Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@12:21:59 GMT

یادداشت یادگار امام در وصف شهید بهشتی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۳۲۷۲۵

به گزارش صدای ایران به نقل از جماران، تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) در حساب اینستاگرامی به مناسبت سالروز واقعه هفتم تیر گفت: کمتر کسی به توانایی علمی شهید بهشتی در علوم اسلامی پرداخته است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با تسلیت سالروز شهادت یاران امام در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی آورده است: شهید آیت الله بهشتی را از جهات مختلف ستوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شاید کمتر کسی به توانایی علمی ایشان در علوم اسلامی پرداخته باشد. شاید این امر به باقی نماندن آثار خاص و نوشته های مشخص از ایشان در برخی رشته ها مربوط باشد.
وی ادامه داده است: از زبان های صادق در حوزه علمیه شنیده ام و بسیار هم شنیده ام که جوهره ی استعداد و ذکاء اندیشه ی آن بزرگوار منحصر به فرد و ممتاز بوده است. آن شهید از زمره نخستین کسانی بوده است که در درس اصول امام شرکت کرده و چنان که بزرگانی نوشته اند نخستین دوره ی درس اصول فقه امام با حضور ایشان و حضرات آیات مطهری و منتظری از سال ١٣٢٥ و از ابتدای مباحث اصول عملیه تشکیل یافته بود.
سید حسن خمینی افزوده است: توانمندی فقهی مرحوم بهشتی در زیر سایه جهات سیاسی ایشان پنهان مانده است. و این حجاب که کم و بیش بر دیگر عالمان سیاست مدار هم سایه گسترده است، می تواند به مدد آشنایان با فکر و سخن ایشان تا حدودی زدوه شود. امری که همت فرزندان فاضل و دانشمند آن شهید سعید را موجب شده و انشاء الله خواهد شد. کوتاه سخن آنکه از بسیاری از مراجع و فقیهان بزرگ شنیده ام که بهشتی در علوم اسلامی سرآمد و ممتاز بود.
هفتم تیر به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید محمد حسینی بهشتی و 72 تن از یاران و همراهان انقلاب اسلامی در سال 1360، هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی(ره) درگذشت

به گزارش همشهری‌آنلاین، او فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری بنیان‌گذار حوزۀ علمیه قم بود.

وی در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد.

کد خبر 847140 منبع: فارس برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!