Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@22:03:17 GMT

کشف اجساد 255 مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۲۲۸۷۶

رویداد۲۴-سازمان هلال احمر لیبی از کشف اجساد 255 مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی خبر داد.

هلال احمر لیبی افزوده است: اجساد این مهاجران غیرقانونی بر روی صخره های ساحلی شناور بودند.

هنوز مشخص نیست این افراد چه زمان در آب های لیبی غرق شدند.

درهمین حال گارد ساحلی لیبی از نجات دستکم 148 نفر از 19 زن و چهار کودک در نزدیکی سواحل این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس اعلام گارد ساحلی لیبی، اغلب این مهاجران از اتباع کشورهای کامرون، سودان، سنگال و مالی بودند که در دریای مدیترانه گرفتار شدند.

گارد ساحلی ایتالیا پیش تر گفته بود: حدود 8 هزار و پانصد پناه جو در 48 ساعت گذشته در آب های دریای مدیترانه نجات یافته و اکنون در مسیر رسیدن به بنادر ایتالیا هستند.

از آغاز سال 2017 میلادی شمار پناه جویانی که وارد اروپا شده اند به بیش از 83 هزار نفر می رسد که 85 درصد آنها وارد خاک ایتالیا شدند درحالی که شمار آنها در مدت مشابه در سال گذشته به حدود 216 هزار نفر می رسید.

با فرارسیدن فصل تابستان و بهبود شرایط جوی و دریایی، همواره شمار بیشتری از پناه جویان که از فقر و جنگ ها فرار کرده اند ، به امید یک زندگی بهتر، دست به سفری پرمخاطره به سوی اروپا از طریق دریای مدیترانه، که دیگر تبدیل به گورستان پناه جویان شده است، می زنند.

بسیاری از این پناه جویان در مسیر خطرناک دریایی جان خود را از دست می دهند و بسیاری نیز نجات یافته و به ایتالیا منتقل می شوند، اما اغلب آنها پس از رسیدن به این کشور به خاطر نبود شرایط مناسب مایوس شده و تلاش می کنند تا خود را به شمال اروپا برسانند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از «بمب خلأ» در جنگ غزه

یک سازمان حقوق بشری از احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های حرارتی در غزه و تبخیر و ذوب کردن اجساد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواستار تحقیقات بین‌المللی درمورد احتمال استفاده رژیم اسرائیل از تسلیحات حرارتی در جنگ غزه شد که میتواند اجساد را تبخیر و یا ذوب کند.

این سازمان حقوق بشری خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی متشکل از کارشناسان متخصص درمورد سلاح مورد استفاده رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه شد، از جمله اینکه اسرائیل ممکن است در این جنگ از بمب‌هایی استفاده کرده که حرارت شدید تولید می‌کنند و منجر به تبخیر اجساد قربانیان می‌شود.

در این گزارش آمده است: دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه شواهدی موثق و اطلاعات اولیه جمع‌آوری کرده است که بخش پنهان کشتار وحشتناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه را برملا می‌کند؛ شواهدی که نشان می‌دهد جنگنده‌های اسرائیل بمب‌هایی بر منازل مسکونی در غزه می‌اندازند که می‌توانند اجساد را تبخیر و یا ذوب کنند.

این سازمان اعلام کرد: روی آوردن ارتش اشغالگر به ویرانی کامل منازل مسکونی غزه و کشته و مجروح کردن تعداد زیادی از مردم این منطقه، این نگرانی‌ها را به‌وجود آورده که احتمالا از سلاح حرارتی موسوم به «بمب خلاء» یا گرمافشاری استفاده کرده است. این بمب‌ها در عرصه نظامی به تاثیرشان در تخریب غار‌ها و تونل‌های زیرزمینی معروف هستند.

در بخشی از این گزارش آمده است: هزاران قربانی فلسطینی همچنان مفقود هستند و دلیل آن نبود امکانات لازم برای برداشت آوار، پیدا نکردن آن‌ها و یا ناپدید شدن اجباری آن‌ها از سوی اسرائیل است. مواردی ثبت کردیم که به هنگام انجام عملیات یافتن اجساد، برخی از آن‌ها ناپدپد و یا به خاکستر تبدیل شده‌اند که این امر پرسش‌هایی درخصوص نوع بمب‌های استفاده شده در جنگ غزه را بوجود می‌آورد. کارنامه اسرائیل در ارتکاب جنایت‌های وحشتناک و نقض قوانین بین‌المللی انسانی از جمله نقض اصل تمایز، اصل تناسب، اصل ضرورت نظامی و قواعد حفاظت در درگیری‌های مسلحانه، به ویژه در جریان حمله نظامی مداوم به غزه سیاه است.

این نهاد حقوق بشری همچنین آورده است: ارتش اشغالگر همواره از نواع مختلف سلاح و بمب‌های ویرانگر غیرمتناسب علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده کرده است و این امر در تضاد با اصل محافظت از غیرنظامیان و اموال آن‌ها در جنگ است.

بر اساس این گزارش، قانون بین‌المللی انسانی بر اساس توافقات ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ لاهه و همچنین توافق ژنو در سال ۱۹۴۹ استفاده از بمب‌های حرارتی یا به اصطلاح گرمافشاری در مناطق مسکونی و هدف قرار دادن غیرنظامیان را ممنوع کرده است.

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از «بمب خلأ» در جنگ غزه
  • بازیکنان لس آنجلس اف سی و خوشحالی بعد از گل همراه با گارد امنیتی ورزشگاه / فیلم
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • لحظه تصادف گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی از چند نمای مختلف | ویدئو
  • لیگ NBA| باورنکردنی از کایری اروینگ!
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری