Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن فیاض پور مدیر کل بحران استانداری فارس گفت: به علت بارش های بسیار خوب فصل زمستان و بهار عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست برای آتش سوزی مستعد هستند و با توجه به اقدامات انجام شده در راستای برنامه ریزی، سازماندهی، آموزش، تامین تجهیزات انفرادی و تخصصی و هماهنگی های بین بخشی از جمله فرمانداران و دستگاه های اجرایی و در مرکز استان بین دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی و نیروهای نظامی و انتظامی، این آمادگی وجود داشته و وجود دارد که در صورت وقوع آتش سوزی با حضور و اقدام به موقع دستگاه های مسئول (منابع طبیعی و محیط زیست) و در صورت لزوم دخالت و مدیریت فرمانداران و دستگاه های اجرایی شهرستان و استان، آتش سوزی در حداقل زمان ممکن مهار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیاض پور افزود: با وجود تعدد دفعات آتش سوزی که به دلایل مختلفی ازجمله سهل انگاری بهره برداران عرصه های ملی یا گردشگران صورت می گیرد، نسبت سنوات گذشته سطح آتش سوزی در حد قابل توجهی کاهش یافته است.


وی اظهار داشت: در حال حاضر حداقل یک فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آب پاش در اختیار استان است و منابع مالی برای پرداخت هزینه های این دو و خرید تجهیزات انفرادی از محل اعتبارات مدیریت بحران در سطح کشور و استان در اختیار دستگاه های مسئول قرار گرفته است.


فیاض پور بیان کرد: همچنین به موازات این اقدامات از پارسال و سه ماهه نخست امسال با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست و دستگاه ها امنیتی و انتظامی در شهرستان های مختلف، تعدادی از افراد متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شهرستان ها شده اند که برای چند مورد از آنها حکم صادر شده و بقیه در انتظار صدور حکم هستند.


وی ادامه داد: تعداد دفعات آتش سوزی نسبت به دو سال قبل از نظر سطح ۶۰ درصد و از نظر تعداد ۴۰ درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت