Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@19:12:12 GMT

علل بروز و روش های درمان جوش تناسلی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۲۴۳۳۳

نکات مهمی که باید در رابطه با زیگیل تناسلی بدانید

زگیل تناسلی، بویژه کوندیلوما آکومیناتا، معمولا ظاهر مشخصی داشته و براحتی با معاینه قابل تشخیص است و بندرت با بیماری دیگری اشتباه می شود. ولیکن آشنایی با دیگر بیماری هایی که ممکن است شبیه زگیلتناسلی باشند می تواند از خطای در تشخیص جلوگیری کند.

زگیل معمولی

زگیل معمولی که غالبا توسط انواعHPV تیپ ۲ و ۴۴ بوجود می آید ممکن است در ناحیه تناسلی یا ناحیه نزدیک آن بخصوص در ناحیه تحتانی شکم، قسمت بالایی ران یا باسن ظاهر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای افتراق آن از زگیل تناسلی ممکن است نیاز به نمونه برداری و بررسی بافت شناسی باشد، اگرچه ندرتا نیاز به انجام این کار است چراکه درمان آن مشابه با زگیل تناسلی می باشد.

 

کراتوز سبورئیک

کراتوز سبورئیک بصورت لکه های پهن، مسطح، و به رنگ سیا یا قهوه ای و زبر هستند. این تومورهای خوش خیم ممکن است متعدد باشند و فقط به دلایل زیبایی درمان می شوند و خطری برای فرد ندارند.

 

کوندیلوما لاتا

کوندیلومالاتا ضایعاتی هستند ثانویه به سیفلیس که بایستی از کوندیلوما آکومیناتا (زگیل تناسلی) افتراق داده شود. کوندیلوما لاتا ممکن است همزمان با زگیل تناسلی وجود داشته باشد. از آنجایی که نوع درمان متفاوت است و شریک جنسی بیمار نیز بایستی ارزیابی شود لذا تشخیص این بیماری از کوندیلوما آکومیناتا (زگیل تناسلی) خیلی مهم هست.

لیکن پلان

لیکن پلان یک فرآیند التهابی مزمن پوست و مخاط است که بصورت لکه های نسبتا مسطح ، درخشان و با حاشیه مشخص دیده می شود. ضایعات به رنگی سفید متمایل به صورتی هستند. این ضایعات گاهی در ناحیه تناسلی رخ می دهند و ممکن است شبیه به زگیل تظاهر کنند. دیگر نواحی شایع این بیماری شامل مخاط دهان، ساق پا، پوست سر و روی مچ دست هست. این ضایعات عموما به استروئیدهای موضعی پاسخ خوبی می دهند.

 

جوشگاه (کلوئید)

بصورت ضایعات سفت، نامنظم و اغلب خطی دیده می شوند و بیشتر در بیمارانی دیده می شوند که به دفعات دچار التهاب یا عفونت های مکرر ریشه موها (فولیکولیت) یا مجاری غدد عرق (هیدرآدنیت) می شوند. برداشتن این ضایعات ممکن است شرایط را بدتر کند و درمان این افراد تزریق استروئید به داخل ضایعه است.

فیبروما

توده های بافت نرم هستند که معمولا از بافت زیر جلدی یا عضلات مخطط در نواحی مختلفی از بدن ایجاد می شوند و بروز آن در ناحیه تناسلی خیلی نادر است.

نکات زیر را جدی بگیرید:

در صورتی که خود یا همسرتان مبتلا به آکنه تناسلی و جوش های چرکی روی آلت یا جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی هستید:

به هیچ عنوان جوش ها فشار ندهید یا نترکانید زیرا این اقدام باعث تشدید آسیب به بافت های مجاور و گسترش عفونت می گردد از لباس های زیر کشاد و نخی استفاده کنید شستشوی مداوم و خشک کردن مناسب ناحیه آلت تناسلی و کشاله ران بسیار کمک کننده است به هیچ عنوان خودسرانه اقدام به درمان یا کندن جوش ها نکنید به هیچ عنوان از تیغ برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه استفاده نکنید از تماس جنسی بدون محافظ اجتناب کنید حتما برای تشخیص نوع ضایعه و بررسی ریسک احتمالی به پزشک مراجعه کنید. روش های درمان جوش تناسلی: خمیر عسل و زردچوبه شیر، سرکه و زردچوبه کمپرس گرم روغن کرچک سیر پیاز خیار استفاده از یخ پودر زنجبیل آرد ذرت

جوش تناسلی هم مانند بروز جوش در سایر اندام ها یک اختلال طبیعی و قابل درمان است؛ اما نکته مهم اینجاست که این اختلال با زیگیل تناسلی اشتباه گرفته نشود و یا برعکس! زیرا روش های درمان این اختلالات متفاوت است و همچنین بروز زیگیل تناسلی را می توان یک اختلال جدی قلمداد کرد. از رو لازم است تا به سرعت تشخیص داده شود و به درمان آن بپردازید.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

توده گرد و خاک نفوذی از کشور عراق با بیش از هشت برابر حد مجاز برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفت.

به گزارش مهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: صبح امروز میزان گرد و خاک در شهر اهواز به یک هزار و ۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید

داوود میرشکار افزود: این میزان در شهرهای شوش ۶۰۵، شادگان ۱۹۶ و شوشتر ۱۶۱ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: اندیمشک ۱۹۰، رامهرمز ۱۶۱، بهبهان ۱۵۶، ماهشهر ۱۲۴ و شادگان ۱۱۰ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده گرد و خاک تا عصر امروز یک شنبه در استان فعال است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

محمد سبزه زاری با اشاره به هشدار زرد گرد و خاک افزود: از اواخر وقت امروز احتمال خیزش گرد و خاک محلی در استان پیش بینی می‌شود.

حد مجاز گرد و خاک ١۵٠ میکروگرم بر متر مکعب است.

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟