Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افتتاح یک فاز از کارخانه چدن و فولاد خوسف تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: سه طرح زغال شویی نیز در طبس در مرحله احداث قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود شهرکی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: حوزه صنعت بار اصلی و مهم اشتغال و تولید را به دوش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۴ جلسه اصلی و ۱۰۰ جلسه کارشناسی با واحدهای تولیدی در جهت رفع موانع تولید استان برگزار شده است، افزود: همچنین ۴۵۰ واحر تولیدی صنعتی و کشاورزی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: هدف از اجرای پروژه های سال قبل حفظ اشتغال موجود بوده است تا بتوانند تولیدات خود را به بالای ۵۰ درصد افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اشتغال تعداد دو هزار و ۱۰۰ نفر حفظ شده است، گفت: همچنین ۲۵۰ اشتغال جدید نیز ایجاد شده است.

شهرکی با اشاره به اینکه طرح های بزرگی که به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی با رکود مواجه بودند با پیگیری های انجام شده در طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند، عنوان کرد: یکی از این طرح های بزرگ سیمان باقران بوده که در حال حاضر به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه کارخانه کک طبس آماده بهره برداری است و بر اساس قرارداد خرید و فروش محصول به زودی افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: افتتاح این کارخانه ۱۵۰ اشتغال جدید را ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد نیز با اصلاح ساختار و افزایش سهم دولت در حال تکمیل است، افزود: امیدواریم فاز اول این پروژه نیز تا نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه سه طرح زغال شویی نیز در طبس در مرحله احداث قرار گرفته است، گفت: یک فاز از کارخانه چدن و فولاد شهرستان خوسف نیز تا پایان امسال به بهره بردای خواهد رسید.

شهرکی با اشاره به اینکه کنسانتره آهن در حوزه شهرستان بیرجند آغاز و فاز اول آن در نیمه نخست سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: طی سال جاری در حوزه طرح های مهم بالغ بر دو هزار اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته بالغ بر ۶۰ هزار تن صادرات سیمان از استان انجام شده است، گفت: در سال قبل و امسال هیچ افزایش قیمتی در زمین های شهرک های صنعتی استان نداشته ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بانک صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از طرح رونق پرداخت کرده اند، افزود: صادرات استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خروجی از بازارچه های مرزی استان در سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: سال گذشته ۶۸۰ میلیون دلار خروجی کالا از مرز ماهیرود انجام شده است.

شهرکی ادامه داد: طی شکایات مردم مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان برگشت داده شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان

بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق امروز به میزبانی شهر زنجان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، بیست وهشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق از 11 تا 13 اردیبهشت به میزبانی زنجان امروز افتتاح شد. 11 کارگاه‌ آموزشی روز گذشته در چند واحد تولیدی مختلف استان در حوزه برق برگزار شد.

این کارگاه‌ها شامل کارگاه آشنایی با کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی شرکت‌های توزیع نیروی برق، کارگاه بررسی امنیت سایبری تجهیزات پست های شبکه توزیع برق مبتنی بر پروتکل TLS ، کارگاه نیازسنجی آموزشی کارکنان بر مبنای روش، DACUM با ارائه مهندس حمید نوروزی و سهیلا میرزائی و کارگاه رتبه‌بندی مدیریت برق شهرستان‌های شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل پوششی داده‌ها، کارگاه الزامات امنیت سایبری در شبکه های هوشمند توزیع برق، بررسی و پیاده‌سازی هانی پات‌های اختصاصی برای، شناسایی و مقابله با حملات به شبکه‌های صنعت برق و کارگاه کانورت و مدلسازی شبکه‌‌های توزیع در نرم افزارهای مطالعاتی و نهایتاً کارگاه چالش‌های حفاظت شبکه‌های توزیع برق برگزار شد.

آیین افتتاح بیست وهشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق، رأس ساعت 8 امروز در سالن همایش غدیر دانشگاه زنجان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

حسین عسکریان ابیانه رئیس دائمی کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک در این مراسم گفت: این کنفرانس از سال 77 شروع به کارکرده و تاکنون دستاوردهای بسیاری خوبی در صنعت برق داشته است.

وی ادامه داد: این رویداد تنها کنفرانسی است که کاملاً با صنایع در ارتباط است و نتایج علمی خیلی موفقی دارد؛ هزاران بازدید دانشجویی از این کنفرانس صورت می‌گیرد که زنجیره عملی علم و صنعت تقویت می‌شود.

رئیس دائمی کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک همچنین تصریح کرد: ارتباط‌هایی که مسئولان اجرایی کشور داریم در به کارگیری دستاوردهای این کنفرانس‌ها نقش مهمی دارد.

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه های توزیع برق اظهار کرد: وجود صنایع بزرگ برق سبب شده استان زنجان قطب صنعت برق کشور محسوب شود.

وی ادامه داد گفت: این کنفرانس با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، دانشگاه زنجان و مساعدت صنایع مهم، بزرگ و موفق مستقر در زنجان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان اظهار کرد: کارگاه‌های برگزار شده این کنفرانس از لحاظ بار علمی و صنعتی در سطح بسیار بالایی بود. چهار میزگرد تخصصی نیز امروز در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد و در کل بار علمی این همایش بسیار بالاست.

به گزارش تسنیم، بیش از یک هزار نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی برق ایران در زنجان حضور پیدا کرده‌اند؛ پروفسور علیرضا بخشایی استاد تمام دانشگاه کوئینز، کانادا و پروفسور گئورگ قره‌پتیان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنرانان کلیدی این کنفرانس هستند. همینطور لازم به ذکر است در نمایشگاه جانبی کنفرانس شرکت‌های مختلفی حضور پیدا کرده‌اند و دستاورد‌ها و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵