Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اعضای هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود با عنایت به گرمای بیش از حد هوا و لزوم مدیریت مصرف برق توسط ادارات دولتی، بانک ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی غیر دولتی، برای گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاری، با جابجایی ساعات کار به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این تصمیم، دولت به استانداران در تمامی شهرهای استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز در شهرهایی از استان های کرمان، فارس، یزد، ایلام و سمنان که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اختیار داد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های مشمول را به ساعت 30 :6 صبح تا 30 :13 تغییر دهند.

هیات وزیران همچنین کلیه وزارتخانه ها و مؤسسات و شرکت های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر نهادهای عمومی غیر دولتی و بنگاه های تولیدی را مکلف کرد نسبت به تولید برق با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات 12 الی 16 در ماه های تیر و مرداد اقدام نمایند.

دستگاه های مذکور همچنین موظف شدند در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت نمایند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل 10 درصد کاهش یافته و به منظور مدیریت برق مصرفی تجهیزات سرمایشی، دمای محیط کار حداقل 25 درجه سانتیگراد تنظیم و سیستم های سرمایشی و روشنایی پس از پایان وقت اداری از مدار خارج گردند.

اختصاص 50 میلیارد ریال برای اجرای طرح ساماندهی روستاهای هلیله و بندرگاه

همچنین با تصویب دولت، مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح ساماندهی، جابجایی اختیاری و تثبیت روستاهای هلیله و بندرگاه استان بوشهر اختصاص یافت.

گواهینامه تشخیص صلاحیت شرکت های مهندسین مشاور و پیمانکار تمدید می شود

در ادامه دولت در راستای سیاست های خود مبنی بر حفظ و حمایت از توان فنی و اجرایی شرکتها به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از اجرای روش متداول فرآیند تشخیص صلاحیت، طی شرایطی با تمدید گواهینامه تشخیص صلاحیت شرکت های مهندسین مشاور و پیمانکار به مدت 4 سال موافقت کرد.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیات وزیران همچنین ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را در این زمینه تعیین کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و …. برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان در ادامه تصریح کرد: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

ایشان در ادامه به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاههای کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه ( از ساعت ۱۲ ال ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین بصورت رایگان حساب میشود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

وی در خصوص مشترکین اداری هم اظهارداشت: دستگاههای اجرایی و دولتی حتما بایستی در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تامین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تامین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق هایی برای آنهادر نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903423

دیگر خبرها

  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟