Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - استاندار اصفهان با اشاره به رشد نگران کننده نرخ اعتیاد در بین دانش‌آموزان و زنان اصفهانی، گفت: آسیب‌های ناشی از اعتیاد زنان بسیار بیشتر از مردان است و باید به این امر توجه ویژه شود. به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، مواد مخدر را زلزله خاموش جوامع امروزی توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر قاچاق مواد مخدر یکی از پرسودترین چرخه‌های اقتصادی جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین برآورد جهانی ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا مصرف کننده مواد مخدر هستند، ابراز داشت: ۵.۲ میلیون نفر از معتادان جهان معتاد حاد هستند.

استاندار اصفهان گردش سالانه مالی مواد مخدر در جهان را یک هزار و ۶۰۰میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: ۸۴ درصد از تریاک جهان در افغانستان تولید می‌شود و یکی از راه‌های اصلی ترانزیت مواد مخدر نیز کشور ایران است که به دنبال این جریان دچار آسیب‌های زیادی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۲۱ آسیب اجتماعی در کشور ایران احضا شده است، تصریح کرد: در این بین اعتیاد، طلاق، فحشا و آسیب‌های ناشی از حاشیه‌نشینی چهار آسیبی هستند که در حال حاضر مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته‌اند.

۶۴ درصد معتادان استان اصفهان متاهل هستند

زرگرپور همچنین با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از معتادان استان اصفهان متاهل هستند، اضافه کرد: ۲۰ درصد از معتادان استان اصفهان دارای تحصلات عالی هستند و ۲۲ درصد از افراد مبتلا به اعتیاد در استان اصفهان نیز در محل کار به اعتیاد دچار شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به رشد نگران کننده نرخ اعتیاد در بین دانش‌آموزان و زنان اصفهانی، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که آسیب‌های ناشی از اعتیاد زنان بسیار بیشتر از مردان است و باید به این امر توجه ویژه صورت گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از همسرآزاری‌ها، ۳۰ درصد کودک آزاری‌ها، ۵۵ درصد طلاق‌ها و ۲۵ درصد از قتل‌های استان اصفهان ریشه در اعتیاد دارد، افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که ۵۴ درصد از زندانیان استان اصفهان به جرم مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.

مبارزه اجتماعی با مواد مخدر در دستور کار است

وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی مصرف مواد مخدر از جمله اقدامات دولت یازدهم بوده است، ابراز داشت: در این راستا دولت با اجتماعی کردن مبارزه بامواد مخدر اقدامات خود را آغاز کرد و با کمک سازمان‌های مردم نهاد موفقیت‌های خوبی را در این زمینه کسب کرد.

زرگرپور همچنین به فعالیت ۳۲ نهاد در کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: بیشترین اقدامات دولت یازدهم در راستای فرهنگسازی و آگاه‌سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد و همچنین برنامه‌ریزی برای اشتغال معتادان به منظور جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به اعتیاد از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دولت یازدهم بوده است، تصریح کرد: ارائه تسهیلات چهار درصدی بلاعوض از طریق صندوق کارآفرینی برای اشتغال‌آفرینی معتادان درمان شده و برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاحر از دیگر اقدامات در استان اصفهان بوده که در سال جاری نیز ادامه می‌یابد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۳۶ تن و ۷۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر و روان‌گردان توسط نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران در استان اصفهان کشف شده است، افزود: ۶۶ درصد از مواد کشف شده تریاک بوده است و مابقی مواد کشف شده نیز هشیش، مورفین و هروئین بوده است.

۲۱ هزار نفر از فعالان عرصه توزیع و تولید مواد مخدر استان اصفهان دستگیر شدند

وی همچنین با اشاره به دستگیری ۲۱ هزار نفر از قاچاق‌چیان، توزیع‌کنندگان، حمل‌کنندگان و معتادان مواد مخدر در استان اصفهان در سال گذشته، اضافه کرد: ۳۶ درصد از دستگیر شدگان خرده فروش، ۴۰ درصد معتاد و ۲.۵ درصد نیز زن بوده‌اند.

زرگرپور با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از معتادان استان اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که ۳۵ درصد از معتادان اصفهان را افراد زیر ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

۲۲۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان اصفهان منهدم شده است

وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان اصفهان منهدم شده است، گفت: همچنین در این زمینه ۷۸۰ دئستگاه خودروی حامل مواد مخدر توقیف شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در حوزه کشف مواد مخدر رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: این در حالی است که در زمینه پیگیری مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در رتبه اول قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال نیز حدود هفت تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است، افزود: همچنین در این بازه زمانی ۵۰ باند مواد مخدر منهدم و در ۴۰۴ منطقه در استان اصفهان عملیات مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه هشت هزار و ۲۶۹ نفر از ابتدای امسال به جرم مواد مخدر دستگیر شده‌اند، افزود: سه هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد معتادان متجاحر بوده‌اند.

۴۵ مرکز توزیع مواد مخدر اصفهان توقیف شد

وی با اشاره به توقیف ۴۵ مرکز توزیع مواد مخدر در استان اصفهان از ابتدای امسال، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که نرخ رشد مصرف مواد مخدر در کشور ۲.۶ درصد و در استان اصفهان ۱.۹ درصد بوده است.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۱۰۲ نفر از نیروهای انتظامی استان اصفهان در راه مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: ۴۷ نفر از نیروهای خدوم انتظامی استان اصفهان در راه مبارزه با مواد مخدر جانباز شده‌اند.

وی به فعالیت ۴۷۳ مرکز ترک اعتیاد در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: همچنین در استان اصفهان ۹ مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه اعتیاد برای مردان و یک مرکز نیز برای زنان در استان اصفهان راه‌ندازی شده است که خدمات بهداشتی درمانی را به این افراد ارائه می‌کند.

زرگرپور در ادامه در پاسخ به سوالی رتبه طلاق استان اصفهان در کشور را ۱۸ اعلام کرد و تصریح کرد: استان اصفهان در هیچ یک از آسیب‌های اجتماعی رتبه اول را ندارد و هر آنچه در این زمینه اعلام می‌شود منفی بافی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در وضعیت هشدار قرار گرفته اند. مصرف مواد مخدر به نام اسنوس در میان بازیکنان به شدت افزایش یافته است که می‌تواند روی سلامتی آن‌ها تاثیر بگذارد. در تصاویری که اخیرا منتشر شده است بازیکن چیزی شبیه به چای کیسه‌ای را در میان لثه و گونه اش قرار داده است تا آن را مزه کند.

عکس جیمی واردی (لسترسیتی)، ویکتور لیندلف (منچستریونایتد)، دنی مورفی (لیورپول)، مارکوس رشفورد (منچستریونایتد)، برترند ترائوره (بازیکن سابق استون ویلا) و مارک گیلپسی (نیوکاسل) در حال مصرف این مخدر دیده شده است. 

فروش اسنوس به خاطر خطرناک بودنش در اروپا ممنوع است، اما پس از برگزیت در انگلیس قانونی شده است. با این حال هشدار پزشکان مانع از آن نشده است که مصرف اسنوس به یک اپیدمی در فوتبال انگلیس تبدیل نشود. عوارض این مواد به اندازه‌ای بالا است که خیلی از اعضای لیگ برتر تقاضای کمک کرده اند.

اسنوس شامل ۳۰ نوع ماده شیمیایی است که نیکوتینش سه برابر یک نخ سیگار است. با این حال تصور می‌شود که کمتر از سیگار برای سلامتی خطر دارد. اسنوس پودر مرطوب سیاه رنگی است که در کیسه‌های کوچک قرار داده می‌شود. افراد با گذاشتن این بسته‌ها زیر زبانشان می‌توانند از مزه کردنش لذت ببرند. 

خیلی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر به این مواد اعتیاد پیدا کردند و در تلاش هستند تا آن را ترک کنند. بر اساس تحقیق انجمن حرفه‌ای فوتبال مصرف اسنوس تنها روی سلامتی تاثیر مخرب نمی‌گذارد و کودکان ممکن است از بازیکنان محبوب خود الگو برداری کنند. مصرف بیش از حد این مواد موجب نگرانی انجمن حرفه‌ای فوتبال شده است و این سازمان هشدار داده که اعتیاد بالا است. طبق تحقیقات برخی بازیکنان روزانه ۲۵ کیسه اسنوس مصرف می‌کنند. آن‌ها کیسه‌ها را زیر لب بالای خود می‌گذارند. 

یک منبع آگاه به نشریه سان گفت: "تعداد زیادی از بازیکنان درگیر آن شدند، چون نمی‌دانند که نیکوتین اسنوس اعتیادآور‌تر از سیگار است. حتی بازیکنان ذخیره هم از این مواد مصرف می‌کنند. پزشکان باشگاه‌های انگلیسی می‌ترسند که نحوه مصرفشان از کنترلشان خارج شود. " مصرف بیش از اندازه اسنوس خطر ابتلا به سرطان دارد. این ماده، چون داخل دهان قرار می‌گیرد می‌توانند آسیب‌های جدی به لثه بزند و احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد. همچنین موجب سرطان حلق، پانکراس و معده شود. 

خرید اسنوس به آسانی از طریق اینترنت انجام می‌پذیرد و مصرف کنندگان برای یک پاکت کمتر از پنج یورو هزینه می‌کنند. انجمن حرفه‌ای فوتبال اعلام کرد نیاز است تا اقدامات لازم برای منع بازیکنان از مصرف این مخدر انجام شود و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود. نیکوتین موجود در اسنوس به شدت اعتیاد آور است که ترک آن خیلی سخت است.

این مخدر علاوه بر خطر ابتلا به انواع سرطان، مشکلات قلبی و مغزی را نیز ممکن است به همراه آورد. در حالی که این مخدر دود نمی‌شود، اما ترکیبش روی مغز تاثیر می‌گذارد، موجب افزایش دوپامین می‌شود و مصرف کننده مانند کسی که سیگار می‌کشد از آن لذت می‌برد. 

لی جانسن، سرمربی تیم هیبرنین اثرات این مخدر را از نزدیک مشاهده کرده است و معتقد است که ۳۵ تا ۴۰ درصد بازیکنان اسنوس مصرف می‌کنند. البته این آمار بالا نیست. باشگاه‌هایی مانند استون ویلا تصمیم گرفته اند بازیکنانی که این مخدر را مصرف می‌کنند جریمه کند. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد فروش این مواد در میان پسران ۱۳ و ۱۴ ساله در آکادمی‌ها دیده شده است. همچنین یک بازیکن حاضر در دسته دو به دلیل مصرف بیش از اندازه اسنوس در لثه اش تومور سرطانی یافت شده است.

منبع: جماران

tags # فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه