Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مراسم روز جهانی دریانورد با شعار «دریانوردان مهم هستند» ۱۴ تیر ماه در مرکز امور دریانوردان و صدور گواهی‌نامه های دریانوردی سازمان بنادر برگزار می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی در این مراسم که وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شهرهای ساحلی در مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت، از ۴۳ دریانورد نمونه کشور تجلیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر مرزبان در خصوص فلسفه این روز در تقویم جهانی و ملی توضیح داد : بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دریانورد در روی کشتی ها اقیانوس پیما در سراسر جهان مشغول به کار هستند و بیش از ۸۵ تجارت جهانی از طریق دریا و

کشتی های باری صورت می گیرد؛ بنابراین نقش و جایگاه حیاتی خانواده بزرگ دریانوردان در اقتصاد جهانی انکارناپذیر است.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه توضیح داد : برای فعالیت دریانوردان بر روی شناورهای اقیانوس پیما لازم است پیش از آن، گواهی‌نامه شایستگی و مهارت های دریانوردی کسب شود.

وی اضافه کرد : این گواهی‌نامه بر اساس کنوانسیون STCW مصوب سازمان جهانی دریانوردی (IMO) صادر می شود.

به گفته مرزبان، در سال ۲۰۰۷ پروژه بازنگری جامع کنوانسیون STCW مصوب ۱۹۹۵ در دستور کار آیمو قرار گرفت و برای آن دو کارگروه ویژه تعریف شد. با انجام بازنگری کامل کنوانسیون STCW، در یک کنفرانس دیپلماتیک در شهر مانیل فیلیپین، اصلاحات جامع به تصویب رسید که به اصلاحات ۲۰۱۰ مانیل معروف است.

مرزبان در ادامه اظهار داشت : در کنفرانس مانیل مقرر شد با اختصاص ۲۵ ژوئن به روز دریانورد، هر ساله طی مراسمی از زحمات و تلاش های بی بدیل جامعه دریانوردان در کشورهای عضو آیمو قدردانی شود.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی با اعلام اینکه در مراسم روز دریانورد در ایران از ۴۳ دریانورد نمونه کشور قدردانی می شود، افزود :‌در مراسم امسال مدیران ارشد ارگان های دریایی، مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

مرزبان با بیان اینکه این مراسم در روز ۱۴ تیرماه جاری در مرکز امور دریانوردان و صدور گواهی‌نامه های دریانوردی برگزار می شود، گفت : سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد در این مراسم، از فداکارهای دریانورد جان‌باخته کاپیتان امیر جنبد با حضور خانواده ایشان به صورت ویژه تجلیل کند.

مرزبان افزود : کاپیتان امیر جنبد سال گذشته در مسیر آب های آفریقای جنوبی به سمت برزیل، پس از امداد نجات خدمه کشتی حادثه دیده تفریحی خارجی لنگر، دچار سکته می شود و جان به جان آفرین تقدیم می کند.

به گفته مرزبان، شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی برای روز دریانورد، «دریانوردان مهم و ارزشمند هستند» خواهند بود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب عصر پنج شنبه در نشست بررسی وضعیت تعرفه در بنادر استان با حضور مدیرکل لجستیک، ترانزیت و توافقنامه‌ها و رئیس اداره تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تجهیز بندر بوشهر به جرثقیل ویژه نگله های سنگین از مطالبات چندین ساله برای بندر بوشهر بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته ظرف چند ماه آینده جرثقیل ۱۴۰ تنی در این بندر مستقر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه عمده مراودات تجاری بنادر استان بوشهر با کشور امارات است گفت: با توجه به مسافت طولانی این محور می‌طلبد در بحث تعرفه بازنگری لازم با هدف رونق بنادر استان بوشهر انجام شود.

وی تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای جلب رضایت حداکثری جامعه هدف اهتمام جدی داشته و در این زمینه با تمام توان و ظرفیت پای کار آمده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در نشست‌های هم اندیشی با تجار و بازرگانان با بهره‌گیری از ایده‌ها و دیدگاه‌های آنان برای گره گشایی از مشکلات فراروی رونق بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: میانگین بازه زمانی انجام تشریفات گمرکی به واسطه دخیل بودن ۲۷ دستگاه اجرایی بسیار زمان بر است که امید است در جهت تحقق توسعه دریا محور برای سرعت بخشی به این فرایند راهکار لازم اعمال شود.

شکیبی نسب افزود: بنادر استان بوشهر از شاخصه‌های مختلفی خروج کالاهای متروکه سنواتی، رعایت الزامات ایمنی و نُرم تخلیه و بارگیری از بنادر پیشتاز کشور هستند و با چنین جایگاهی بستر خوب و مناسبی برای ورود تجار و بازرگانان به بنادر این استان مهیا است.

کد خبر 6095396

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • مراسم روز جهانی تای‌چی چوان
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • فوت 3 سرنشین لنج آتش گرفته در آب های جزیره هرمز
  • نجات جان ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان طی ۲۴ ساعت گذشته
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر