Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان ضرورتی ندارد زیرا مردم افغانستان توانایی برخورد با تروریست‌ها را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی،علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس افغانستان اظهار داشت: مسئله تروریست در افغانستان مانع پیشرفت این کشور شده این در حالی است که مردم افغانستان توانایی برخورد با آنها را دارند و حضور نیروهای خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم امورات مربوط به پیشرفت افغانستان را مختل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در زمینه مبارزه با تروریسم هر کمکی که بتواند به افغانستان ارائه می‌کند و به نظر ما سازماندهی نیروهای افغانستانی برای مبارزه با تروریسم امری ضروری است.

وی ادامه داد: ناتو با ادعای مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شده و چندین سال است که حضور آنها به طول انجامیده که این موضوع نشان می‌دهد که ناتو یا توانایی مبارزه با تروریسم را ندارد یا از جدیت کافی برخوردار نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران بر ضرورت وحدت نیروهای سیاسی افغانستان تأکید دارد زیرا شکاف بین این نیروها تأثیرات منفی فراوانی دارد.

بر اساس این گزارش، عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان در این دیدار اظهار داشت: در همه حال افغانستان ایران را در کنار خود دیده و ما نیز از حادثه تروریستی که اخیرا در تهران رخ داده بسیار ناراحت هستیم و این اقدام تروریستی را محکوم می کنیم.

عبدالرئوف ابراهیمی بیان کرد: افغانستان برای مبارزه با تروریست‌ها و از بین بردن این پدیده شوم به دنبال یک راه‌حل مناسب است تا این پدیده شوم به سایر کشورهای همسایه سرایت نکند.

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس پاکستان:

دولت پاکستان باجدیت بیشتری از مرزهای مشترک با ایران حراست کند

علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس پاکستان، سردار ایاز صادق اظهار داشت: به دلیل اینکه پس از وقوع حادثه تروریستی در تهران این موضوع را در مجلس پاکستان مطرح کردید از شما متشکرم، البته روابط برادرانه ایران و پاکستان چنین اقدامی را نیز اقتضاء می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد روابط بانکی بین دو کشوربه سهولت کار تجار ایرانی و پاکستانی کمک می‌کند. توافق‌هایی نیز در این زمینه انجام شده ولی هنوز اجرایی نشده که امیدوارم هر چه زودتر موانع اجرای آن حل شود.

وی افزود: در مورد کاهش عوارض گمرکی اقداماتی انجام شده ولی محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت حراست دولت و ارتش پاکستان از مرزهای خود و جلوگیری از ورود تروریست‌ها و اشرار به ایران، گفت: همانطور که بارها گفته شده، انتظار ما این است که ارتش و دولت پاکستان با جدیت بیشتری از مرزهای مشترک با ایران حراست کنند.

بر اساس این گزارش، سردار ایاز صادق رئیس مجلس پاکستان اظهار داشت: من از شنیدن خبر وقوع حادثه تروریستی در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی بسیار ناراحت شدم و در فاصله کوتاهی به نمایندگی از مجلس پاکستان با شما به صورت تلفنی صحبت کردم زیرا این حادثه باید محکوم شود.

رئیس مجلس پاکستان بیان کرد: موضوع حادثه تروریستی در تهران را در مجلس پاکستان بلافاصله پس از قرائت قرآن در مجلس مطرح کردم و از نمایندگان خواستم تا برای شهدای این حادثه دعا کنند.

وی افزود: در خصوص اجرایی شدن توافقات بانکی با ایران با وزیر و رئیس کمیسیون مربوطه نامه‌نگاری خواهم کرد و علاه بر آن پیگیر اجرایی شدن توافقات خواهم شد تا به شما ثابت کنیم در پاکستان یک برادر دارید.

رئیس مجلس پاکستان گفت: از شما دعوت می‌کنم تا در اجلاسی که با پیگیری‌های پاکستان، با حضور چین، ترکیه، روسیه و افغانستان قرار است برگزار شود، ایران نیز حضور داشته باشد تا در خصوص مسائل امنیت قضایی، امنیت انرژی و مبارز با تروریسم صحبت‌هایی انجام شود.

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه:

ایران و روسیه به صورت واقعی با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند

علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه اظهار داشت: از زحمات شما در اجلاس روسای مجالس اوراسیا تشکر می‌کنم و پیشنهاد شما برای برگزاری این اجلاس در اروپا را مثبت ارزیابی می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما تمایل داریم این اجلاس در سال ۲۰۱۹ در ایران برگزار شود.

وی ادامه داد: روابط ایران و روسیه گرم و دارای ابعاد گوناگونی است و در ملاقات من با پوتین، رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که کشورش روابط راهبردی با ایران دارد.

لاریجانی متذکر شد: در این غوغای تبلیغاتی که برخی کشورها فقط شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند، ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم تجربه مشترک موفقی را دارند که علاوه بر موفقیت در بعد میدانی، در ایجاد راه‌حل سیاسی که در آستانه پیگیری شد، اقدامات مثبتی را انجام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مشکلی که در یمن به وجود آمده بسیار پیچیده شده است و در آنجا یک فاجعه انسانی رخ داده که فکر می‌کنیم سعودی‌ها در قضیه یمن یک اشتباه راهبردی مرتکب شدند و در باتلاق آن گیر کردند.

بر اساس این گزارش ویاچسلاو ولودین رئیس مجلس دومای روسیه نیز در این دیدار گفت: یکی از اولویت‌های نشست روسای مجالس اوراسیا مبارزه با تروریسم است و امیدواریم در آینده کشورهای اروپایی بیشتری خواهان حضور در این اجلاس شوند.

ویاچسلا ولودین بیان کرد: همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت بین‌المللی خوب است.

رئیس مجلس دومای روسیه گفت: من از شما به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کنم به روسیه تشریف بیاورید.

وی افزود: پارلمان‌های ایران و روسیه باید موضوع مبارزه با تروریسم را همچنان مورد بررسی قرار دهند، همچنین لازم است پارلمان‌های اروپایی و اوراسیایی وضعیت سوریه را درک کنند تا تروریست‌ها جان دوباره‌ای نگیرند.

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس آذربایجان:

همکاری‌های ایران و آذربایجان وارد مرحله جدیدی شده است

علی لاریجانی دردیدار با رئیس مجلس آذربایجان اوگتای اسدف اظهار داشت: در کمیسیون مشترک بین دو کشور در زمینه انرژی، برق، کشاورزی، امور گمرکی همکاری‌ مناسبی انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری‌های مرزی بین دو کشور به خوبی پیش می‌رود، بیان کرد: بعد از گفت‌و گوی رئیس جمهور ایران و آذربایجان همکاری‌های دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

وی افزد: آذربایجان کشور دوست، برادر و همسایه ما است و به همین جهت ایران راه‌های همکاری بین دو کشور را باز گذاشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از همدردی رئیس جمهور آذربایجان با مردم ایران پس از وقوع حادثه تروریستی در تهران تشکر می‌کنم.

بر اساس این گزارش اوگتای اسدف رئیس مجلس آذربایجان ضمن همدردی با مردم و رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت حادثه تروریستی تهران اظهار داشت: ایران و آذربایجان در نشست‌های بین‌المللی در چارچوب موازین از مواضع همدیگر حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اولین مراسم تحلیف رئیس جمهور روحانی حضور داشته‌ام و برگزاری انتخابات باشکوه اخیر در ایران را تبریک می‌گویم، بیان کرد: سطح روابط دو کشور بالا است و سفرهای متقابل پارلمانی می تواند به عنوان محرک روابط دو کشور نقش موثری ایفا کند.

ریس مجلس آذربایجان گفت: سرمایه گذاری‌های بین دو کشور ایران و آذربایجان اقدام مناسبی است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم

رئیس‌جمهور با اعلام شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و مؤثر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است؛ جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس‌جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

هیچکدام از احزاب پاکستانی مخالف روابط دوستانه با ایران نیستند

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به دکتر رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار کرد: هیچکدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

وی همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، افزود: پاکستان هم علاقه‌مند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و مؤثر بردارد.

منبع: ایرنا کد خبر 747024

دیگر خبرها

  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم