Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@23:31:58 GMT

مرمت مدرسه تاریخی علمیه حجتیه در بروجرد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۲۹۴۳۰

مرمت مدرسه تاریخی علمیه حجتیه در بروجرد آغاز شد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: مرمت مدرسه تاریخی علمیه حجتیه با بیش از ۲۰۰ سال قدمت در بروجرد آغاز شد که این مدرسه یکی از آثار تاریخی زیبا محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل ازبازتاب بروجردحجت اله یارمحمدی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: این مدرسه تاریخی یکی از آثار تاریخی بروجرد است که سالها پیش در فهرست آثار ملی ثبت شده و تا کنون چندین بخش از این بنا مرمت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: عملیات نجات بخشی بخش هایی از این اثر تاریخی انجام شده اما با توجه به آسیب به قسمت هایی دیگر مجددا مرمت این مدرسه آغاز شده است.

به گفته وی در همین راستا فصل دیگری از مرمت ها در این بنا آغاز شده که شامل بازسازی و اصلاح حوض محوطه، اصلاح فضای سرویس بهداشتی، بازسازی بخشی از مقبره و نظافت و بندکشی می باشد.

یارمحمدی اظهار داشت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این اقدامات 270 میلیون ریال است و نیاز است این بناهای تاریخی حفظ و نگهداری شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر علاقه مندان می توانند از این بنای تاریخی بازدید کنند اما هنوز تصمیمی برای کاربری این بنا گرفته نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسین فصیح نیا در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: روز عالمی بصیر و متفکری دانشمند شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده، شخصیتی که یک انسان جامع در تمامی عرصه‌ها بود و می‌توان از او به عنوان الگو در تمامی صحنه‌هایی زندگی که چه فردی و چه اجتماعی یاد کرد.

وی ادامه داد: شهید مطهری فردی حکیم بود و هرکاری انجام می‌داد با هدف و برنامه بود، کتاب‌های بسیار پر محتوا در همه ابعاد از این استاد حوزه به یادگار مانده که امروز محل رجوع طلاب، فضلا، دانشجویان و اهل علم است.

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: معلمی شغل شریفی است و این برای معلمین افتخاری است که به آموزش و یاد دادن انسان‌ها و دانش آموزان می‌پردازند و لذا این معلمین هستند که زندگی کردن و انسانی زیستن را به مردم یاد می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه معلمی شغل انبیاست، یادآور شد: معلمی می‌تواند الگو باشد که در همه شرایط بتواند به تعلیم و تربیت صحیح بپردازد و آن امانتی که به دوش او گذاشته شده را به سر منزل مقصود برساند.

در پایان این مراسم از اساتید مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود