Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین شرکت مهم جهان از جمله نیروگاه هسته ای «چرنوبیل» و شرکت بزرگ نفت و گاز «روس نفت» روسیه از حملات سایبری علیه سیستمهای رایانه ای خود خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از سی اِن اِن، چندین شرکت مهم در عرصه جهانی از جمله آژانس تبلیغاتی «دبلیو. پی. پی» انگلیس. شرکت بزرگ نفت و گاز «روس نفت» روسیه و شرکت حمل و نقل «مرسک» دانمارک از حملات سایبری علیه سیستمهای رایانه ای خود خبر می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس تبلیغاتی دبلیو پی.پی انگلیس در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «سیستمهای آی.تی در تعدادی از شرکتهای تابعه مورد یک حمله سایبری مشکوک قرار گرفته اند».

یک شرکت دارویی واقع در آمریکا به نام «مرک» (Merck) نیز از حمله سایبری به سیستمهای خود خبر داد. این شرکت دارویی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تأیید می کنیم که شبکه رایانه ای این شرکت امروز در معرض یک حمله هکری در مقیاسیجهانی قرار گرفته است».

هنوز منبع این حمله سایبری مشخص نیست؛ اما این حمله مشابه حمله هکری «می خواهم گریه کنم» (WannaCry) است که در ماه مه گذشتهدر یک مقیاس جهانی صورت گرفت. در هر دو حمله سایبری از قربانیان خواسته می شود که برای پس گرفتن فایلهای خود مبالغی پول بپردازند و در هر دو نیز از شکافی مشابه برای رخنه در شبکه ها استفاده می شود.

با این حال تفاوتهایی نیز میان این دو حمله هکری وجود دارد.

گروه «آی بی» (IB) یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری واقعدر شهر مسکو برآورد می کند که حدود ۸۰ شرکت در سراسر روسیه و اوکراین به یک ویروس رایانه ای آلوده شده اند.

گروه «آی بی» اعلام کرد که این بدافزار رایانه ها را آلوده و سپس قفل می کند و سپس برای بازگرداندن فایلها ۳۰۰ دلار باج مطالبه می نماید.

این درحالی است که شرکتها و مؤسسات دولتی اوکراین نیز به شدت مورد حمله سایبری قرار گرفته اند.

بانک مرکزی اوکراین در مورد یک ویروس ناشناختهکه می تواند برای بانکها و سرویس خدمات رسانی به مشتریان دردسرساز باشد، به مؤسسات مالی در سرتاسر این کشور هشدار داد.

مقامات بخش خدمات پستی و سیستم مترو در شهر «کی یِف» نیز از وقوع حملات هکری گزارش دادند.

یک آژانس فدرال اوکراین نیز اعلام کرد که نیروگاه هسته ای «چرنوبیل» مورد حمله سایبری قرار گرفت. در بیانیه ای که در همین ارتباط منتشر شد، آمده است: «در ارتباط با حمله سایبری، وبگاه نیروگاه هسته ای چرنوبیل از کار افتاد».

در پی بروز این مشکل، کنترل و نظارت بر میزان تابش تشعشعات هسته ای در محوطه این سایت صنعتی به طور دستی انجام شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد طبق برآوردها در ارتش به زودی درباره توافق تبادل اسرا و یا حمله به رفح تصمیم گیری می‌شود.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل پس از تکمیل مقدمات عملیات رفح، تخمین می‌زند که ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوب نوار غزه یا معامله تبادل اسرا با حماس تصمیم‌گیری خواهد شد.

این گزارش در حالی است که رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند رژیم صهیونیستی در خصوص توافق تبادل اسیران با خروج نیروهای خود از کریدور «نتزاریم» به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

کانال عبری زبان «کان» گزارش داد حماس خواستار شفاف سازی و تضمین در خصوص اجرای خواسته‌های اساسی خود مانند آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه است.

از آن طرف، رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره، امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین