Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دادگستری سراب با اعلام هشدار نسبت به افزایش پرونده های طلاق گفت: جادارد مسئولین و آحاد جامعه به واقع در رابطه با طلاق احساس خطر کنند و در مرحله اول خود خانواده ها باید این موضوع را مدیریت کنند و در یک کلام آتش بیار معرکه نشوند و صلح و سازش را پیشه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, مهدی شمسی رییس دادگستری شهرستان سراب ضمن تسلیت ایام شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا ران با وفایش اظهار داشت: خدا را شاکرمی که در خدمت مردم شهرستان سراب هستیم.

وی افزود: برای قاضی بهترین توان قلبی و نیرو زمانی است که احقاق حق می کند و لذت بخش ترین حالت حالتی است که احقاق حق می کند و آن لحظه ای است که حق مظلوم را می ستاند و دعای مظلوم حامی قاضی می شود.

شمسی ابراز داشت: باید دستگاه قضا باید ملجا و پناهگاه مظلوم باشد فلذا دادگستری باید بدون اطاله دادرسی احقاق حق کند و ظالم باید بدان که دادگستری هست که به عدالت حکم می کند و امکان نفوذ در آن نباشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرآن کریم قاضی را به عدالت و قسط دعوت می کند ابراز داشت قاضی باید همیشه به قرآن تمسک جوید تا محور واحدی در قضاوت حاصل شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد با تاسی ازآیات قرآن کرمی که مومنان را برادر دینی معرفی می کند توانستیم سازش را ایجاد کنیم که در سازش هم حکم الهی جاری می شود و هم خاطر قاضی آسوده می شود که در روایات نیز از سازش به عنوان سید الاحکام یاد می شود.

رسیدگی به به بیش از ۲۰۰۰ پرونده در سال گذشته در سراب

رییس دادگستری شهرستان سراب با ارائه گزارشی از تلاشهای دادگستری شهرستان سراب عنوان کرد: سالانه حدود ۲۲ هزار پرونده در سراب که با توجه تعداد قضات و کارکنان دوبرابر ظرفیت استاندار هست, البته در این میان برخی قضات و دادستان نیز چندین وظیفه دارند که در کنار رسیدگی به پرونده ها پیگیری می شود.

شمسی با بیان اینکه قاضی برای تشخیص حق بر آن منصب تکیه کرده اظهار داشت: مراجعه کننده نباید کمترین ترسی از قاضی داشته باشد و بتواند حرف خود را شفاف بزند کما اینکه مجرم باید از قلم قاضی واهمه داشته باشد.

وی مشکل اعتیاد و مواد مخدر و سیر صعودی اعتیاد در شهرستان سراب را از مشکلات اصلی شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال مواد مخدر و اعتیاد نسبت به سال گذشته آمار چشمگیری داشته که هشداری برای خانواده هاست.

شمسی مواد مخدر صنعتی را خطرناک تر از مواد مخدر سنتی عنوان کرده و گفت: بعد از مواد مخدر ضرب و جرح در رتبه بعدی از نظر کثرت پرونده ها در شهرستان سراب هستند.

این مقام مسئول نسبت به جرایم حوزه فضای مجازی هشدار داده و با ابراز تاسف از اینکه جرایم این فضا در حد هشدار هست و در طلاق های اخیر نقش موثری ایفا می کنند که متاسفانه در این فضا مردم به راحتی ارتباط برقرار کرده و مطالب خصوصی خود را می فرستند که موجب سوء استفاده قرار می گیرد .

رییس دادگستری سراب برنامه های هفته قوه قضاییه را تشریح کرد

شمسی در تشریح برنامه های ههفته قوه قضاییه با بیان اینکه مدیون شهدا هستیم و شهدا خون داده اند تا حیثیت و امنیت جامعه حفظ شود فلذا در اولین روز این هفته قضات با حضور در گلزار شهدا با سرافرازان ملت تجدید بیعت کردند تا بدانیم به برکت این شهداست که در این جایگاه هستیم.

وی حضور در راهپیمایی روز قدس با لبیک گویی به مقام معظم رهبری و اثبات ولایت مداری, سخنرانی دادستان در نماز جمعه, ملاقات مردمی, دیدار با اصحاب رسانه, بزرگداشت شهید مظلوم دکتر بهشتی در ۷ تیر را از برنامه های این هفته عنوان کرد.

رییس دادگستری سراب با بیان اینکه همچنان که با اقتدار در کنار مظلوم هستیم با مخلین نظم عمومی و سوداگران مرگ به شدت برخورد خواهیم کرد.

افزایش پرونده های مواد مخدر در کنار افزایش کشفیات مواد در سالجاری

مهدی شمسی با ابراز تاسف از افزایش پرونده های حوزه مواد مخدر و همچنین کشفیات مواد در سه ماهه اول سال, نسبت به سال گذشته عنوان کرد: قانون در این موارد مجازات سنگینی را در نظر گرفته که اعمال می شود فقط در برخی موارد که برخی در دام افراد شیاد گرفتار می شود دفاع اجتماعی و درمان متهم در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: در این موارد بخش اعظمی از مجازات به تعلیق در می آید که در این صورت هم آثار تنبیه اعمال می شود و هم اقدام پیشگیری کننده صورت می گیرد که فرد می داند با انجام بزهی که در قانون پیش بینی شده مجازات تعلیق لغو وحکم اجرا می شود.

رییس دادگستری سراب اظهار داشت: در برخی موارد حضور در مسجد و نماز جماعات و … که آثار تربیتی دارند اعمال می شود تا فرد در مقابل خطا بیمه شود.

وی ابرازداشت در حوزه اطفال و نوجوانان نیز از مجازات های جایگزین حبس و جرایم نقدی استفاده می شود .

افزایش پرونده های طلاق در حوزه پرونده های حقوقی

رییس دادگستری سراب با اعلام هشدار نسبت به افزایش پرونده های طلاق گفت: جادارد مسئولین و آحاد جامعه به واقع در رابطه با طلاق احساس خطر کنند و در مرحله اول خود خانواده ها باید این موضوع را مدیریت کنند و در یک کلام آتش بیار معرکه نشوند و صلح و سازش را پیشه کنند.

وی افزود: در برخی موارد مشاهده می شود که اختلاف بسیار جزیی زن و شوهر را به دادگستری می کشاند.

شمسی ابراز داشت: در پرونده های خانواده سعی دوچندان داریم تا خانواده را به سازش برسانیم چرا که تبعات طلاق از خود طلاق برای جامعه مضر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی پرونده ها تا زمان تحکیم دوباره کانون خانواده به زوجین مشاوره می دهیم و همانطور که پله به پله به اختلاف می کشند آنها را پله به پله به سوی مستحکم تر شدن کانون خانواده می کشانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 

سرهنگ فرهاد علی بیگی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مخفیگاه ۲ نفر از خرده فروشان مواد مخدر در شهر قزوین شناسایی شد.

 وی افزود: ماموران پس از اخذ دستور قضائی هر ۲ متهم را در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به مقرر انتظامی منتقل کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به اینکه در بازدید انجام شده از مخفیگاه متهمان ۵۵۱ گرم تریاک، ۲۶۰ عدد قرص متادون و تعدادی آلات و ادوات مربوط به مصرف و توزین مواد مخدر کشف شد، بیان کرد: هر ۲ خرده فروش با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 

سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد شهرستان قزوین حین کنترل خودرو‌های عبوری در آزادراه قزوین - زنجان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن هزار و ۵۱۸ کیلو شکلات قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی بود کشف و یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله حدود ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست از مصرف هرگونه مواد غذایی قاچاق که فاقد تائیدیه‌های سازمان بهداشت و غذا و دارو کشور می‌باشد خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • کشف مواد افیونی در بهبهان
  • کشف ۱۹۸ کیلو تریاک در میناب
  • کشف ۵ تن چوب گردوی قاچاق در قزوین