Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصول‌گرایان بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری چه استراتژی را در دستور کار خود قرار خواهند داد؟ این سوالی است که بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی به دنبال جواب آن هستند.

در این میان برخی از اصول‌گرایان به رهبری سعید جلیلی به دنبال تشکیل دولت در سایه هستند. استراتژی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و تنها در کلام باقی مانده است و جریان اصول‌گرایی واکنشی به آن نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت به سراغ امیر محبیان، تحلیل‌گر شناخته شده جریان راست رفتیم تا نظر او را در مورد آینده سیاسی اصول‌گرایان و دولت در سایه جویا شویم.

گفت‌‎وگو عصر ایران با محبیان را در ادامه بخوانید:

*برایند و دستاوردی برای طیف اصولگرایان در اننتخاباتی که گذشت متصور هستید یا خیر؟

اصولگرایان هر چند در قالب تشکیلاتی جمنا توانستند چهره ای از یک حرکت منسجم را به نمایش گذارند اما بدلیل اشتباه راهبردی در تعامل با افکار عمومی و عدم تعیین اولویت های کاربردی در مناظره ها و نیز ادامه روند نامفید و بدون نتیجه عملی در کشف کاندیدای نهایی عملا نتوانستند نتیجه مطلوب را بدست آورده و فرصتی طلایی را از دست دادند. شاید بتوان گفت تلاش برای ساماندهی فرایند تصمیم گیری از سطح توده ها هر چند ناقص در جمنا، می تواند در دل خود بذرهایی از یک حرکت دموکراتیک را داشته باشد که ظرفیت دارد به عنوان تکیه گاهی حتی در سطح یک سابقه قابل اشاره در حرکت های مردمسالارانه اصولگرایان در آینده از آن یاد شود.

*صحبت ها و البته تحرکاتی مبنی بر تشکیل دولت در سایه از جناح رقیب دکتر روحانی دیده می شود، ارزیابی شما از ایده ی مطرح شده چیست؟ و مسیری که در پیش روی دولت در سایه اصولگرایان است را چگونه تحلیل می کنید؟

تشکیل دولت سایه توسط رقبای دولت ها اوایل دولت نخست احمدی نژاد از سوی اینجانب پیشنهاد داده شد اکنون نیز إشاراتی به آن دیده می شود. دولت سایه راهکاری مردمسالارانه برای تجمیع توان مدیریتی جناح رقیب دولت و حتی کمک به آنست ولی مقدمه تشکیل آن رسیدن به إجماعی تشکیلاتی درون اصولگرایان است که متاسفانه هنوز در این مسیر اشکالات جدی وجود دارد.

*شکست جریان های اصولگرا یکی بعد از دیگری اتفاق می افتد از دلایل این شکست ها را برخی خلا و کمبود شیخوخیت و یک تمام کننده در طیف اصولگرا می دانند، آیا بعد از این می توان کاندید اصولگراها (آقای رئیسی) که تا حدودی اجماع هم بخاطر وی صورت گرفت را بعنوان لیدر و رهبر راست منشان فرض کرد یا خیر؟

اصولگرایی بدلایلی که بارها به آن اشاره کرده ام دچار مشکلاتی است که متاسفانه عملا به آن بی توجهی می شود ؛ نتیجه آن را هم می بینیم. رسیدن به نتایج نامنطبق با ظرفیت ها هم محصول این بی توجهی است. یکی از این معضلات در سطح تشکیلاتی عدم تعریف مدل مطلوب برای رهبری اصولگرایان است. پیشنهاد امثال ما آنست که رهبری شخصی بدلیل فقدان چهره کریزماتیک و نیز بروز شکاف های درون تشکیلاتی عملا دیگر امکان عملیاتی ندارد و باید ساختاری مردمسالارانه نظیر مجلس یا کنگره ملی اصولگرایان تشکیل شده و جریان اصولگرا از بدنه اجتماعی مجددا سامان یابد طرح چهره های خلق الساعه برای مدیریت جناح نیز محصول عدم تحلیل دقیق مشکلات اصلی در جریان اصولگرا و تاکید بر تکرار اشتباهات پیشین است.
پیشنهاد محبیان به محافظه کاران: کنگره ملی اصولگرایان را تشکیل دهید


*پیش بینی شما در مورد برنامه ها و استراتژی اصولگرایان در انتخابات های پیش رو چیست؟

نگاه به سوابق گذشته چندان چشم انداز خوبی در اختیار ما قرار نمی دهد ولی امیدواریم تلاش برای تحلیل نقاط ضعف و قدرت بصورت واقعگرایانه به خواست و عزم همگانی در جریان اصولگرا تبدیل شود. در این صورت حتما به خواست خدا إتفاقات خوبی برای اصولگرایان و حتی کشور خواهد افتاد.

*در دولت یازدهم افراد و اشخاصی حضور داشتند که مورد نقد اصلاح طلبان بود و در حال حاضر امید برای تغییر آن ها وجود دارد از نظر شما این ناهمخوانی با رئیس جمهور چقدر محرز بود و ارزیابی شما از چینش کابینه دوازدهم چیست؟

دولت دوازدهم باید جوانتر و کارآمد تر شود. وزرای کارآمد دولت یازدهم حفظ و وزرای جدید کم حاشیه ولی پرکار و دارای برنامه به دولت افزوده شود. به گمانم عبور از سیاست زدگی و حاشیه آفرینی وتمرکز بر روی خواست های مردم لازمه موفقیت دولت دوازدهم خواهد بود.

*از گوشه و کنار زمزمه تنهایی دکتر روحانی به گوش می رسد، تحلیل شما در رابطه با این نسبت چیست آیا چنین هجمه هایی به دولت طبیعی است؟

دولت باید بتواند کشتی خود را از میان امواج به پیش راند و حتما از انداختن خود درون گرداب های طراحی شده خودداری کند. حاشیه سازی دولتی ها و نیز أسیر حاشیه پردازی رقیب شدن برای دولت سم قاتل خواهد بود

*در بین اصولگرایان و بزرگان این طیف عده ای هستند که پشت سر دولت ایستاده و از آن حمایت می کنند، این ها چه تفکری را دنبال می کنند، آیا می توان گفت این افراد از جرگه اصولگرایی خارج شده و چند سال دیگر در قامت اصلاح طلبی و گروه اصلاحات در عرصه سیاست قد علم کنند یا خیر ؟

عمده اصولگرایان بر این باورند که علیرغم اختلاف دیدگاه با دولت باید به آن کمک کرد که مشکلات اجرایی کشور و مردم بر طرف شود. به زمین خوردن دولت برای همه مشکل آفرین خواهد شد؛ این دیدگاه همه دلسوزان کشور است. باور به این دیدگاه به معنای همسو شدن با جریان اصلاح طلب نیست. البته حمایت و کمک به دولت برای کارآمد تر شدن به معنای عدول از موضع نقادانه نیست.

*برخی با سو برداشت از صحبت های مقام معظم رهبری دکتر روحانی را با بنی صدر قیاس کرده تا جایی که در مراسم های مختلف هم به وی حمله میکنن و شعار می دهند ارزیابی شما از این حملات به ایشان چیست، این افراد چه کسانی هستند ایا این ها شکست خوردگان انتخابات محسوب می شوند...هدفشان چیست تا کجا می توانند پیش بروند؟

این قیاس های تاریخی معلوم نیست تا چه حد به نفع کشور باشد. هر رییس جمهوری محصول شرایط دوران خود و نیز انتخاب های کلیدی خود است. البته بایسته و شایسته است دولت نیز برای خود و کشورحاشیه سازی نکرده و تمرکز خود را برروی حل مشکلات مردم قرار دهد. بهترین پاسخ به انتقادها در عمل فقط و فقط موفقیت در حل مشکلات مردم است.

عصرایران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون دوومیدانی، سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز(دوشنبه) باحضور در فدراسیون دوومیدانی با قهرمانان و ملی پوشان این رشته ورزشی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر همین اساس در این دیدار که حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دو و میدانی نیز حضور داشت، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ضمن آشنایی با ملی پوشان دو و میدانی از نزدیک در جریان میزان آمادگی و آخرین اقدامات آنها در راستای رسیدن به سهمیه المپیک پاریس قرار گرفت.

وی همچنین، خطاب به ورزشکاران اظهار داشت: عملکرد شمارا قطعا تحت نظر داریم و در مسابقات قهرمانی کشور که طی ماه آینده برگزار خواهد شد حضور خواهم یافت تا کاملا در جریان میزان آمادگی و امورات فنی شما عزیزان قرار بگیرم.

در ابتدای این نشست نیز حسین مطیعی در سخنانی به اقدامات صورت پذیرفته در فدراسیون دوومیدانی به منظور ایجاد بهترین شرایط و امکانات در راستای کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران ورزش پایه و مادر پرداخت.

گفتنی است در این دیدار، حسن تفتیان،مهدی صابری،مهدی پیرجهان، حمیده اسماعیل نژاد و همچنین نازنین فاطمه عیدیان و مهدی هفت چشمه که به تازگی موفق به کسب مدال در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا شده اند حضور داشتند.

کد خبر 6092213

دیگر خبرها

  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت