Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی گفت: برای جلوگیری از رانت در تورهای گردشگری جام جهانی روسیه باید از الان تکلیف مشخص شده و دولت در این تورها دخالت نکند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، فوتبال جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ کم حاشیه نبود. برای سفر به برزیل که یکی از مقاصد گران ایرانی‌ها به شمار می‌رفت گردشگران ایرانی اگرچه در روزهای معمولی حدود ۷ میلیون تومان باید هزینه می‌دادند اما در روزهایی که جام جهانی در این کشور برگزار می‌شد این رقم به بیش از ۲۰ میلیون تومان و یا حتی ۴۰ میلیون تومان هم رسید در این میان اتفاقات عجیبی رخ می‌داد مانند اینکه این تورهای گردشگری اگرچه قیمت گزافی داشتند اما وقتی مسافر به برزیل می‌رفت متوجه می‌شد که بلیت بازی جام جهانی که به او وعده داده شده در اختیار آژانس نبوده و نمی‌تواند برای دیدن مسابقات برود و یا اینکه گردشگران در این مدت تنها هزینه شلوغی رفت وآمدها به برزیل را در ایام خاص می‌دادند و نه لذت بردن از مسابقات جام جهانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی بلیت مسابقات و یا فروش تورها به دست عده ای افتاد که از این آب گل آلود ماهی می‌گرفتند آنها به بهانه‌های مختلف هزینه‌های اضافی از مسافر دریافت می‌کردند اما نمی‌توانستند و یا نمی‌خواستند خدمات مناسب ارائه کنند و یا اینکه بلیت مسابقات در بازار سیاه می‌چرخید در این میان برخی از دفاتر خدمات مسافرتی تذکر گفتند و یا از آنها شکایت شد.

امسال با برگزاری مسابقات جام کنفدراسیون‌ها، ایران موفق به حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ شد این بار جام‌جهانی در روسیه برگزار می‌شود کشوری که جزو مقاصد گردشگری بسیاری از ایرانی‌هاست و این روزها شرکت‌های هواپیمایی زیادی برای مسیر تهران به مسکو پرواز چارتر در نظر گرفته‌اند و سفر به این کشور برای بسیاری از ایرانی‌ها سهل شده است. تورهای گردشگری این کشور نیز برای یک هفته حدود چهار تا ۵ میلیون تومان است که تفاوت نرخ آن به تعداد ستاره‌ها و خدمات دیگر تور، بستگی دارد.

شاید می‌بایست از هم اکنون برای برگزاری تورهای گردشگری روسیه ویژه جام جهانی برنامه‌ریزی کرد تا این بار مشکلاتی مانند مشکلات جام‌جهانی برزیل برای مسافران و آژانس‌داران ایرانی پیش نیاید. اما گویا هنوز خبری از برنامه‌ریزی در این حوزه وجود ندارد. چون محمدحسن کرمانی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به خبرنگار مهر می‌گوید: اطلاعی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیرامون این موضوع ندارم. اما این را می‌دانم که اگر قرار باشد دوباره فدراسیون در حوزه تورهای گردشگری دخالت کند باز هم مشکلات جام جهانی گذشته رخ می‌دهد.

کرمانی معتقد است: فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نباید دخالت کنند. به خاطر همین دخالت دولت رانت‌هایی بوجود می‌آید که نمی‌توان جلوی آن را گرفت درحالی که باید روش کار کنترل شود. بخش خصوصی تعریف دارد این کار را به عهده بخش خصوصی بگذارند و بگویند که تنها آژانس داران دارای مجوز فعالیت کنند و اجازه بدهند که موضوع تور گردشگری جام جهانی را خودمان مدیریت کنیم.

وی ادامه می‌دهد: وقتی قدرت در دست دولت است برگزاری جلسه درباره این موضوع فایده‌ای ندارد اگر هم جلسه ای برگزار می‌شود همه به دنبال سهم خود هستند.

کرمانی می‌گوید: از الان باید معلوم شود که بلیت مسابقات در اختیار فدراسیون است و یا باید از جای دیگری تهیه شود. اگر فدراسیون جهانی بلیت‌ها را اختیار فدراسایون فوتبال گذاشته نحوه واگذاری آن به چه صورت است باید به گونه‌ای باشد که این بلیت‌ها به صورت مساوی بین همه افراد تقسیم شود و همه از حقوق مساوی برخوردار باشند بعد مشخص شود که چه تعداد از افراد باید در این حوزه کار کنند خدمات دیگر مانند هتل و پرواز و... را نیز که ما انجام می‌دهیم. مگر در کشورهای دیگر این موضوعات مطرح نیست؟ چرا آن‌ها به خوبی آن را مدیریت می‌کنند ولی ما نمی‌توانیم؟


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم

نوای ۱۰۰۰ دف با حواشی‌های قابل تاملی در روستای تاریخی و در شرف جهانی پالنگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کامیاران، جشنواره "هزار دف" در روستای پلکانی و تاریخی و در شرف جهانی پالنگان در حالی با حضور انبوه مردم، مسئولان کشوری و استانی و گروه‌های مختلف دف‌نوازی و هنری برگزار شد که اگرچه این رویداد فرهنگی با استقبال بی‌نظیر مردمی و جمعیتی بالغ بر سی هزار نفر مواجه شده که حواشی‌های قابل تاملی نیز داشت!

شور و اشتیاق مردم در نواختن دف و همراهی با یکدیگر، فضایی پرشور و معنوی را به وجود آورد اما همین مردم با هورا کشیدن اجازه سخنرانی کامل به مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث و استاندار کردستان ندادند.

در این جشنواره، برنامه‌های متنوعی از جمله دف‌نوازی گروهی، مولودی‌خوانی، نمایش‌های سنتی و برپایی بازارچه صنایع دستی اجرا شد.

گرچه جشنواره "هزار دف" علاوه‌بر اینکه فرصتی برای معرفی فرهنگ و هنر غنی کردستان به  ایران و جهان است و نقش مهمی در توسعه گردشگری این منطقه نیز ایفا می‌کند اما ورود گاو به داخل جمعیت و برخی ناهنجاری‌ها نیز ارزش و جایگاه این مراسم را زیر سئوال برد! حواشی‌ که متولیان امر باید پاسخ‌گو باشند.

ترافیک سنگین، فراهم نبودن زیرساخت‌ها، عدم پذیرایی از مهمانان و قطعی اینترنت و ... از دیگر مشکلاتی بود که باعث نارضایتی مردم شده بود.

مقرر شده که جشنواره "هزار دف" هر ساله در آخرین‌جمعه فروردین ماه برگزار شود، امید که این مراسم در سال‌های آینده به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و گردشگری ایران با برنامه‌ریزی بهتر، سنجیده‌تر و با رعایت چارچوب‌ها به کار خود ادامه دهد.

در ادامه گزارش ویدئویی خبرنگار تسنیم را می‌بینید:

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند /۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند/دولت غفلت نکند و پیام جامعه را بگیرد
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • بیشه خرم‌آباد از بین ۸ روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد