Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل: افغانستان ، بنگلادش و مالاوی سه کشور هستند که بیشترین میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال را دارند. به گزارش خبرنگار سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیمااز کابل ، افغانستان در میان سه کشور دارای بیشترین آمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در جهان قرار دارد.«یونیسف» یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد: افغانستان ، بنگلادش و مالاوی سه کشور هستند که بیشترین میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونیسف بدون اشاره به میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در این سه کشور هشدار داد: اگر برای کاهش میزان مرگ و میر کودکان تلاش ها و اقدامات لازم صورت نگیرد تا سال 2030 نزدیک به 70 میلیون کودک زیر پنج سال در جهان جان خود را از دست می دهند.«فیروزالدین فیروز» چندی پیش همزمان با روز جهانی واکسیناسیون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: براساس آمارگیری انجام شده در سال 2015 از هر 18 کودک افغان ، یکی از آنها به سن پنج سالگی نرسیده است.فلج کودکان ، اسهال ، سیاه سرفه ، هیپاتیت «ب» ، آنفولانزا ، ذات الریه ، کزاز و سرخک از جمله مهمترین بیماری هایی هستند که در افغانستان سبب مرگ و میر کودکان می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: باراش باران از دیروز در استان آغاز شده و تا فردا درچهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره افزود: کمترین میزان با ۷ دهم میلیمتر در مالخلیه گزارش شد.

به گفته وی،بارش باران بهاری به هوای استان چهارمحال و بختیاری طراوت تازه بخشید.

دیگر خبرها

  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر