Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار دبیریان رئیس کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران در گفت و گو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛بیان کرد: نقش اصلی پروتئین و چگونگی عملکرد آن در بدن یکی از متداول و در عین حال مهم ترین سوالاتی است که ذهن اغلب افراد را به خود مشغول می کند و حتی برخی بر این باورند که با حذف منابع پروتینی از سبد غذایی روزانه و یا کم توجهی به آن، مشکل چندانی برای بدن ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حتی در بدن سازی نیز رساندن مقادیر قابل توجهی پروتئین به بدن در راس اولویت های بسیاری از ورزشکاران و بدن سازان حرفه ای قرار دارد، گفت: در واقع برخلاف تصور عموم افراد، پروتئین موتور محرکه و عامل اصلی تقویت و افزایش مقاومت بافت ماهیچه ها و عضلات بدن است.

این دکتری تخصصی کنترل کیفیت و بهداشت صنایع غذایی ، تصریح کرد: علاوه بر نقش بی بدیل پروتئین در ساخت و باز سازی عضله ها، این ماده حیاتی نقش مهمی نیز در ترمیم پوست و بازسازی آسیب های پوستی ناشی از سوختگی ها و انواع زخم های پوستی دارد.

وی با بیان اینکه تخم مرغ غنی ترین منبع پروتئین حیوانی است، گفت: در واقع طبق تحقیقات معتبر و مستندات علمی جهان، 100 درصد پروتین موجود در زرده و سفیده آن کاملا جذب بدن می شود و میزان پروتئین موجود در تخم مرغ حتی از گوشت نیز بیشتر است.

رئیس کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران ، یادآور شد: هر تخم مرغ به طور میانگین تقریبا حاوی چهار الی 6 گرم پروتئین خالص و مقادیری امگا سه است که توصیه می شود هر سه روز یک بار مصرف شود البته نیاز روزانه و طبیعی در فرد با توجه به سن، جنس، وزن و سلامتی یا بیماری متغیر است که باید توسط همکاران تغذیه محاسبه و تعیین شود.

دبیریان اظهار کرد: با تشکیل قلاب های پروتئینی در بدن، لایه های پوستی بسیار دقیق به یکدیگر چسبیده و علاوه بر آن ، همین پروتئین ها در تشکیل پرده های محافظ احشاء و عروق داخلی بدن نیز نقش غیر قابل انکاری ایفا می کنند و تقریبا هیچ ماده غذایی دیگری نمی تواند جای پروتئین را در بدن انسان بگیرد.

انتهای پیام/

نقش حیاتی مصرف پروتئین در بازسازی آسیب های پوستی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد