Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش باقری در گفت و گو باخبرنگارگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،در مورد استعفای سجاد انوشیروانی از سرمربی گری تیم ملی وزنه برداری کشورمان اظهار داشت:به اعتقاد من با توجه به اینکه علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری از گذشته تاکنون مدیریتش بر پایه تفرقه و اختلاف افکنی برقرار بوده، می توانستیم حدس بزنیم که چنین مشکلاتی به وجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی پیش از این هم با دبیر فدراسیون دچار چنین مشکلی شده بود. اما به نظر من شکل مدیریت او سبب شده تا درمقاطع مختلف با افرادی مانند مقامی، پورکیان، حسین توکلی و جلال عمیدی به مشکل بخورد و تمام این سوابق نشان می دهد که مشکل از رئیس فدراسیون است نه سرمربی یا ورزشکار.

عملکرد انوشیروانی قابل قبول است

وی افزود: اعتقادم بر این است که سجاد انوشیروانی در مدت فعالیت خود به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری، توانست نمره قبولی کسب کند. البته نباید این موضوع را هم فراموش کرد که شاید در کارش ایراداتی وجود داشت اما به هر حال توانست نتایج خوبی را با تیم ملی وزنه برداری در رقابت های مختلف به دست آورد.

فدراسیون وزنه برداری،کاسه صبر سرمربی تیم ملی را لبریز کرد

باقری در ادامه گفت: کیانوش رستمی پیش از المپیک تصمیم گرفت به تنهایی تمریناتش را پیگیری کند و نتیجه اش این شد که توانست ضمن رکوردشکنی در آن رقابت ها، مدال طلا را هم کسب کند. بنابراین باید به رستمی حق داد که بخوهد تمریناش را بدون مربی انجام دهد. فکر می کنم اگر پیش از شروع مسابقات المپیک این موضوع به شکل دیگری مدیریت می شد قطعا کار به اینجا نمی کشید.فدراسیون با ادامه دادن این موضوع یک جورایی باعث شد تا مسئله حادتر شود و کار به جایی برسد که دیگر صبر انوشیروانی لبریز شود و تصمیم بگیرد از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری استعفا بدهد.

رویه علی مرادی برای مربی بعدی هم مشکل ساز می شود

دارنده مدال طلای جهان در سال 2001 ادامه داد:بالاخره مربی که بعد از نزدیک به 15 ماه فعالیت هنوز قراردادی با فدراسیون ندارد صبرش لبریز می شود،قطعا هر فرد دیگری هم به جای انوشیروانی بود مطمئنا این تصمیم را اتخاذ می کرد.منتهی می شد با مدیریت درست فدراسیون این موضوع به شکلی نمود پیدا کند که خبر استعفای انوشیروانی از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری رسانه ای نشود.من اعتقاد دارم با این رویه ای که علی مرادی و سایر دست اندرکاران فدراسیون در پیش گرفتند،احتمال دارد مربی بعدی هم که جایگزین انوشیروانی می شود دچار چنین مشکلاتی شود.

نایب رئیس و دبیر فدراسیون وزنه برداری یک بار هم میله هالتر را لمس نکرده اند

وی در ادامه بیان کرد:در سال اول حسین توکلی را از سرمربی گری تیم ملی برکنار کردند و چند روز پیش هم انوشیروانی را مجبور به استعفا از سرمربی گری تیم ملی وزنه برداری کردند و تمام این موضوعات نشان می دهد که متاسفانه مدیریت علی مرادی برپایه تفرقه افکنی و اختلاف بنا نهاده شده است.مطمئنم هر چه جلوتر برویم تغییرات گسترده ای را در بدنه فدراسیون شاهد خواهیم بود.به طور مثال نائب رئیس و دبیر فدراسیون که حتی یک بار هم میله هارتر را از نزدیک لمس نکرده اند چطور می شود که دست چپ و راست مرادی می شوند. اگر افرادی مانند نایب رئیس و دبیر فدراسیون از وزنه‌برداری بروند جایگاهی در این رشته نخواهند داشت. به هر حال گاهی اوقات تحلیل با انتقاد همراه می‌شود و ما به عنوان خانواده وزنه‌برداری نمی‌توانیم چشم مان را روی خیلی از مسائل ببندیم و سکوت کنیم.

همیشه حامی سرمربی تیم ملی بودم

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا درباره اینکه با توجه به هم دوره بودن سجاد انوشیروانی با کیانوش رستمی و سهراب مرادی بهتر نبود فدراسیون وزنه برداری فرد باتجربه تری را به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری انتخاب می کرد،گفت:با این حرف شما کاملا موافقم زیرا در آن مقطع خیلی ها از علی مرادی بابت انتخاب کردن سجاد انوشیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری انتقاد کردند اما از همان زمان هم از جمله افرادی بودم که از او حمایت کردم و اعتقاد داشتم نیروهای جوان و با انگیزه می‌توانند به وزنه‌برداری کمک کنند هرچند کار او بدون عیب و ایراد نبوده است.همان طور که می دانید آینده از آن جوانان است.به نظر من در تمامی بخش ها حتی در بخش مدیریت آینده مال جوانان است.معتقدم سجاد انوشیروانی در این یک سال توانست نمره قابل قبولی را در تیم ملی وزنه برداری کسب کند. نکته جالب توجه این است همان اعضای شورای فنی که تصمیم گرفتند انوشیروانی را به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری انتخاب کنند در این مقطع حساس حتی حاضر نشدند از وی حمایت کنند.با وجودی که زمان کمی تا آغاز مسابقات جهانی آمریکا باقی مانده ولی باید یک تصمیم درست از سوی مسئولان اتخاذ شود تا تیم ملی بیشتر از این متضرر نشود.

تیم ملی ارث پدری هیچکس نیست

وی در ادامه عنوان کرد:امیدوارم شاهد یک تصمیم منطقی از سوی فدراسیون باشیم تا بتوانیم از این مربی جدیدی که قرار است به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شود دست کم 3 سال در راس کادر فنی تیم ملی استفاده کنیم،با این حال باز هم تاکید می کنم که آینده از آن جوانان است.فدراسیون وزنه برداری ارثیه پدری هیچ فردی نیست چرا که تا ابد فردی نمی تواند در آنجا ماندگار شود و به نظر من جوانانی که انگیزه و علم این کار را دارند باید از آن ها در فدراسیون استفاده شود،منتهی به شرط اینکه به یک باره سر از پست های مهم و حیاتی فدراسیون در نیاورند.ضمن اینکه همان جوانانی که امروز عضو تیم ملی هستند در آینده می توانند به عنوان سرمربی،رئیس و شورای فنی در فدراسیون مشغول به فعالیت شوند.

وزنه برداری نبایست پیش از مسابقات جهانی متضرر شود

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در ادامه گفت:به اعتقاد من مشکل بین ورزشکار و سرمربی تیم ملی نیست بلکه مشکلات از جای دیگری نشات می گیرد و از طرفی متاسفانه رئیس فدراسیون موجب شده است تا مربی دنیا نتواند برنامه هایش را به درستی اجرا کند.اگر همان چنان مرادی روش تفرقه افکنی را ادامه دهد به طور حتم وزنه برداری کشورمان در آینده بیش از این ضرر خواهد کرد.

تغییر سرمربی تیم ملی وزنه برداری انسجام این تیم را به هم می زند

دارنده مدال طلای جهان درباره اینکه به نظر شما از بین محمد حسین برخواه و نواب نصیر شلال کدامیک برای سرمربیگری تیم ملی مناسب تر است،پاسخ داد:اگر سجاد می ماند بهتر بود،زیرا در این مدتی که به عنوان سرمربی در تیم فعالیت می کرد،توانست نمره قبولی را کسب کند.محمد حسین برخواه در این چند مسابقه ای که هدایت تیم ملی نوجوانان و جوانان را برعهده داشت انصافا کارش را به خوبی انجام داد و حرکتش نشان می دهد که می تواند در تیم ملی بزرگسالان هم موفق باشد. باید بگویم تغییر تحولات عمده در کادر فنی تیم ملی باعث می شود یک مقداری به انسجام تیم ضربه وارد شود.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری کشورمان درباره رفتن علی داوودی از تیم جوانان و آمدن به تیم ملی بزرگسالان اظهار داشت:به نظر من علی داوودی،رضا بیرانوند و افراد دیگری که موفق شدند در مسابقات جوانان جهان مدال کسب کنند،می توانند به تیم ملی بزرگسالان هم در آینده کمک کنند.زیرا خود من زمانی که سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان بودم افراد مستعد زیادی را از تیم جوانان به بزرگسالان آوردم و ثمره اش این شد که نه تنها این افراد نتایج خوبی را برای کشورمان در میادین بین المللی بدست آورند،بلکه حتی توانستند مدال های زیادی را هم نصیب کشورمان کنند.

انتهای پیام/

استعفای انوشیروانی بخاطر کیانوش رسمتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۲۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاخادزه ایران کجاست؟

 قهرمان جوانان جهان یکی از سرشناس‌ترین غایبان اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران به شمار می‌رود، اما دلیل دعوت نشدن علیرضا یوسفی به اردو چیست؟

به گزارش ایرنا، علیرضا یوسفی دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان، قهرمان نوجوانان و جوانان جهان، یکی از غایبان سرشناس اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به شمار می‌رود. این اردو با حضور ۱۲ پولادمرد از ۳۱ فروردین‌ماه زیر نظر نواب نصیرشلال در فدراسیون وزنه‌برداری پیگیری می‌شود.

یکی از بدشانسی‌های یوسفی در یکسال گذشته مصدومیت در مسابقات قهرمانی آسیا بود که راه المپیک را بر روی وی سد کرد. یوسفی در مسابقات جینجو با مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرم رکورد جوانان جهان را به میزان ۷ کیلوگرم ارتقا داد و به نشان نقره دوضرب قهرمانی قاره کهن رسید. او در جینجو برای کسب نشان طلای دوضرب و مجموع پشت وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود. تلاش برای مهار این وزنه موجب شد تا قهرمان المپیک ۲۰۱۸ جوانان چند ماه از میادین دور باشد.

مصدومیت و دوری وی از میادین، غیبت هرکول ایرانی در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان را در ریاض به همراه داشت و این پولادمرد عملا المپیک را از دست داد. البته یوسفی آذرماه سال ۱۴۰۲ با حضور در رقابت‌های جهانی جوانان در مکزیک وداع باشکوهی با این رده سنی داشت و به عنوان قهرمانی جهان رسید.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از وضعیت این قهرمان حکایت از آن دارد که یوسفی یک مصدومیت جزیی از ناحیه پا دارد و این مصدومیت موجب شد تا وی نتواند در مرحله جدید اردو تیم ملی حضور پیدا کند. البته کادر فنی بنا دارند تا یوسفی را پس از درمان به اردوی تیم ملی فرا بخواند.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران اکنون با ترکیبی از پولامردان جوان و باتجربه تشکیل شده و نفرات این تیم خود را برای بازی های المپیک و قهرمانی وزنه‌برداری جهان در منامه آماده می‌کنند.

یوسفی یکی از نفرات جوان دسته فوق سنگین به شمار می‌رود که تاکنون در رده‌های سنی افتخارات زیادی را برای ورزش ایران کسب کرده است. یوسفی همچنین مدال نقره قهرمانی آسیا را در حرکت دوضرب در کارنامه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم