Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با حضور معاون اول رييس جمهور 4 پروژه زيرساختي و توليدي با اعتبار 341 ميليارد ريال در منطقه آزاد انزلي مورد بازديد و بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري آريا ،دکتر اسحاق جهانگيري عصر امروز در جريان سفر به استان گيلان از بخش هاي مختلف منطقه آزاد انزلي از جمله مركز تفريحات رفاهي و گردشگري بازديد كرد و سپس در جريان بازديد معاون اول رييس جمهور از فاز تجارت و گردشگري و بخش هاي صنعتي و بندري اين منطقه، طرح توسعه بزرگترين مجموعه ورزشهاي ساحلي شمال کشور، بلوار دسترسي به مجتمع بندري کاسپين، برج مراقبت دريايي اين مجتمع بندري و همچنين يک واحد صنعتي توليد انواع پارکت و لمينت مورد بازديد و بهره برداري قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برج مراقبت دريايي مجتمع بندري کاسپين به ارتفاع 38.5 متر و با سطح زيربناي 2370 متر مربع در هفت طبقه با هزينه 55 ميليارد ريال كه در مراحل پاياني ساخت است مورد بازديد معاون اول رييس جمهور قرار گرفت.
طرح توسعه مجموعه ورزشهاي ساحلي منطقه آزاد انزلي نيز که به نام سيروس قايقران کاپيتان فقيد تيم ملي فوتبال ايران نامگذاري شده، در فضايي به مساحت 1.5 هکتار و با هزينه 20 ميليارد ريال از محل درآمدهاي سازمان منطقه آزاد انزلي ساخته شده و از ظرفيت 1500 تماشاگر برخوردار است.
واحد صنعتي توليد انواع پارکت و لمينت در شهرک صنعتي شماره 1 اين منطقه نيز كه عمليات احداث آن از اواخر سال 1394 در زميني به مساحت 8000 متر مربع آغاز شده، با سرمايه گذاري 146 ميليارد ريالي بخش خصوصي، مراحل ساخت و تجهيز خطوط توليد خود را به پايان رسانده است. در اين و احد توليدي، توليد چوب پلاست از ضايعات محصولات کشاورزي، توليد روکشهاي مقاوم با فرمت HPL از کاغذهاي ضايعاتي، توليد انواع ديوار پوش، پروفيلهاي پي وي سي و ساير محصولات سلولزي مرتبط با صنعت ساختمان انجام و به کشورهاي منطقه صادر مي شود.
بلوار دسترسي به مجتمع بندري کاسپين هم بلواري 2 کيلومتري از جاده رشت – انزلي است كه به مجتمع بندري کاسپين وصل مي شود. هزينه آزاد سازي اراضي و احداث جاده آن 120 ميليارد ريال از محل منابع مالي سازمان بوده که به منظور افزايش مزيتهاي رقابتي مجتمع بندري کاسپين و توسعه ظرفيتهاي حمل و نقلي منطقه و امکان دسترسي راه آهن به اين مجتمع بندري در دستور کار قرار گرفته است.
معاون اول رييس جمهور در حاشيه اين بازديدها در گفتگو با خبرنگاران از منطقه آزاد به عنوان فرصت استثنايي و خوبي براي توسعه ياد كرد و گفت: منطقه آزاد انزلي در ميان استان هاي شمالي كشور از مهمترين مناطق آزاد كشور است و استان گيلان مي تواند با اتكاء به ظرفيت هاي خود علاوه بر آنكه نقش توسعه ملي داشته باشد، نقش فراملي نيز بر عهده گيرد و حلقه اتصال ايران به كشورهاي شمالي، آسياي ميانه و قفقاز باشد.
وي با تاكيد بر ضرورت اتصال راه آهن گيلان به كشور آذربايجان تصريح كرد: بايد بتوانيم با استفاده از اين خط ريلي كالاهاي خود را حتي به اروپا صادر كنيم و اين فرصتي بزرگ براي توسعه استان گيلان و كشور خواهد بود و اميدوارم در دولت دوازدهم بتوانيم گام هاي بلندتري در اين راستا برداريم.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح آرش مال نقطه عطف توسعه تجاری فرهنگی منطقه آزاد انزلی
  • افتتاح آرش مال تحولی بزرگ در خدمات متفاوت و تجربه‌های نوین برای گردشگران
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فعالیت۱۶ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه