Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانی اسیدپاشی اصفهان روز جمعه برای انجام یک عمل جراحی هفت ساعته که برای اولین بار در دنیا صورت می‌گیرد به اتاق عمل می‌رود تا بتواند بینایی‌اش را به دست بیاورد.

خبرگزاری ایسنا: قربانی اسیدپاشی اصفهان روز جمعه برای انجام یک عمل جراحی هفت ساعته که برای اولین بار در دنیا صورت می‌گیرد به اتاق عمل می‌رود تا بتواند بینایی‌اش را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهیلا جورکش در مورد انجام عمل جراحی روی چشم خود گفت: به لطف خداوند بعد ازچهار ماه سختی، ‌رنج و صبر، FDA مجوزی که برای انجام عمل روی چشم چپ من لازم بود را صادر کرد و ساعت 9:30 روز جمعه به وقت تهران، در بوستون آمریکا این عمل روی چشم من انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه شانس بینایی من برای عمل‌های دیگر کم بود و یا اینکه بعضی از عمل‌ها هیچ‌گونه شانسی برای بازگشت بینایی من وجود نداشت، دکتر چادوش، تصمیم گرفت عملی روی چشم من انجام دهد که برای اولین بار است در دنیا صورت می‌گیرد. به همین دلیل نیاز بود تا مجوزی از FDA صادر شود.

قربانی اسیدپاشی اصفهان، با اشاره به نوع عملی که قرار است روی چشم او انجام شود گفت: دکتر واواس همراه چادوش قرار است این عمل را انجام بدهند که زمان انجام آن حدود هفت ساعت طول می‌کشد. این عمل بسیار سخت و پیچیده است. در این جراحی یک قرنیه طبیعی داخل چشم من قرار می‌دهند و وسیله‌ای که مجوزش را FDA صادر کرده را روی آن قرنیه قرار می‌دهند. این وسیله کمک می‌کند چشم من، قرنیه طبیعی را پس نزند.

وی با اشاره به اینکه این عمل برای نخستین بار در دنیا انجام می‌شود اظهار کرد: در صورتی که این عمل به خوبی روی چشم من انجام شود، موفقیت‌آمیز بودنش مشخص خواهد شد و در آینده امکان انجام آن روی بیماران دیگر هم وجود دارد و از همین روی من اولین فردی هستم که چنین عملی را انجام می‌دهد.

جورکش با بیان اینکه هیچ امیدی برای بازگشت بینایی چشم راست او وجود ندارد عنوان کرد: این عمل آخرین شانسی است که برای به دست ‌آوردن بینایی چشم چپ من وجود دارد. امیدوارم به لطف خدا، روز جمعه بتوانم بینایی خودم را به دست بیاورم.

قربانی اسیدپاشی اصفهان اضافه کرد: این عمل جراحی ریسک‌های زیادی دارد و برای موفقیت‌آمیز بودن آن محتاج دعای خیر مردم هستم.

وی اظهار کرد: روزگار برای من به سختی می‌گذرد و حتی فرصت اینکه بتوانم عمل‌هایی که باید برای زیبایی و ترمیم بخشی از صورتم که به دلیل اسید سوخته است را انجام بدهم،‌ هنوز پیدا نکرده‌ام. امیدوارم که این بار بتوانم بینایی‌ام را به دست بیاورم. طاقت وضعیت فعلی را ندارم و امیدم به خداوند است و می‌دانم که خدا امید من را نا امید نمی‌کند چرا که من گناهی مرتکب نشدم که سزاوار این سختی باشم. دستم را در دست خدا می‌گذارم و با ذکر یا علی مدد وارد اتاق عمل می‌شوم و می‌خواهم که این عمل با موفقیت انجام شود و چشمم به روی زیبایی‌های دنیا، آسمان، زمین، درختان، پدر و مادر عزیزم و تمام عزیرانی که در این مسیر برای بینایی چشم من کمک کردند باز شود.

جورکش اضافه کرد: دوست دارم بینایی‌ام را به دست بیاورم تا به آروزیم که دیدار با رئیس جمهور عزیزم آقای دکتر روحانی است را به دست بیاورم و از آقای دکتر ظریف، دکتر هاشمی،‌ آقای زرین‌کلاه در وزارت کشور، خانم مولاوردی، آقای مهرآبادی و تمام عزیزانی که به من کمک کردند قدردانی می کنم و چشم به راه دیدن آنها و آن دسته از هموطنان ساکن بوستون که جویای حال من بودند هستم.

جورکش گفت: امیدوارم روزی برسد که به جای خشم، خشونت، ظلم و ستم؛ عشق، انسانیت، محبت و صلح جهان را فرا بگیرد.

سهیلا جورکش که در میان قربانیان اسیدپاشی اصفهان بیشترین آسیب را دیده بود، تا کنون بارها بر روی چشم چپ وی عمل جراحی صورت گرفته که پس از یکی از عمل‌های جراحی موفق شد به واسطه دوربین مخصوصی که در چشم چپ او قرار داده شده بود، بتواند ببیند؛ اما پس از مدتی چشم او این نوع عمل را پس زد و مجبور شد دوباره برای به دست آوردن بینایی عمل جراحی انجام دهد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاشت مو یکی از بهترین روش‌های ترمیم طاسی و کم پشتی موهاست که نتایج طبیعی و رضایت بخشی به دنبال دارد. کاشت مو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر یک مزایا و معایب خاصی به همراه دارند و از نظر نتیجه ممکن است متفاوت باشند. برای کاشت مو حتما لازم نیست وارد فرایند جراحی شوید و عوارض متعدد آن را تجربه کنید. سال‌هاست روش‌های کاشت مو بدون جراحی به جامعه پزشکی معرفی شده‌اند تا شما عزیزان بتوانید با کمترین عوارض نتایجی مطلوب و ماندگار دریافت کنید. در صورتی که قصد دارید با جزئیات روش‌های بدون جراحی کاشت مو آشنا شوید این مطلب برای شما مناسب است.

کاشت مو بدون جراحی چیست؟

کاشت مو بدون جراحی یک راهکار فوق العاده برای افرادی است که می‌خواهند با بدون خطر و با کمترین میزان آسیب کم پشتی موهای خود را درمان کنند. در این روش‌ها به جای ایجاد برش جراحی در ناحیه بانک مو و برداشت فولیکول‌ها، جراح گرافت‌ها را به صورت تکی برداشت می‌کند تا تهاجم به حداقل برسد. بنابراین هیچ زخمی در این روش‌ها ایجاد نشده و به همین دلیل درد، خونریزی و سایر عوارض کاشت مو بسیار کمتر خواهد بود.

 روش‌های مختلفی برای کاشت مو بدون جراحی وجود دارد که در هر کدام از آنها از دستگاه‌ها و تجهیزات متفاوتی استفاده می‌شود. از جهتی در جدیدترین روش‌های کاشت مو میزان تهاجم به حداقل رسیده و متخصصان سعی می‌کنند بهترین نتیجه را رغم بزنند. بنابراین روش مناسب برای هر فرد متفاوت بوده و شما باید با توجه به شرایط و نیازهای خود  از روشی خاص استفاده کنید که با نیازهایتان تناسب دارد.

انواع روش‌های کاشت مو بدون جراحی

روش‌های مختلفی برای کاشت مو بدون جراحی وجود دارد که هر کدام از آنها با تکنیک و ابزارهای خاصی انجام می‌‌شوند. بیشتر تفاوت این روش‌ها در نحوه برداشت و میزان تهاجم عمل خواهد بود. در ادامه با متداول‌ترین روش‌های بدون جراحی کاشت مو آشنا می‌شویم.

کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت یکی دیگر از روش‌های بدون جراحی پیوند مو است که برای ایجاد تراکم بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت نامگذاری این روش با این نام (Micro Graft) استفاده از ابعاد میکرو برای افزایش دقت و تراکم است. در این روش از دستگاه‌ها و ابزارهای پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که قادرند با ایجاد سوراخ‌های کوچک فولیکول‌ها را استخراج و کاشت کنند.علاوه بر این فاصله گرافت‌های کاشته شده در این روش بسیار کمتر است و باعث بهبود تراکم موها می‌شوند.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت استخراج گرافت‌های بیشتر و سالمت‌تر درد و خونریزی بسیار کمتر از سایر روش‌ها بدون باقی ماندن جای زخم و اسکار سرعت بالاتر کاشت مو دقت و ظرافت بیشتر در کاشت مو نتیجه گیری سریع و رضایت بخش

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بدون جراحی کاشت مو است که به کمک تکنیک ساکشن انجام می‌شود. در این تکنیک ابزارهای برقی پیشرفته به کمک نیروی مکنده فولیکول‌ها را به صورت مجزا استخراج می‌کنند. در مرحله اول ابتدا سوراخ‌های بسیار کوچکی با عمق مناسب به وسیله دستگاه پانچ مینیاتوری در پوست ایجاد می‌شود تا فولیکول‌ها با کمترین احتمال آسیب استخراج شوند. سپس هولدرهای دستگاه با نیروی مکش فولیکول‌ها را جدا می‌کنند. فولیکول‌ها پس از آماده سازی با خط رویش طراحی شده بر اساس چهره فرد کاشته می‌شوند. ایمپلنترهای مورد استفاده در تکنیک SUT بسیار دقیق و ظریف است و نتیجه دقیقی را برای فرد به همراه دارد.

مزایای کاشت مو به روش SUT کم تهاجمی و بدون درد و خونریزی بدون ایجاد جای زخم و اسکار تراکم بالا و طبیعی موها بعد از کاشت نتیجه گیری سریع‌تر دوره نقاهت کوتاه و بهبودی سریع سرعت بالا در کاشت مو امکان استخراج فولیکول از صورت و بدن کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE یکی از اولین روش‌های کاشت مو بدون جراحی است که علت گذاشتن این نام، تکنیک مورد استفاده یعنی استخراج واحدهای مجزای فولیکولی (Follicular Unit Extraction) است. واحدهای فولیکولی که به نام گرافت نیز شناخته می‌شوند شامل 1 تا 5 تار مو هستند که به کمک ابزارهای مخصوص برداشته می‌شوند و پس از آماده سازی در نواحی کم پشت مو کاشته می‌شوند. بنابراین نیازی به برش در ناحیه بانک مو نیست و در نهایت شاهد کمترین میزان عوارض و مشکلات خواهیم بود.

مزایای کاشت مو به روش FUE مناسب برای افرادی که نمی‌توانند از روش تهاجمی استفاده کنند مناسب برای افرادی که موهای نازک دارند بدون درد و خونریزی تهاجم و عوارض جانبی کمتر کاهش خطر عفونت مناسب برای خانم‌ها و آقایان بدون ایجاد اسکار و جای زخم نتایج طبیعی و رضایت بخش

کاشت مو به روش SUPER FUE

کاشت مو به روش SUPER FUE یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های پیوند مو است که تمام مراحل آن به وسیله دستگاه‌های هوشمند اتوماتیک انجام می‌شود. به کارگیری تکنولوژی پیشرفته در این روش باعث شده تا نتایج آن نسبت به روشی مثل FUE ارتقا پیدا کرده و کاملا اختصاصی عمل کند. در این روش از ابزارهایی مثل اسکنر سه بعدی لیزری، بی حسی اتوماتیک و ایمپلنتر هوشمند استفاده می‌شود؛ به همین دلیل احتمال بروز خطا به حداقل رسیده و نتایج کاشت ابرو طبیعی‌تر خواهد بود.

مزایا کاشت مو به روش SUPER FUE عدم احساس درد و خونریزی بی حسی بدون سوزن و آلرژی کاهش احتمال آسیب به گرافت‌ها امکان بهره مندی بیشتر از بانک مو تراکم بالای موها بهبودی و نتیجه گیری سریع‌تر از کاشت مو امکان استفاده برای ترمیم ابرو، ریش و سبیل عوارض و خطرات کمتر دوره نقاهت کوتاه و با محدویت‌های کمتر آیا کاشت مو با روش‌های بدون جراحی نیز عوارض دارد؟

اگرچه گفته می‌شود که عوارض کاشت مو با روش‌های بدون جراحی کمتر است اما این روش‌ها نیز مثل هر تکنیک پزشکی ممکن است با عوارضی همراه باشند. در این روش‌ها احتمال بروز خطرات و عوارض غیر قابل جبران به حداقل رسیده و شدت عوارض نیز کاهش یافته است. به عنوان مثال در این تکنیک‌ها نیز می‌توانید مقداری درد، خونریزی، تورم و خارش را مشاهده کنید؛ اما شدت این عوارض بسیار کمتر است و همچنین سرعت بهبود آنها افزایش یافته است.

به طور کلی پس از کاشت مو شاهد ریزش موقت فولیکول‌های کاشته شده خواهید بود که طبیعی است و پس از مدتی دوباره رشد می‌کند. عوارض روش‌های بدون جراحی معمولا کمتر و خفیف‌تر است و به پس از مدتی خود به خود برطرف می‌شود. اما در تمام روش‌ها شما باید مراقبت‌ها و توصیه‌های بعد از عمل را رعایت کنید تا بهبود سریع و راحتی داشته باشید.

هزینه کاشت مو بدون جراحی چقدر است؟

برخی افراد تصور می‌کنند که روش‌های کاشت مو بدون جراحی به دلیل اینکه نیازی به جراحی و ایجاد برش ندارند کمتر است؛ اما باید توجه داشته باشید که معمولا روش‌های کاشت مو بدون جراحی با پیچیدگی و دشواری بیشتری همراه است و حتی ممکن است مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد؛ چرا که باید فولیکول‌ها تک به تک استخراج شده و در ناحیه گیرنده کاشته شوند. از سویی دیگر در این روش‌ها از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که قیمت بالاتری دارند. بنابراین انتظار می‌رود هزینه روش‌های بدون جراحی برای هر فرد بیشتر باشد.

هزینه کاشت مو بدون جراحی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ برآورد می شود.

با وجود تمام این موارد هزینه کاشت مو به جز تکنیک کاشت، به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای کسب اطلاع دقیق لازم است حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله