Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ارتباط با درج یک خبر توضیحاتی ارسال کرده‌است. در این توضیحات که متن آن در زیر آمده، ادعا شده که عدالت در حق کارگزاران مخابرات روستایی رعایت می‌شود.

موارد اعلام شده این گزارش بدون امعان نظر و لحاظ توافقات سه جانبه قبلی مستند به صورتجلسه مورخه 23/2/1394 کمیسیون محترم صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ، معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ الگوی قرارداد کار معاونت روابط کار به شماره 36945 مورخ 03/03/1394 و نامه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به شماره 15773/48 مورخ 06/03/1394، و مبانی حقوقی تنظیم شده است که برخی از موارد ذیل برای شفافیت و اطلاع رسانی به مخاطبان و کارگزاران محترم روستایی اعلام می گردد:

1) شرکت مخابرات ایران در راستای گسترش اشتغال پذیری در روستاهای کشور، خصوصا نقاط محروم و دور از دسترس، تاکنون بیش از 5800 کارگزار را در دفاتر روستایی بکار گمارده است که بیش از 80 درصد این دفاتر دارای مراکز کم ظرفیت تلفنی می باشند و برخی با تحول تکنولوژی و فناوری عملاً از کارآیی و بهره وری لازم برخودار نمی باشند ؛ با این حال شرکت مخابرات ایران بنا به الزام قانونی و مسئولیت اجتماعی خود تا کنون هیچ یک از کارگزاران روستایی را تعدیل و یا به اجبار قطع همکاری ننموده است و برابر شرح وظایف ابلاغی به استناد طرح طبقه بندی مشاغل شرکت مخابرات ایران مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، این کارگزاران از حقوق و مزایای برابر با کارکنان دائم و قراردادی شرکت برخوردار می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2) برابر ماده 83 قانون اﻟﺤﺎق ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮاد ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮن ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺑﺨﺸﯽ از ﻣﻘﺮرات ﻣﺎﻟﯽ دوﻟﺖ (2) مصوب 4/12/93 استناد شده است. ماده83 ـ صندوق تأمین اجتماعی موظف است کارگزاران و پیمانکاران حقیقی و افراد

حقوقی و سایر افرادی که به عنوان کارگر یا تحت هر عنوان دیگر طرف قرارداد مخابرات روستایی بوده و می‌باشند را پس از واریز حق بیمه سهم کارگر توسط کارگزار و پیمانکار (کارگر) و تا زمان فروش سهام مدیریتی بر اساس قانون تأمین اجتماعی و قانون کار تحت پوشش بیمه قرار دهد .در هر صورت وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجـتماعی و امور اقتصادی و دارایی، ملزم به رفع مشکلات اجرای بند (64) قانون بودجه سال 1391 کل کشور مرتبط با کارگزاران مخابرات روستایی هستند و شرکت متولی (شرکت مخابرات ایران) مکلف به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی تا زمان بازنشستگی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار می‌باشند. در حالی که کم و یا اضافه نمودن هر کلمه و یا عبارت ، حسب مورد، تحدید یا توسعه قانون محسوب و هیچ مرجعی نمی تواند به قانون موردی کم یا اضافه نماید . از این رو نمی توان کلمه دائم را به متن قانون اضافه کرد. همچنین در خصوص تبصره های ماده 7 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و نیز نظر دیوان عدالت اداری در خصوص این ماده از قانون کار در مورد این نوع قرارداد که قانون اختصاص صریح داده است نافذ نمی باشد .

3) از آنجا که ماده 83 قانون مذکور ، این شرکت را مکلف به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با اشخاص حقیقی مذکور نموده است ، بدیهی است هر یک از افراد پیش بینی شده در قانون ، قبل از تصویب آن ، از هر نوع قراردادی برخوردار بوده اند بایستی استمرار یابد و لاغیر.

4) قانون کار مرتبط است با عنوان کارگر ، و چنانچه در هر موردی به هر یک از مواد قانون کار استناد می گردد ، ناظر به شخصی است که در قانون به کار رفته است. این در حالی است که در هیچ کجای قانون کار،

ذکری از کارگزار به میان نیامده است و هرگونه تغییر در عناوین مقرر در قانون ، جعل به قانون است ، مگر با اجازه قانون گذار که در سیر مراحل تصویب قانونی قرار گیرد.

5) تشخیص انطباق قانون با اصول حقوقی ، با قانون گذار است . از همین رو اصل 73 قانون اساسی شرح و تفسیر قوانین را در صلاحیت مجلس شورای اسلامی مقرر نموده است. لذا برای حفظ حرمت قوانین ، ضروری است از تعبیر و تفسیر سلیقه ای قوانین پرهیز گردد .

در انتها یادآوری می کنیم از آن خبرگزاری انتظار می رود فقط و فقط وفق قوانین و مقررات هر گونه ملاحظه مطمح نظر باشد . بنابر این چه کار فرما و چه کارگر هیچ یک حقی بیشتر از قانون ندارند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کن در کما

به گزارش ددلاین، گروهی موسوم به «جمعی از کارگران در خطر جشنواره‌های فیلم» روز دوشنبه با انتشار نامه‌ای از برنامه خود برای برگزاری اعتصاب در ایام این فستیوال خبر دادند.

«با توجه به آسیب‌پذیری مفرط و وضع اضطراری بی‌چون‌وچرا جهت حفاظت از حرفه‌مان، و پس از مشورت و رأی‌گیری از اعضای مجموعه، کلیه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخش‌های جانبی‌اش را دعوت به اعتصاب می‌نماییم.» این گروه در نامه خود درخواست کردند.

«ما از سازمان‌هایی که ما را به کار می‌گیرند تقاضا داریم به یک توافقنامه جمعی که به ما اجازه به استخدام‌در‌آمدن تحت عنوان کارگران دوره‌ای در صنعت سرگرمی می‌دهد، پایبند باشند.»

این گروه شامل حدود ٢٠٠ نفر از کارکنان جشنواره‌های فیلم در فرانسه هستند که نارضایتی‌های عمیقی درخصوص حق و حقوق خود دارند. اتحادیه کارکنان جشنواره در ماه مارس سال ۲۰۲۰ تأسیس شده و کارکنان بخش‌های مختلف جشنواره از جمله «مسابقه»، «دو هفته کارگردانان»، «هفته منتقدین» و جشنواره لومیر در شهر لیون و بسیاری دیگر از فستیوال‌ها را پوشش می‌دهد.

پیشتر منابعی از داخل این جنبش به ددلاین گفته بودند که این گروه قصد دارد برای رساندن صدای اعتراض خود به مدیران، در مراسم افتتاحیه «دو هفته کارگردانان» و بخش «اِی‌سی‌آی‌دی» تجمع کرده و انتظار می‌رود در مراسم افتتاحیه فیلم «مگالوپلیس» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و «فیوریوسا» به کارگردانی جرج میلر نیز روی فرش قرمز ظاهر شوند.

منابع آگاه به ددلاین گفتند که گزینه‌های مختلفی روی میز است، از جمله «اعتصاب کامل کارگری» که باعث می‌شود ده‌ها نفر از کارگران جشنواره دست از کار بکشند. این افراد شامل برنامه‌ریزان، آپاراتچی‌ها، زیرنویس‌کنندگان، مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی و کارکنان بخش‌های فنی هستند که اغلبشان نیرو‌های پاره‌وقت هستند. در صورتی که آپاراتچی‌ها و مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی دست از کار بکشند، جشنواره کن با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

یک منبع از درون این جنبش کارگری که نخواسته بود نامش فاش شود به ددلاین گفته بود که «٨٠ درصد از کارمندان جشنواره‌ها درآمدی کمتر از ٢٠٠٠ یورو (٢١٠٠ دلار) در ماه دارند، که با این مبلغ دریافتی زندگی در پاریس غیرممکن است».

دومین نقطه اختلاف، برنامه بیمه بیکاری فرانسه برای کارگران و تکنسین‌های صنعت سرگرمی است. این طرح از کارکنان صنعت سرگرمی با قرارداد‌های کوتاه‌مدت با مزایای بیکاری در فاصله بین یک شغل تا شغل دیگر حمایت می‌کند، اما به دلیل ابهام فراوان در مقررات، بسیاری از کارگران جشنواره‌های سینمایی از مزایای آن محروم می‌مانند.

این گروه در نامه روز دوشنبه خود به هشدار‌های قبلی در خصوص وضع معیشتی‌شان اشاره کرده و گفتند که «یک سال است که نسبت به بی ثباتی روزافزون زندگی افرادی که در جشنواره‌های سینمایی مشغول به کار هستند، اخطار داده‌ایم».

«ما [پس از انجام]کار‌های کوتاه‌مدت، دوره‌های بیکاری را می‌گذرانیم و علیرغم ماهیت حرفه‌مان که بصورت دائمی به کار گمارده نمی‌شویم و با وجود تلاش‌هایمان برای به نمایش‌درآمدن آثار سینمایی، فعالیت ما در طرح مزایای بیکاری فرانسه قرار نمی‌گیرد.»

«آخرین اصلاحات طرح مزایای بیکاری در فرانسه نیز کارگران جشنواره را در چنان وضعیت بی‌ثباتی می‌اندازد که اکثریت ما مجبور به رهاکردن شغل‌هایمان می‌شویم و در نتیجه برگزاری فستیوال‌هایی که در آن حضور داشتیم را دچار اختلال می‌کند.»
هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار خواهد شد و گرتا گرویگ ریاست هیئت داوران این دوره را عهده‌دار است. لیلی گلدستون، نادین لباکی، هیروکازو کورئیدا، اوا گرین، عمر سی، ابرو جیلان، خوان آنتونیو بایونا و پیر فرانچسکو فاوینو اعضای هیئت داوران این دوره از فستیوال هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو چند؟!
  • حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو اعلام شد / رقم را ببینید
  • رسمی: ستاره بایرن بازی با رئال را از دست داد