتاده است.
داود محمدی با بیان اینکه ارزشیابی با برگزاری امتحان در آموزش و پرورش یک اصل است، به فارس گفت: با توجه به تأثیرگذاری امتحانات نهایی در کنکور باید ارزیابی در چهارچوب یک آزمون متمرکز صورت گیرد.
محمدی افزود: در بررسی‌هایی که در کمیسیون انجام دادیم مشخص شد آموزش و پرورش در خصوص قرنطینه و طراحی سؤالات، تمهیدات لازم را برای حفظ امنیت امتحانات انجام داده است.
وی، ناراحتی اولیا را در مورد لو رفتن سؤالات بجا توصیف کرد و بیان داشت: والدین معترض بودند و صورت‌جلسه‌های آنها در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و تذکرات لازم به مسئولان داده شد تا این اتفاق سال دیگر تکرار نشود.
نایب رئیس‌کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: محل و تعداد حوزه‌هایی که در آن سؤالات لو رفته، مشخص است و افرادی هم در این زمینه بازداشت شدند و ریشه‌ها هم شناسایی شده است.
محمدی پررنگ شدن مسئله لو رفتن سؤالات را به دلیل گسترش فضای مجازی و پرداختن رسانه‌ها به این امر دانست و گفت: این مسئله واقعاً آنقدر که در رسانه‌ها به آن پرداخته شد، گسترده نبود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته این متهم به ۱۷ مورد سرقت از زمین‌های کشاورزی و اماکن خصوصی اعتراف کرد.


سرهنگ جواد افشاری بااشاره به فعالیت و رصد مستمر کارشناسان پلیس آگاهی این شهرستان افزود: وقوع سرقت در ایام نوروز و تعطیلات روند کاهشی داشته و همچنین در زمینه درون شهری آمار تصادفات جرحی و فوتی صفر بوده و در زمینه برون شهری آمار تصادفات جرحی ۶۶ درصد و مصدومان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود