Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا_ تيم ملي واليبال جوانان ايران در پنجمين مسابقه خود در رقابت هاي قهرماني جهان برابر چين پيروز شد.

به گزارش سرويس ورزشي آريا، در پنجمين روز رقابت‌هاي واليبال قهرماني جوانان جهان در جمهوري چک تيم ملي ايران از ساعت 15 برابر چين به ميدان رفت که اين مسابقه با نتيجه 3 بر 2 و با امتيازهاي 25 بر 17، 21 بر 25 ، 26 بر 24 ، 20 بر 25 و 15 بر 10 به سود ايران خاتمه پيدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز عطايي در اين مسابقه از ترکيب جواد کريمي، رسول آقچه لي، اسماعيل مسافر، اميرحسين اسفنديار، طيب عيني، علي اصغر مجرد و اسماعيل طالبي استفاده کرد. جوانان ايران در اين مسابقه لباس هاي قرمز به تن داشتند و چيني ها با لباس هاي زرد و قرمز وارد ميدان شدند.

جوانان ايران براي اينکه بتوانند شکست بازي فينال رقابت‌هاي قهرماني آسيا را از چيني‌ها بگيرند انگيزه زيادي داشتند.

** ست اول

تيم ايران بازي را بسيار خوب شروع کرد و با سرويس‌هاي هدفدار دريافت چين با مشکل روبرو شد. در امتياز 8 بر 3 به سود ايران تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند. سرويس هاي موجي از بازيکنان ايران کار حمله را براي چيني ها سخت کرد تا در امتياز 11 بر 5 به سود ايران جو جنين، سرمربي چين درخواست وقت استراحت کرد.

تيم ايران تسلط خود بر بازي را از دست نداد و با همان قدرت اوليه پيش رفت تا در امتياز 16 بر 8 به سود جوانان ايران هر دو تيم به وقت استراحت فني دوم رفتند. دريافت هاي ضعيف از چيني ها کار را هر لحظه براي آنها دشوارتر کرد. جوانان ايران به خوبي با سرويس هاي موجي و هدفدار خود دريافت کننده هاي چيني را تحت فشار قرار دادند.

در امتياز 20 بر 10 به سود ايران بازهم جو جنين درخواست وقت استراحت فني کرد و تا شايد مانع روند امتيازگيري ايراني ها شود. سرمربي چين تغييرات پي در پي را در ترکيب تيم خود ايجاد کرد تا اختلاف را کمتر کند. در امتياز 21 بر 14 به سود چين بهروز عطايي در خواست وقت استراحت کرد. ست اول در نهايت با نتيجه 25 بر 17 به سود ايران خاتمه پيدا کرد.

** ست دوم

تيم ايران بازي را با همان ترکيب ست اول که ترکيب موفقي هم بود در ست دوم شروع کرد. تاکتيک ايران در اين ست هم زدن سرويس هاي هدفدار به سمت زمين حريف بود که در ست اول هم مثبت واقع شده بود. در امتياز 6 بر 3 به سود ايران جو جنين درخواست وقت استراحت کرده و نکاتي را به شاگردان تذکر داد. در ادامه هم بازي 8 بر 4 شد و تيم ها به وقت استراحت فني اول رفتند.

چيني ها در امتياز 14 بازي را به تساوي کشاندند؛ بهروز عطايي در اين امتياز درخواست وقت استراحت کرد. چيني ها براي نخستين بار در اين مسابقه از ايران پيش افتادند تا در امتياز 16 بر 15 به سود آنها هر دو تيم به وقت استراحت فني دوم بروند. روند بازي رفته رفته به سود چيني ها شد تا در امتياز 19 بر 16 به سود آنها بهروز عطايي درخواست وقت استراحت کند.

جوانان ايران با دفاع خوب رسول آقچه لي اختلاف را به عدد يک رسانده و نتيجه بازي را 19 بر 18 کردند و اين بار سرمربي چين درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه اي در جريان بازي ايجاد شود. مدافعان چين در ادامه بازي بسيار خوب ظاهر شدند و نتيجه بازي را به 22 بر 18 تغيير دادند. اين ست در نهايت با نتيجه 25 بر 23 به سود چيني ها خاتمه پيدا کرد.

**ست سوم

ست سوم براي هر دو تيم پر فراز و نشيب بود و هر کدام از تيم ها براي لحظاتي برتر از حريف بودند، اما در نهايت در امتياز 8 بر 7 به سود ايران تيم ها به وقت استراحت فني اول رفتند. در ادامه بازي چيني ها بازي را در امتياز 14 به تساوي کشاندند و در امتياز 16 بر 15 به سود چين تيم ها به وقت استراحت فني دوم رفتند.

اشتباهات ساده و مکرر در تيم ايران نتيجه بازي 17 بر 15 به سود چين کرد تا بهروز عطايي يک بار ديگر درخواست وقت استراحت کند. پس از اين وقت استراحت بازي با سرويس هاي جواد کريمي به سود ايران برگشت. اين بار در امتياز 18 بر 17 به سود ايران جو جنين با درخواست وقت استراحت فني وقفه اي در جريان بازي ايجاد کرد.

بازي تاکتيکي هر دو تيم بسيار نزديک پيش رفت؛ زماني که بازي 21 بر 19 به سود چيني ها شد بازهم عطايي بازيکنانش را فراخواند و نکاتي را به آنها گوشزد کرد. در حالي که بازي در امتياز 21 به تساوي رسيد، اما بازهم چيني ها نتيجه بازي را به 23 بر 21 تغيير دادند، اما اين پايان کار نبود و جوانان غيرتمند ايراني خيلي خوب به بازي برگشتند و توانستند اين ست را با نتيجه 26 بر 24 به سود خود رقم بزنند.

** ست چهارم

ست چهارم با بازي بهتر چيني ها آغاز شد؛ جايي که آنها در همان ابتداي کار 3 بر صفر از تيم ايران پيش افتادند. برتري آنها رفته رفته بيشتر شد تا در امتياز 8 بر3 به سود چين، تيم ها به وقت استراحت فني اول رفتند.

در امتياز 10 بر 3 عطايي بازيکنانش را فراخواند و نکاتي را به آنها گفت؛ ضمن اينکه رمضاني و يلي را هم جايگزين آقچه لي و کريمي کرد. در امتياز 13 بر 8 هم اين دو بازيکن به جاي خود بازگشتند. کار براي ايران در اين ست سخت و سخت تر شد. شاهسوند هم جايگزين اسفنديار شد تا شرايط در تيم ايران تغيير کند، اما اين اتفاق رخ نداد و تيم ها در امتياز 16 بر 8 به سود چين راهي وقت استراحت فني دوم شدند.

مدافعان چيني عملکرد بسيار خوبي داشتند و البته دريافت هاي ايران هم در اين ست توپ ها را به خوبي در اختيار پاسور قرار نمي دادند. در امتياز 18 بر 8 به سود چين بازهم عطايي درخواست وقت استراحت کرد. جوانان ايران اختلاف را به عدد 5 رساندند تا سرمربي چين در امتياز 20 بر 15 درخواست وقت استراحت کرد. اين ست هم با نتيجه 25 بر 20 به سود چين تمام شد تا يک بار ديگر کار جوانان ايران به ست پنجم برسد.

** ست پنجم

براي شروع ست پنجم ميثم صالحي جايگزين اميرحسين اسفنديار شد. ست پنجم کار بسيار حساس و نزديک پيش رفت، اما تيم ايران برتر بود و در امتياز 8 بر 6 به سود ايران تيم ها جاي خود را در زمين مسابقه تغيير دادند. اين ست با نتيجه 15 بر 10 به سود ايران تمام شد تا جوانان ايران انتقام سختي از چيني‌ها گرفته باشند.

نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان زير 21 سال جهان با حضور 16 تيم برتر از دوم تا يازدهم تيرماه به ميزباني جمهوري چک و در شهرهاي «چسکه بوجويتسه» و «برنو» برگزار مي‌‍شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم

به گزارش قدس آنلاین شریف مومن، سرمربی تیم هندبال جوانان ایران، درباره قرعه‌کشی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا و همگروهی با کویت و چین گفت: به همه تیم‌ها احترام می‌گذارم. ۲ بازی سنگین با کویت و چین پیش رو داریم و اگر می‌خواهیم به مسابقات جهانی برویم، باید همه بازی‌ها را ببریم. به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم اما برای ما فرقی ندارد روبه‌روی کدام تیم بازی می‌کنیم و در تمام مسابقات با تمام وجود می‌‍جنگیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آشنایی با تیم‌های کویت و چین افزود: مقابل کویت و چین چند باری بازی کرده‌ام و با سیستم بازی آنها بیگانه نیستم. ما هم بر مبنای یک سیستم بازی نمی‌کنیم. ۲ سیستم مختلف دفاعی را در اردوها تمرین کرده‌ایم و در بخش حمله تاکتیک‌های زیادی داریم.

مومن درباره اینکه به چند درصد از ترکیب تیم هندبال جوانان دست یافته است نیز اضافه کرد: ابتدا امیدوارم بازیکنان بدون مصدومیت به اردو بازگردند. یک لیست ۲۴ نفره داریم و برای همین همه بازیکنان باید در پست‌شان تمام تلاش خود را به کار بگیرند و برای به دست آوردن آن پست بجنگند.

سرمربی تیم هندبال جوانان ایران ادامه داد: زمانی که بازیکنان به‌طور کامل در اختیار من قرار بگیرند، برنامه تمرینی متفاوتی خواهیم داشت. ابتدا روی استقامت بدنی کار می‌کنیم و سپس روی تاکتیک‌های هندبال متمرکز می‌شویم. تلاش می‌کنیم در این میان بازی‌های دوستانه هم داشته باشیم تا بتوانیم نقاط ضعف خود را بهبود و روی نقاط قوت بیشتر کار کنیم تا در نهایت با آمادگی کامل به رقابت‌های آسیایی پا بگذاریم.

وی درباره بازی با کویت که سخت‌ترین بازی تیم ایران در مرحله مقدماتی نیز محسوب می‌شود، گفت: دوست ندارم از الان راجع به تاکتیک‌ها و اندیشه‌هایم برای بازی با کویت صحبت کنم. اما امیدوارم بازی خیلی خوبی نه تنها مقابل کویت بلکه مقابل همه تیم‌ها داشته باشیم.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا، انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ در لهستان، قرار است ۲۶ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در اردن برگزار شود. قرعه‌کشی این مسابقات دیروز در اردن برگزار شد که طی آن تیم هندبال جوانان ایران در گروه B با کویت و چین همگروه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان
  • رئال مادرید برد و به قهرمانی سلام کرد
  • آرتتا: برای پیروزی مقابل منچستریونایتد به اولدترافورد می‌رویم؛ از دیروز به قهرمانی نزدیک‌تریم
  • ادین ترزیچ: پیروزی مقابل پاری سن ژرمن به ما اجازه می‌دهد تا به برخی از بازیکنان مقابل آگزبورگ استراحت بدهیم
  • جدال بر سر نایب قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا مقابل ژیرونا
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با ساسولو؛ احتمال استراحت فرانسوی‌ها مقابل گربه سیاه
  • واکنش آلونسو به پیروزی تیمش مقابل رُم