Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@09:08:38 GMT

گروه های خودسر پیشقراول قانون شکنان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۲۲۶۸۲

رویداد۲۴-از همان زمان که مقام معظم رهبری مسأله آتش به اختیار را در حوزه فرهنگ طرح کردند، مثل روز روشن بود که مقصود ایشان چیست. حداقل قطعی و روشن بود که مقصودشان شامل چه رفتارهایی نمی‌شود. به‌طور مشخص این بود که این ایده مجوز انجام کارهای بی‌قانونی و فحاشی نبود. به‌ویژه بخش فحاشی آن را فراموش نکنیم، ولی ظلم به رهبری از سوی عده‌ای که خود را پشت این ارزش‌ها پنهان می‌کنند، بیش از هر ظلم دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌که کسانی پیدا شوند و تعبیر آتش به اختیار را به اقدامات ضدقانونی و خلاف نظم و از همه بدتر در قالب فحاشی ترجمه و عمل کنند و دوهفته بیشتر طول نکشید که منجر به ضرورت بیان تذکراتی در نماز عید سعید فطر شد که رهبر معظم انقلاب با صراحت اعلام کردند که: «آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. معنی‌اش این است که در تمام کشور، صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار را خودشان پیش ببرند. منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل، آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و طلبکارکردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون‌‌کردن جریان انقلابی کشور نیست؛ نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوء‌استفاده دشمنان از وضع کشور، مراقب حفظ قوانین باشند. این مراقبت‌ها در درجه‌ اول متوجه نیروهای انقلاب است که دلسوزند، علاقه‌مندند و مایلند که کشور به سوی هدف‌های خود حرکت بکند.»
پرسشی که می‌توان طرح کرد، این است که چرا چنین تعبیر به غایت نادرست و مخالف منظور رهبری نظام از سخنان ایشان می‌شود، به‌طوری که پس از دو هفته به جای آن‌که گام کوچکی درجهت آن منویات برداشته شود، به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری، این نیروها را بدهکار نیز کرده‌اند. علت چیست؟ دو علت احتمالی برای این ماجرا می‌توان ذکر کرد. اول علت بدبینانه است. به این معنا که افراد موصوف متوجه منظور رهبری هستند و خیلی خوب می‌دانند که مقصود ایشان انجام اقدامات سخیف و فحاشی نیست. آنان می‌دانند که منظور رهبری همین است که در نماز عید فطر بیان شد و نیازی به این توضیح هم نبود، در غیر این صورت این یک فاجعه مفاهمه‌ای خواهد بود که عده‌ای به خود حق دهند تا چنین بیان روشنی را به بدترین وجه ممکن تعبیر کنند. بنابراین آنان متوجه هستند ولی برای به هم‌زدن فضای عمومی جامعه دست به تحریف سخنان مقام معظم رهبری می‌زنند، آنان آگاهانه درصدد بازگرداندن فضای سیاسی و عمومی جامعه به پیش از ١٣٩٢ هستند. آنان دنبال قطبی‌کردن سیاست هستند. همان بلیّه‌ای که رهبری نظام برای پرهیز از گرفتارشدن جامعه به آن، مانع از حضور تخریبگران سیاسی در انتخابات شد. آنان چون تیرشان در انتخابات به سنگ خورد، اکنون ساز دیگری را کوک کرده‌اند که نمونه‌اش تحریف اظهارات روشن و خالی از ابهام مقام معظم رهبری و نیز حمله و شعار علیه ریاست‌جمهوری آن هم در راهپیمایی روز قدس است.
علت دوم خوشبینانه است. یعنی عده‌ای صادقانه و ساده‌لوحانه چنین برداشتی از سخنان فوق داشته‌اند. اگر چنین افرادی هستند، باید گفت که از این پس حجت بر آنان تمام است و باید در پی انجام اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی خودجوش و تمییز باشند و مسئولیت کاستی‌ها را به گردن دیگران نیندازند. آنان باید بدانند که اصولا فرهنگ از بالا تولید و تزریق نمی‌شود. فرهنگ همان اقدامات برآمده از جوشش درون تک‌تک مردم است. اقداماتی که به تعبیر زیبای رهبری «خودجوش و تمییز» باشد و چون از دل برمی‌آید، بر دل بنشیند. فرهنگ دستوری نداریم. فرهنگ بازتاب جوشش درون کلیه آحاد جامعه است. هرکس به سهم و اندازه خود در این راه موثر است. با این توضیحات باید پرسید پس چرا این افراد به جای برداشت صحیح از دیدگاه رهبری انقلاب، صادقانه بدترین برداشت را کرده‌اند؟ پاسخ این است که برداشت‌های جامعه و افراد تا حدی تحت‌تأثیر میل و توانایی‌های آنان است. کسی که توانایی کار فرهنگی ندارد و اصولا در این سطح نیست و حتی خودش بیش از دیگران نیازمند است که روی او کار فرهنگی و تربیتی شود، کسی است که هنرش انجام کارهای اجرایی و عملیاتی است؛ از نوشتن یا حتی خواندن یک متن ساده ناتوان است (همچنان که در فهم سخن صریح رهبری دچار کژفهمی شده است)، چگونه می‌تواند به صورت خودجوش به تولید فرهنگی تمییز اقدام کند؟ حداکثر تولید فرهنگی آنان هجونامه‌ای است که در همین نماز عیدفطر قرائت کردند. همان که از انجامش منع شده بودند و حتی ستاد نمازجمعه نیز از آن تبری جست. بنابراین چاره‌ای ندارند جز این‌که به قول معروف سخن رهبری نظام و انقلاب را تفسیر به رأی کنند و براساس آن تصویری وارونه از نظام و منویات آن ارایه دهند. این تفسیر به رأی ممکن است صادقانه ولی از روی غفلت باشد ولی اکنون و با توضیح صریح مقام معظم رهبری درباره معنای آتش به اختیار، دیگر جای تفسیرهای خودسرانه نیست. متاسفانه این نیروها به جای آن‌که یار شاطر رهبری و انقلاب باشند، بار خاطر شده‌اند و جالب این‌که ضرر آنان بیشتر از ضرری است که گروه اول به جامعه می‌زند. امیدواریم که این سخنان رهبری فصل‌الخطاب برای برداشت‌های ناصواب گذشته و حال و آینده این گروه باشد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه رهبری در چند سال گذشته به بصیرت سیاسی تأکید ویژه‌ای داشتند، گفت: رهبری فرمودند که شناخت دشمن نتیجه می‌دهد و این از اهمیت موضوع حکایت دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تمامی برنامه‌های خود اعم از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های گوناگون را علیه کشور اعمال کرده اند، افزود: دشمن با اعمال برنامه‌های مختلف به اهداف خود نرسیده و بر این اساس جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

امام جمعه زنجان به ۹ اردیبهشت روز شورا‌ها اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

حجت الاسلام خاتمی به سال ۱۹۷۵ میلادی شکست آمریکا در جنگ ویتنام پس از ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: این واقعه تخریب زیادی به جا گذاشت، اما مردم این کشور مقاومت کردند.

وی به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: چشمان بیدار باید به این موضوع مهم آگاه باشند و در این میان رهبری در سال ۸۰ در فرمان هشت ماده‌ای به صورت جامع مبارزه با فساد را اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن دقیق آن به طور حتم نتایج و آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه زنجان به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه رهبر در این دیدار توصیه‌های عملی و موکد به مسئولان را یادآور شدند، گفت: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه کارگران در کشور‌های دیگر وسیله‌ای برای ثروت افزایی ثروتمندان هستند، ادامه داد: کار و تلاش عبادت بوده و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: بنا به فرموده رهبری ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید نیز کارگران است و به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم