Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد- یک فعال کارگری استان لرستان با انتقاد از طرح کارورزی می‌گوید این طرح دانش‌آموختگان کشور را به ابزاری در دست کارفرمایان تبدیل کرده که به راحتی می‌توانند از این موضوع سوءاستفاده کنند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن موسیوند با اعلام این مطلب اظهار داشت: این موضوع کاملا قابل قبول است که دولت می‌خواهد چاره‌ای برای کمرنگ‌تر شدن بی‌کاری انجام دهد ولی نه با مطرح‌ کردن طرح‌هایی مانند کارورزی یا مهارت‌آموزی که می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیوند با اشاره به وجود آمدن نوعی برده‌داری جدید در مناسبات روابط کار افزود: این می‌تواند ظلم بزرگی در حق تحصیل‌کردگان کشور باشد که با یک سوم حداقل حقوق به کار گرفته می‌شوند. باید به این نکته نیز توجه داشت که در کشوری که صنعت آن بیمار است چنین طرح‌هایی می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد.

این فعال کارگری استان لرستان با تشریح وضعیت کار در بین جوانان لرستانی گفت: درصد بالایی از جوانان لرستانی بیکار هستند چون بستری برای انجام کار وجود ندارد حتی آنها نمی‌توانند به کارگری بپردازند. متاسفانه این جوانان چاره‌ای جز مسافرکشی و کارهای موقتی ندارند.

او ادامه می‌دهد: استان لرستان نه در صنعت و نه در کشاورزی قدرت لازم را ندارد تا بتواند محیط کار را برای جوانانم فراهم کند. بنابراین عده‌ای از جوانان مجبور به مهاجرت می‌شوند و عده‌ای هم با همین وضعیت روزگار خود را می‌گذرانند.

موسیوند در پایان تصریح کرد: باتوجه به مشارکت چشمگیر مردم لرستان در انتخابات ریاست جمهور و به نوعی سنگ تمام گذاشتن آنها در این عرصه امیدواریم تا از این جوانان حداقل حمایت‌ها صورت گیرد تا شاید وضعیت مقداری بهتر شود.

منبع: ایلنا

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند