Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: آنچه مسلم است اعضای هیات مدیره باید بر اساس اصول مدیریتی بر مبنای علمی با نگاه حرفه ای، اثرگذار، برنامه ریز و هدفمند انتخاب شوند تا شرایطی مثبت را به وجود آورند که به نفع باشگاه یا سازمان متبوع خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: اعضای هیات مدیره باید نگاه مدیریتی داشته و افرادی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی و صاحب فکر و اندیشه باشند و لزومی ندارد از افراد ورزشی در هیات مدیره استفاده کرد، چراکه از افراد ورزشی باید در جایگاه خود استفاده کرد و از تجربه و فکر آنها بهره برد. همانطور که در ورزش حرفه ای روز دنیا هم به طور مثال بکن باوئر در بایرن مونیخ مدیر افتخاری است.

وی با اشاره به اهمیت قوانین تجارت و لزوم اجرایی شدن آن در عرصه ورزش تصریح کرد: برای انتخاب هیات مدیره، با برگزاری جلسه مجمع اعضای هیات مدیره حتی بازرس و حسابرس انتخاب و سال مالی نیز مشخص می شود، آنگاه بعد از یک فصل با بررسی کامل مشخص می شود، هیات مدیره که وظیفه انتخاب مدیر عامل هم در حیطه وظایف آنها قرار دارد بر اساس منویات وزارت ورزش و جوانان عمل کرده، موفق بوده اند یا ناموفق و همچنین برنامه های آنها عملیاتی شده یا خیر؛ اگر این روند تحقق یابد می توانیم بگوییم که قانونمند عمل کرده ایم. آنچه در طول سالیان گذشته باعث به وجود آمدن بدهی های کلان در باشگاه ها شده، همین عدم حسابرسی های درست بوده به همین دلیل نباید بی قانونی های گذشته، تکرار شود.

وی با تاکید بر حسابرسی های سالیانه گفت: اگر قانون رعایت شود و حسابرسی ها به صورت سالیانه صورت گیرد آنگاه هیچ مدیرعاملی به جز تصمیمات هیات مدیره گام اضافه بر نمی دارد چراکه هیات مدیره مسئولیت تضامنی دارد و باید به مجمع پاسخگو باشد.

او با بیان این مطلب که اگر فرایند قانونی و منطقی در باشگاه ها اجرا نشود، هیات مدیره هم نباشد بهتر است، اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد رعایت قوانین و مقررات تجارت در باشگاه هاست که باعث خواهد شد باشگاه ها تا حدی به موفقیت برسند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: نکته مهم در انتخاب هیات مدیره ها، باید عملکرد افراد باشد، چرا که معمولا افرادی باید به عضویت هیات مدیره درایند که در سمت های گذشته خود موفقیت داشته و با پشتوانه آن بتوانند در جایگاه جدید منشأ خدمت باشند از طرفی وزارت ورزش و جوانان باید عقبه افراد که در هیات مدیره انتخاب شدند را در نظر بگیرند و نظارت کافی هم داشته باشد.

واعظ آشتیانی در پایان برای هیات مدیره جدید استقلال آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان باید روی هیات مدیره نظارت و از آن مراقبت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی افضلی: «خطیر» دیگر مسوولیتی در باشگاه استقلال نخواهد داشت

مهدی افضلی رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال با تایید خبر برکناری علی خطیر از مدیرعاملی این باشگاه گفت: شامگاه چهارشنبه جلسه هیات مدیره برگزار و طی آن تصمیم بر برکناری علی خطیر گرفته شد.

وی ادامه داد: با تصمیم اعضای هیات مدیره فرشید سمیعی تا انتخاب مدیرعامل جدید به عنوان سرپرست اداره باشگاه را برعهده خواهد داشت. این تصمیم جمعی بود تا سمیعی عهده دار باشگاه شود.

افضلی با اشاره به وضعیت علی خطیر گفت: وی پس از برکناری از مدیرعاملی باشگاه دیگر سمتی در استقلال نخواهد داشت.

کد خبر 6094720

دیگر خبرها

  • پست برکناری خطیر در کانال استقلال، منتشر و پاک شد!
  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • فصل جدید آبی
  • «خطیر» دیگر مسئولیتی در باشگاه استقلال نخواهد داشت
  • مهدی افضلی: «خطیر» دیگر مسوولیتی در باشگاه استقلال نخواهد داشت
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال