Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:با حضور دکتر جهانگیری معاون اول، رئیس جمهور چهار پروژه زیرساختی و تولیدی با اعتبار 341 میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، رضا مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص بخش های مختلف برنامه حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این منطقه اظهار کرد:در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهور از فاز تجارت و گردشگری و بخش های صنعتی و بندری این منطقه، طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش های ساحلی شمال کشور، بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین و برج مراقبت دریایی این مجتمع بندری و همچنین یکواحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت نیز افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با حضور معاون اول رئیس جمهور برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین به ارتفاع 38.5 متر و با سطح زیربنای 2370 متر مربع در هفت طبقه با صرف هزینه 55 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: ساختمان برج مراقبت و امور دریایی از مهمترین بخش های هر مجتمع بندری است که از اهم وظایف و کارکردهای آن می توان به کنترل ترافیک و تردد شناورهای دریایی و نظارت بر ایمنی دریایی و تأمین امنیت شناورها و پوشش رادیویی آب های ساحلی به صورت شبانه روزی است.

مسرور با اشاره به طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش های ساحلی شمال کشور، افزود: مجموعه ورزش های ساحلی منطقه آزاد انزلی که به نام سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران، نامگذاری شده، در فضایی به مساحت ۱.۵ هکتار و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای این سازمان ساخته شده که با دارا بودن گنجایش ۱۵۰۰ تماشاگر علاوه بر دارا بودن تمامی امکانات و استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور و دومین مجموعه ساحلی در نوع خود در سطح کشور است که با حضور دکتر جهانگیری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، دیگر پروژه ای که از سوی معاون اول رئیس جمهور افتتاح می شود را افتتاح واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت در شهرک صنعتی شماره یک این منطقه اعلام کردو گفت: عملیات احداث آن از اواخر سال ١٣٩٤ در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع آغاز و با سرمایه گذاری 146 میلیارد ریالی بخش خصوصی، مراحل ساخت و تجهیز خطوط تولید خود را به پایان رساند. در این واحد تولیدی، تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکشهای مقاوم با فرمت HPL از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیلهای پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با صنعت ساختمان انجام و به کشورهای منطقه صادر می شود.

مسرور افزود:بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپیندیگر پروژه زیرساختی این منطقه است که با حضور دکتر جهانگیری به بهره برداری می رسد. این بلوار دسترسی 2 کیلومتری از جاده رشت – انزلی آغاز شده و به مجتمع بندری کاسپین وصل می شود. هزینه آزاد سازی اراضی و احداث جاده آن 120 میلیارد ریال از محل منابع مالی این سازمان بوده که به منظور افزایش مزیت های رقابتی مجتمع بندری کاسپین و توسعه ظرفیت های حمل و نقلی منطقه و امکان دسترسی راه آهن به این مجتمع بندری در دستور کار قرار گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی داداش زاده در حاشیه برگزاری جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی در شهرستان‌های منطقه آزاد ماکو با حضور رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو و فرمانداران شهرستان‌های ماکو – شوط و پلدشت و مدیران کل استان آذربایجان غربی افزود: در جریان سفر استاندار آذربایجان غربی درسال گذشته به سه شهرستان ماکو شوط و پلدشت، مصوبات مهمی در حوزه زیرساخت ها، تامین آب شرب شهری و روستایی، جاده روستایی، اجرای طرح هادی، تامین چمن مصنوعی استادیوم، تامین اراضی موردنیاز برای توسعه روستا‌ها و شهر‌ها و طرح‌های مورد نیاز ادارات تصویب شده بود.   وی ادامه داد: در این راستا در شهرستان ماکو با مشارکت منطقه آزاد ۷۵ درصد از ۳۶ پروژه عملیاتی و در شهرستان شوط با مشارکت سازمان منطقه آزاد ۳۶ درصد از ۱۱ پروژه و در شهرستان پلدشت ۴۲ درصد از ۱۲ پروژه مصوب، عملیاتی و اجرایی شده و با حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندار و مدیرعامل منطقه آزاد در سال جاری بقیه مصوبات نیز با طی مراحل قانونی به سرانجام خواهند رسید.    داداش زاده با بیان اهم این طرح‌ها افزود: برای تامین اراضی مورد نیاز برای توسعه روستاها، درشهرستان ماکو ۱۰۰ هکتار، در شهرستان شوط ۵۰ هکتار و در شهرستان پلدشت ۱۱۲ هکتار در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.    وی ادامه داد: ۱۸۲ هزار و ۶۷۶ متر مربع زمین نیز برای طرح اقدام ملی مسکن محرومین و جوانی جمعیت در سه شهرستان که توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده و در رابطه با تامین اراضی مورد نیاز ادارات و و ارگان‌های نظامی و انتظامی نزدیک ۲۰۰ هکتار زمین در خارج از محدوده شهر‌ها نیز توسط منطقه آزاد تامین شده است.    معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: از جمله دیگر مصوبات مهم حفر چندین چاه استراتژیک در شهر ماکو با هزینه ۶ میلیارد تومان برای کمک به آب شرب شهری که ۵۰ درصد تعهد سازمان بود پرداخت شده و تعداد چند حلقه از این چاه‌ها توسط امور آب فاضلاب حفر شده است که به محض تکمیل و تجهیز این چاه‌ها و تامین ۵۰ درصد بقیه اعتبارات این موضوع توسط سازمان منطقه آزاد تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.   این مسئول از مشارکت سازمان منطقه آزاد در احداث مدرسه، جمع آوری مدارس کانکسی، تعمیر و بازسازی و هوشمندسازی مدارس و اماکن مذهبی و فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: برای آسفالت راه‌های روستایی از جمله آغبلاغ، چمنلو و تیکمه ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای احداث ۱۱ کیلومتر بزرگراه ۱۰۰ میلیارد تومان و برای تکمیل بزرگراه محدوده روستای کشمش تپه ۳۱ میلیارد تومان از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است