Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@02:47:20 GMT

پایان مسابقات قرآن رادیو «بلال» در اوگاندا + عکس

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۳۰۰۸۳

پایان مسابقات قرآن رادیو «بلال» در اوگاندا + عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مسابقات 70 تن از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی از نقاط مختلف اوگاندا در مدت 20 روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در مرحله پایانی نفرات اول تا سوم از دو گروه دختران و پسران انتخاب شدند و در مراسم اختتامیه جوایز خود را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراسم اختتامیه با حضور علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی اوگاندا، موسی موگری، مدیر رادیو «بلال»، کریم کلیسا، مدیر شبکه تلویزیونی «سلام تی وی» و رادیو «پیرل» و تعدادی از علما و شیوخ برجسته اهل سنت همچون رئیس دایره امور شرعی شورای عالی مسلمانان و قاضی شرعی شهر کامپالا، در سالن اجتماعات شورای عالی مسلمانان كامپالا (پایتخت) برگزار شد.
شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی اوگاندا در آغاز این مراسم طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری و حرکت رو به جلو مسابقات قرآنی در این كشور، آن را ارزشمند و در خور تقدیر ارزیابی کرد و از رایزنی فرهنگی ایران برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ارتباط خوب و حمایت از فعالیت‌های دینی به ویژه در حوزه فعالیت‌های قرآنی تقدیر کرد.
کریم کلیسا، مدیر شبکه تلویزیونی «سلام تی وی» و رادیو «پیرل» نیز در سخنانی از اهتمام رایزنی فرهنگی ایران به حمایت از فعالیت‌های قرآنی اوگاندا سخن گفت و میزان توجه جمهوری اسلامی ایران به این نوع فعالیت‌ها را بسیار ارزشمند دانست.
پس از آن علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان هم حمایت از این برنامه معنوی و توفیق خدمت به قرآن را فرصت مغتنمی برای رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا دانست و از شورای عالی مسلمانان و مدیریت رادیو «بلال» برای اجرای خوب و موفق مسابقات، تشکر کرد.
بختیاری در ادامه با بیان رسالت مهم رسانه‌های اسلامی در این برهه از زمان گفت: امپریالیسم فرهنگی به ویژه در حوزه رسانه، از این ابزار ارتباطی برای وصول به اهداف مادی خود، سوءاستفاده می‌کند و برای تخریب عقاید، باورها و ارزش‌های دینی مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. صاحبان قدرت و ثروت نیز در خدمت این رسانه ها هستند و نوعی بسیج عمومی از سوی جریان ضددینی برای تضعیف ارزش‌های انسانی و دینی شکل گرفته که ما نمی‌توانیم به آن بی‌توجه باشیم.
بختیاری افزود: اینجاست که رسالت مهم رسانه‌های اسلامی در خنثی‌سازی طوفان مخرب تبلیغاتی دشمن، اهمیت خود را نشان می‌دهد.
رایزن فرهنگی کشورمان همچنین تولید برنامه‌هایی از این قبیل با محوریت قرآن و آگاهی‌بخشی عمومی نسبت به خطرات تهاجم فرهنگی را از وظایف خطیر رسانه دانست و با ارزشمند دانستن فعالیت‌های رادیو «بلال»، رادیو «پیرل» و شبکه تلویزیونی «سلام تی وی» پرداختن به فرهنگ اسلامی و وحدت جهان اسلام را یکی از ضرورت‌هایی دانست که باید مورد توجه قرار گیرند.




منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید