Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت کشتیرانی کاسکو چین در قراردادی عظیم 14 فروند شناور کانتینری غول پیکر (ULCV) نوساز را به ناوگان خود اضافه می کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران(مانا) ؛ شرکت کشتیرانی کاسکو چین به دنبال ارتقاقراردادهای آزاد تجاری و با هدف ارتقا مسیرهای هدف از آسیا به اروپا، ناوگان خود را با افزودن 14 فروند شناور جدید ULVC توسعه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش و آمار منتشر شده در سایت VesselsValue، کشتیرانی کاسکو شش فروند شناور به ظرفیت 21 هزار TEU را که در کشتی سازی Waigaoqiao شانگهای در حال ساخت است از ناوگان بین المللی Oriental خریداری کرد.
طبق این قرارداد که گفته می شود در اوایل ماه می سال جاری میلادی منعقد شده است، قرار است شناورها به ارزش تقریبیِ 157 تا 161 میلیون دلار در سال 2018 میلادی تحویل داده شوند.
هشت فروند شناور دیگر نیز به ظرفیت 13 هزار و 500 TEU که از شرکت توسع? کشتیرانی چین خریداری شده است، طبق زمان بندی در سال 2018 میلادی به شرکت کشتیرانی کاسکو تحویل می شود. این شناورها در یارد کشتی سازی صنایع ستگین Jiangnan شانگهای در حال ساخت است و قیمت آنها رقمی معادل 101 تا 104 میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده است که مجموع سرمایه گذاری کشتیرانی کاسکو را به یک میلیارد و 780 میلیون دلار می رساند


بنادر ابوظبی و فجیره قرارداد انحصاری امضاء کردند

بنادر ابوظبی (ADP) یک توافق نامه انحصاری 35 ساله با هدف توسعه، مدیریت و انجام عملیات اپراتوری در بندر فجیره امضا کردند.
به گزارش گروه بین الملل مانا، مقامات بنادر ابوظبی با بندر فجیره قراردادی انحصاری به مدت 35 سال امضا کردند که به موجب آن ترمینال های فجیره به عنوان
بخش تابعه ADP را تاسیس و خدمات موجود گروه در بندر خلیفه و زاید را کامل کنند.
قرارداد انحصاری بین کاپیتان Mohamed Juma Al Shamisi مدیر بنادر ابوظبی و کاپیتان Mousa Murad مدیر عامل بندر فجیره با حضور شیخ حمد بن محمد الشرقی، عضو شورای عالی و حاکم فجیره به امضا رسید که به موجب آن ADP حق انحصاری توسع? زیرساخت های بندر فجیره را دارد و عملیات کانتینری، کالای عمومی، شناورهای RO-RO و کروز را بر عهده می گیرد.
این گزارش ادامه داد: در گام نخست، ADP توسعه یک کیلومتری اسکله افزوده شده، فضای ذخیره سازی به مساحت سه هزار مترمربع و ژرف سازی آبِ لنگرگاه ها تا 16.5 متر با هدف افزایش ظرفیت و اجازه ورود شناورهای بزرگتر را در سال آینده آغاز خواهد کرد.
افزون بر آن، ADP تجهیزات پیشرفته جدید از جمله جرتقیل ساحل به کشتی برای شناورهای پست-پاناماکس و RTG به همراه سیستم های نوین IT شامل سیستم انجمن بندری را که از سوی شرکت تابعه بنادر ابوظبی توسعه یافته است در بندر نصب می کند.
ظرفیت مازاد و نصب جرثقیل های جدید در اسکله از سال 2021 عملیاتی خواهند شد. انتظار می رود ظرفیت سالانه بندر فجیره تا سال 2030 میلادی برای کانتینر و کالای عمومی به ترتیب به یک میلیون TEU و 700 هزار تن برسد.
بر همین اساس، مدیر بنادر ابوظبی این قرارداد را نقطه عطف بزرگی خواند و گفت: بنادر ابوظبی با همکاری یکی از مهمترین بنادر تجاری و اقتصادی امارات متحده عربی سهم قابل توجهی در بهره مندی از بهترین روش های موجود را کسب خواهد کرد. همچنین، امکان صادرات مجدد کالا که به بندر خلیفه می رسد به هند، پاکستان و آفریقای شرقی فراهم می آید. این درحالی است که امکان دریافت کالای عمومی برای مشتریان در کشورهای امارات شمالی وجود دارد.
مدیرعامل بندر فجیره در پایان این گزارش گفت: این قرارداد اجازه می دهد تا فجیره از تجربه های ADP در زمینه توسعه و تقویت زیرساخت های بندر فجیره بهره مند شود. این امر منجر به افزایش خدمات دهی به مشتریان، دستاوردهای مکمل و موفقیت آتیِ بندر خواهد شد.

استراتژی جدید مرسک برای توسعه چارترینگ فله

شرکت کارگزاری مرسک دانمارک ترکیبی از افراد جدید خود را در تیم های چارترینگ فله خشکِ سنگاپور و کپنهاگ با هدف توسعه عملیات در بخش شناورهای کیپ سایز و پاناماکس اعلام کرد.
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کارگزاری مرسک دانمارک با اضافه کردن Christian Norup،Sean Higgins و Victor Hsu به تیم چارترینگ فله خشک خود در سنگاپور تصمیم دارد تیم فعال در بخش چارتر فله برهای کیپ سایز و پاناماکس را تقویت کند. این افراد در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به تیم های چارترینگ سنگاپور ملحق می شوند.بر اساس این گزارش، Kasper Stark Olesan مدیر بخش خرید و فروش در سمت جدید تحت عنوان مدیر تیم های ماهر و فوق العاده در سنگاپور به فعالیت خود ادامه می دهد.
این گزارش ادامه داد: Nikolaj Duch Jorgensen و Andrea Organista به ترتیب در اوایل ماه اگوست و اواسط ماه جولای سال جاری میلادی به تیم چارترینگ کپنهاگ اضافه خواهند شد. افزون بر آن، تعدادی نیروی دیگر به تیم های مختلف در دفتر کپنهاگ و طی تابستان اضافه خواهند شد.
از سوی دیگر، Frank Mortensen به عنوان مدیر اجرایی بخش چارترینگ فله شرکت کارگزاری مرسک موسوم با نام اختصاری MBBC منصوب شد.
بر همین اساس، معاون ارشد MBBC، Claes Devantier، گفت: بخش چارترینگ فله شرکت کارگزاری مرسک وارد مرحل? جدیدی از توسعه شده است.
وی ادامه داد: مدیر اجرایی جدید در کنار مسئولیت های دیگر خود در شرکت کارگزاری مرسک بر روابط کلیدی مشتریان، اقدامات استراتژیک اولیه، اکتساب ها و شرکای جدید برای MBBC تمرکز خواهد کرد.
وی افزود: برای ضمانت تنظیم در بازار جهانی با تمرکز بر بازار آسیا، مدیر اجرایی شرکت کارگزاری مرسک در سنگاپور، Claus Plougmand به هیئت MBBC ملحق می شود.
شایان ذکر است شرکت کارگزاری مرسک در حال توسع? بخش کالای خشک است و در اوایل سال جاری سهام شرکت های Lanic و Wonsild را خرید. کارگزاران مرسک با شرکت Albis در هامبورگ نیز وارد سرمایه گذاری مشترک شدند.
در پایان ماه آگوست سال جاری میلادی، مدیر چارترینگ از دفتر دوبی به بعنوان مدیر چارترینگ فله Albis به هامبورگ منتقل می شود.


وضعیت نامشخصِ ادغام در سه خط بزرگ کانتینری ژاپن

خطوط کشتیرانی ژاپن با کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی و به دنبال رد ادغام فعالیت های تجاری سه خط کانتینری از سوی این کمیسیون وارد مذاکره شدند.
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از سایت خبری سیترید، خطوط K Line، MOL و NYK ژاپن تصمیم گرفتند بخش تجاری حمل و نقل کانتینری خود را با نام تجاری Ocean Network Express (ONE) ادغام و طبق زمان بندی از ماه آوریل سال 2018 میلادی فعالیتشان را آغاز کنند. این درحالی است که کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی ادغام را نپذیرفته و دوباره مذاکرات از سر گرفته شد.
بر همین اساس، خط کشتیرانی NYK در بیانیه ای به سیتدرید گفت: ما دلایل اعلام شده از سوی کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی را با دقت بازبینی خواهیم کرد. در آفریقای جنوبی، دیوان محاکمه رقابت قدرت بازبینی و بازنگری در تصمیم کمیسیون رقابت را دارد. در این راستا، ما نیز مذاکرات خود را با کمیسیون ادامه خواهیم داد.
وی ضمن اشاره به تاثیر تصمیم کمیسیون رقابت بر ادغام سه خط کانتینری، افزود: به طور کلی، کار آماده سازی را با هدف آغاز رسمی سرمایه گذاری مشترک در عملیات های جهانی در ماه آوریل سال 2018 میلادی ادامه می دهیم.
کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی ادغام سه خط کانتینری ژاپن را به موجب یافته هایی مبنی بر تاثیر ادغام بر بازار حمل و نقل کانتینری و حمل خودرو رد کرده بود چرا که این سه خط عامل اصلیِ تبانی در برخی بازارها شدند و در برخی بازارهای دیگر تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

بازار فله در قبضه شناورهای پاناماکس

هفته گذشته بازار شناور پاناماکس هفته بسیار خوبی را تجربه کرد، از طرف دیگر نرخ کرایه حمل شناورهای کیب سایز شیب نزولی را پیمود و بازار شاهد روندی خوبی نبود.
به گزارش گروه بین الملل مانا هفته گذشته بازار شناور پاناماکس شرایط بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، به طوری که در سراسر هفته شاهد نرخ صعودی کرایه حمل بود، از سوی دیگر نرخ کرایه حمل شناورهای کیب سایز شیب نزولی را پیمود و بازار شاهد روند خوبی نبود.
در نتیجه، طی هفته گذشته شاخص حمل و نقل دریایی بالتیک شرایط نسبتا متعادلی را تجربه کرد، به گونه ای که در اطراف 850 واحد معلق بود و در روز چهارشنبه روی 847 واحد ایستاد. با این وجود، به نظر می رسد جهشی نیز در انتظار بازار شناورهای کیب سایز است.
یک کارگزار مستقر در چین با اشاره به اینکه بازار شناورهای کیب سایز هنوز هم قدرت دارد، گفت: پس از چندین هفته نرخ کرایه حمل نزولی، بازار کیب سایز شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.
این گزارش ادامه داد: علاوه بر پاناماکس، شناورهای کوچک تر نیز شاهد افزایش درآمد بودند، به طوری که نرخ کرایه حمل سوپراماکس در روز چهارشنبه به هفت هزار و 932 دلار رسید که نسبت به هفت هزار و 805 دلار دو روز پیش خود، افزایش 1.66 درصدی را تجربه کرد اما نرخ کرایه حمل شناور هندی سایز 1.62 درصد کاهش داشت، به گونه ای که از هفت هزار و 805 دلار در روز دوشنبه به شش هزار و 490 دلار در روز چهارشنبه کاهش یافت.
این گزارش در پایان با اشاره به اینکه با توجه به درآمد و شرایط خوب بازار، شناورهای پاناماکس را در تیر راس توجه قرار داده است، نوشت: ردپای بازار قوی پاناماکس را می توان در خرید مقادیر زیادی زغال سنگ کوک از سوی بازرگانان چینی جستجو کرد.

اپراتور بندری APM هم از حملات سایبری در امان نماند

عملیات چندین ترمینال اپراتور کانتینری APM به موجب حملات گسترد? سایبری در جهان مختل شد.
به گزارش گروه بین الملل مانا ، به دنبال حمله سایبری موسوم به "پتیا" به بزرگترین غول کانتینری جهان، گزارش های منتشر شده در رسانه های مشهور دنیا خبر از حمله سایبری دیگری به ترمینال اپراتورهای APM می دهد که فعالیت آنها را تحت تاثیر جدی قرار داده است.
عملیاتِ دو ترمینال کانتینریِ فعال در بندر روتردام هلند درحالی مختل شد که مطبوعات هند نیز از تاثیر جدی این حمله در فعالیت بندری Jawaharla Nehru اظهار نارضایتی کردند. افزون بر آن، ترمینال های APM در نیویورک و نیوجرسی نیز با این حمله دست و پنجه نرم می کنند.
شایان ذکر است، در میان شرکت های به نامی که مورد حمله گسترده این باج افزار قرار گرفته اند نام روس نفت - بزرگ ترین تولیدکننده نفت روسیه-، شرکت Wpp به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های تبلیغاتی انگلیسی، بانک روسیه، حجم بالایی از بانک های اوکراینی، فرودگاه بین المللی این کشور و بسیاری از شرکت های آلمانی و فرانسوی به چشم می خورند که متاسفانه تعداد این شرکت ها در حال افزایش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !

به گزارش پارس نیوز ، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها به سامانه ۱۳۷ پلاس گزارش دهند.

وی در ادامه افزود: بهتر است شهروندان عزیز برای حصول نتیجه موردنظر و همچنین سهولت کار، پرداخت‌ها را الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن شهرزاد، کرایه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها ۴۵ درصد است. این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص روند نوسازی‌ها هم گفت: امسال هم تسهیلات نوسازی ناوگان شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش سقف تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیرانان کارمزد پایین‌تر و اقساط با زمان بیشتر داشته باشند و خیال‌شان از جایگزینی راحت باشد. همچنین برقی‌سازی ناوگان هم در دست اقدام است و به‌زودی فراخوان‌هایش اعلام خواهد شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • تصادف در جاده نقده - مهاباد ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • اهدای بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)
  • وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!