Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که چین نگران نفوذ و پیشروی نیروهای افراطی و تروریسم به سین کیانگ است.
این رزمایش بخشی از توافق دو کشور در چارچوب سازمان همکاری شانگهای است و ناظرانی از دیگر اعضای رسمی سازمان هم رزمایش را که از دیروز سه شنبه آغاز شده است ، نظارت کرده اند.
بیش از 700 نیروی پلیس و ضد شورش و مبارزه با تروریسم از هر دو کشور با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و وسایل مسلح این رزمایش را برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رزمایش با این هدف برگزار شده است که از نفوذ تروریست ها از قزاقستان به خاک چین جلوگیری شود و به طور فرضی افرادی را که قصد قاچاق سلاح به چین داشتند ، در رزمایش هدف قرار داده اند .
نزدیک به پنج هزار و 700 کیلومتر مرز در سین کیانگ با 15 مرز زمینی وجود دارد که می تواند محل ورود اسلحه و تروریست ها به داخل چین باشد .
وزارت امنیت عمومی چین در بیانیه ای که خبرگزاری شین هوا منتشر کرده آورده است که برگزاری این تمرینات نظامی عزم راسخ چین را برای مبارزه با افراط گرایی و انشعاب طلبی و تروریسم نشان می دهد.
منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین اصلی ترین محل نفوذ افراطی ها محسوب می شود و بخصوص از سال 2008 میلادی به این طرف کانون شورش ها و درگیری ها بوده است.
در چند سال گذشته تروریست ها با انجام عملیات مخرب در این منطقه دهها نفر را در سین کیانگ به خاک و خون کشیده اند .
نیروهای پلیس چین حضور بسیار گسترده ای در سراسر این منطقه دارند و مرزهای آن نیز بشدت کنترل می شود و با اعضای گروه ترکستان شرقی که چین آن را تروریستی می داند مقابله می شود.
این جنبش متشکل از شماری از اعضایی است که گفته می شود اویغورهای افراطی از سین کیانگ هستند که می خواهند این منطقه را از چین جدا کنند.

منبع: ایرنا

303

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) در قزاقستان آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت، پیکار‌های مرحله نیمه پایانی رده سنی امید برگزار شد و سه نماینده ایران به روی رینگ رفتند.   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با جواهیر اوماتالیف از ازبکستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری با تمیرلان موکاتیف از قزاقستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، رضا خلیل‌زاده با جهانگیر زوکروف از ازبکستان رقابت کرده و از رسیدن به برتری بازماندند تا به نشان برنز دست یابند.   با این اوصاف تیم ملی امید بوکس ایران که تحت هدایت علیرضا استکی و برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود، با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد. مسابقات آسیایی قزاقستان، سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.   پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده است و دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود پولوونوف از ازبکستان مصاف می‌دهد؛ امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی هم صاحب مدال برنز شدند.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • پولشویی
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است