Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: طی ده سال اخیر ۱۶۰۰ چاه آب غیرمجاز در استان مرکزی حفر شده که بیشترین تعداد این چاه ها مربوط به شهرستان های اراک، شازند و خنداب است.

به گزارش قدس آنلاین، عزت الله آمره ایدر این باره اظهار داشت: اجرای برنامه های مرتبط با حفاظت منابع آبی و مقابله با بحران آب در استان با روند کُندی روبرو است که با این روند نمی توان در مقابل بحران منابع آبی اقدام موثری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: ادامه روند فعلی مصرف آب کشاورزی منجر به بحران خواهد شد چرا که در حال حاضر تنها ۱۵ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند و بخش عمده ای از اراضی همچنان از روش های سنتی آبیاری بهره می برند که هدر رفت زیاد را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: بی توجهی به کشت برخی محصولات آب بر در مناطقی که بحران کم آبی در آنجا مشهود است متاسفانه سرعت کاهش منابع آب زیرزمینی را افزایش داده و با توجه به محدودیت منابع آبی، تأمین آب مورد نیاز برای مصارف شرب و کشت محصولات استراتژیک و باغ‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

آمره ای خاطرنشان ساخت: تغییر الگوی کشت به معنی تعیین یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مطابق با سیاست‌های کلان کشور، دانش بومی کشاورزان و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های طبیعی منطقه‌ای مانند شرایط اقلیمی، منابع آب و خاک با رعایت اصول اکولوژیکی تولید محصولات کشاورزی در راستای حفظ محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی ادامه داد: ضرورت محدودسازی کشت برخی از محصولات کشاورزی که به آب فراوانی نیاز دارد، در مناطق کم آب یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از هدررفت و مدیریت صحیح منابع آب در استان است چرا که توجه به الگوی کشت مصوب و پرهیز از کاشت محصولاتی که همخوانی با شرایط اقلیمی منطقه ندارند ضروری است.

آمره ای با اشاره به وضعیت بارندگی های سال زراعی جاری در استان مرکزی تصریح کرد: امسال خوشبختانه به دلیل میزان بارندگی مطلوب، سدها، رودخانه ها و حوزه های آبریز در استان از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار هستند، اما این به معنای حل مشکل نیست و در صورتی که باز هم با کمبود بارش مواجه باشیم بحران جدی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با بیان اینکه دقت در مصرف، صرفه جویی و یافتن راه های جلوگیری از هدر رفتن آب به منظور پیشگیری از ایجاد بحران اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: این صرفه جویی در تمام بخش ها باید صورت پذیرد و کم یا زیاد مصرف کردن مطرح نیست، بلکه بهینه مصرف کردن مهم است، چراکه منابع آبی محدود هستند.

آمره ای با اشاره به هفته اول تیرماه که هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام گذاری شده، بیان کرد: موضوعاتی همچون «آب، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «آب، آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی»، «آب، خانواده، مدیریت مصرف»، «آب و توسعه پایدار»، «آب و بازچرخانی و استفاده مجدد»، «آب، رسانه، مدیریت مصرف»، «آب، قانون و حقوق شهروندی» از جمله مباحثی بود که امسال در برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب مورد توجه قرار گرفت.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا

ایسنا/مرکزی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

مسعود فرخی در این باره اظهار کرد: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

وی پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، دانست و گفت: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان، فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم