Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - شهردار بندر بوشهر از زنده‌سازی بافت تاریخی و فرهنگی بوشهر خبر داد و گفت: با تلاش شهرداری بوشهر اقدامات لازم برای بازسازی و احیای عمارت تاریخی ملک در بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی میگلی‌نژاد صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: بافت تاریخی و فرهنگی بوشهر از زیباترین بافت‌های تاریخی کشور است که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی بوشهر در سال‌های گذشتی مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، ادامه داد: زنده‌سازی بافت تاریخی و فرهنگی بوشهر از برنامه‌های مهم شهرداری با حمایت شورای شهر بوشهر است که اقداماتی در این راستا آغاز شده است.

شهردار بندر بوشهر از احیای عمارت ملک در بوشهر خبر داد و افزود:مسئولیت احیای عمارت ملک بر اساس تفاهمی که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر صورت گرفت، به شهرداری بوشهر سپرده شده است و برای زنده‌سازی این عمارت تلاش ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی از مرمت عمارت ملک در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: تعدادی خانوار در عمارت ملک حضور دارند که موضوع خروج این افراد به دلیل تبعات اجتماعی، باعث پیچیده تر شدن کار شده است.

میگلی‌نژاد از آمادگی شهرداری بوشهر برای احیا و مرمت بناهای تاریخی بوشهر به صورت علمی خبر داد و گفت: تلاش داریم با احیای بافت تاریخی بوشهر تصویر زیبایی از بندر کهن بوشهر در ذهن گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه ساختمان‌های عمارت ملک متعلق به محمدمهدی ملک التجار یکی از ثروتمندترین بازرگان جنوب ایران بوده که برای سفر تفریحی و تجاری به کشور فرانسه رفته و در آنجا پس از دیدن کاخ یکی از وزرای قرون وسطی، نمونه‌ای از آن را در بوشهر ساخت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ۲۵ پارکینگ عمومی و خصوصی در محدوده بازار و میدان امام خمینی (ره) برای پارک موتورسیکلت‌ها پیش‌بینی شده است.
روح‌الله ابوطالبی افزود: در اطراف بازار تاریخی اصفهان ۳۸ نقطه ورودی اصلی و فرعی شناسایی و در ورودی آنها راه‌بند نصب شده است.
وی گفت: اصلی‌ترین پارکینگ‌های در اختیار شهرداری پارکینگ پشت مسجد جامع، جلو خان میدان امام علی (ع) پارکینگ حمام شاه علی، حکیم، کرمانی، سرای مخلص، عالی قاپو، استانداری، پشت مطبخ، زیر گذر امام علی (ع)، حافظ و جارچی‌باشی است.

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند