Web Analytics Made Easy - Statcounter

س از 18 سال ساخت و ساز بالاخره بیمارستان 32 تخته خوابی رودبار جنوب در اردیبشهت ماه سال جاری توسط وزیر بهداشت افتتاح شد و خدمات رسانی به جمعیت 130 هزار نفری این شهرستان را آغاز کرد. اگرچه در زمان افتتاح اعلام شد که این بیمارستان مجهز به رادیولوژی، اتاق عمل، تجهیزات آزمایشگاه و امکان بستری بیمار است، اما بررسی نشان می دهد جز زایشگاه و معاینات عمومی هیچکدام از امکانات دیگر بیمارستان فعال نیست و این مشکل نجات جان بیماران را غیر ممکن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»، کمبود امکانات و فعال نبودن بخش های درمانی بیمارستان رودبار جنوب که 18 سال از عملیات ساخت آن می گذرد و در سال های اخیر دو بار توسط وزیر بهداشت افتتاح شد، مشکلات فراوانی را برای ارائه خدمات کافی به بیماران ایجاد کرده و باعث مرگ یا خسارت جبران ناپذیر به مراجعه کنندگان با حا وخیم شده است. مثل جوانی که پس از تصادف جزئی به بیمارستان مراجعه کرد ولی به دلیل معاینات ناقص و احتمالاً اشتباه در یک قدمی مرگ قرار گرفته است.

ماجرای جوانی که اکنون در شرایط بسیار سخت و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جیرفت (شهرستان مجاور با شهرستان رودبار) بستری است، از این قرار است که این جوان پس از یک تصادف کوچک و ضربه ای که به سرش وارد آمده بود به بیمارستان رودبار جنوب مراجعه می کند و معاینه می شود.
پزشک عمومی و پرستار حاضر در بیمارستان به دلیل نبود امکانات پزشکی پیشرفته مثل رادیولوژی و سایر تجهیزات آزمایشگاهی به معاینات ساده بسنده می کنند و با تصور نبود اشکالی خاص و بدون اطلاع از آسیبی که به سر این جوان در تصادف وارد آمده او را برای معاینات تخصصی با ماشین شخصی راهی بیمارستان شهرستان جیرفت می کنند؛ اتفافی که باعث لختگی خون در سر این جوان و به کما رفتن او می شود.
برادر این جوان در مورد جزئیات بیشتر حادثه به «تابناک» گفت: هفته گذشته برادرم را بعد از تصادف در حالی که حال ظاهری اش بد نبود برای معاینه به بیمارستان رودبار بردیم و در آنجا پزشکی که برادرم را معاینه کرد، گفت مورد خاصی نیست ولی برای اطمینان از وضعیت بیمار او را با ماشین شخصی به بیمارستان جیرفت ببرید.
وی ادامه داد: در مسیر حال برادرم به یک باره بد و بیهوش شد. وقتی در بیمارستان جیرفت معاینات تخصصی انجام شد، متوجه شدیم بر اثر عدم انجام اقدامات درمانی اولیه و انتقال غیر استاندارد بیمار لخته خونی در سر برادرم ایجاد شده و او الان یک هفته است که در کما به سر می برد.
مراد محسنی رئیس بیمارستان رودبار جنوب درباره جزئیات این خبر به «تابناک» گفت: همه معاینات و اقدامات درمانی لازم برای بیماری که شما می گویید در حد توان بیمارستان انجام شد و با رضایت خانواده بیمار با ماشین شخصی به بیمارستان جیرفت منتقل شد.
محسنی در مورد علت عدم انتقال بیمار با آمبولانس به جیرفت گفت: بیمارستان رودبار تنها دو آمبولانس دارد که یکی از این دو عملاً غیرقابل استفاده است و در آن لحظه صلاح دیدیم با توجه وضعیت ظاهری خوب بیمار، آمبولانس را برای بیمار اورژانسی و احتمالی دیگر نگه داریم. به این دلیل که موارد تصادف، ضرب و شتم، تیرخوردگی و... در منطقه ما بالاست و هر آن ممکن است بیماری با وضعیت وخیم به بیمارستان مراجعه کند.
رئیس بیمارستان رودبار جنوب ضمن پذیرش ضمنی معاینات ناقص و اشتباه در رابطه با بیماری که با ماشین شخصی به جیرفت اعزام شد، اضافه کرد: بیمارستان رودبارجنوب هنوز به هیچکدام از تجهیزات بیمارستانی لازم از جمله دستگاه رادیولوژی و تجهیزات اتاق عمل مجهز نیست. در حال حاضر تنها خدمات پزشکی عمومی و زایشگاه بیمارستان فعال است و ما ابزار لازم و پزشک متخصص برای معاینه دقیق بیماران مراجعه کننده را نداریم.
وی ادامه دارد: پزشکان متخصص به دلیل نبود شرایط اسکان مناسببرای خدمت به شهرستان رودبار نمی آیند و از سویی نیز تجهیز بیمارستان به امکانات لازم فرایندی زمان بر است در تجهیز کامل بیمارستان در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.
بر اساس آنچه آمد، در شهرستان رودبار جنوب با 130 هزار نفر جمعیت پس از 18 سال آغاز عملیات ساخت بیمارستان، حالا بیمارستانی افتتاح شده است که جز خدمات زایمان و معاینات سرپایی، هیچکدام از بخش های تخصصی آن فعال نیست و حتی آمبولانس های مجهز و کافی نیز برای انتقال صحیح بیمار به بیمارستان جیرفت را ندارد؛ موضوعی که امکان نجات جان بسیاری از مردم این منطقه که دچار عارضه یا حادثه می شوند را از مسئولان و مدیران این شهرستان گرفته است. مثل مورد تصادفی اخیر که اگر معاینات وکمک های اولیه دقیق و صحیح در مورد او رعایت شده بود، حالا سلامتی اش را به دست آورده بود و هر لحظه به مرگ نزدیک تر نمی شد. برچسب ها: رودبار جنوب ، بیمارستان ، اشتباه پزشکی ، کما ، مراد محسنی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در یکهزار و چهارصد و نودمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی مظفر وحدانی ۲۸ ساله  که از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از دریافت رضایت از خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد زنده یاد مظفر وحدانی در بیمارستان منتصریه به آقای ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی تصریح کرد: قلب مرحوم مظفر وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) به آقای ۵۵ ساله ساکن تربت جام پیوند شد.

خالقی بیان کرد: قرنیه‌های زنده یاد مظفر وحدانی جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست ایشان برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید