Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا یکماه دیگر طرح جدیدی با همان اهداف در راه است که تمام بازنشستگان لشکری و کشوری را شامل می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حمیدرضا غزنوی با حضور در گفتگوی 18:30 گفت: نتیجه اجرای طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری در سال 95 با شکست مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غزنوی گفت: در ابتدا ارائه کارت خرید لوازم خانگی با دوام بین سه گروه کارمندان آموزش و پرورش، بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی توزیع شد که در مجموع بیش از یک درصد از بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته شده بود، استفاده نشد.سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: اگر چه بعد از مدتی در سال 95 دایره استفاده کنندگان از این کارت به 7 بخش دیگر اضافه شد، اما به دلایل مختلف استفاده از کارت میسر نشد. او گفت: استفاده از کالای مصرفی بادوام بر اساس نیاز خانواده هاست و مصرف کنندگان به دنبال کالای با دوام و معتبر هستند.او افزود: تولیدات داخلی در مقابل واردات خارجی از دوام خوبی برخوردار هستند، اما تبلیغات کمتری می شوند.حمیدرضا غزنوی با اشاره به غیرممکن بودن دسترسی به این وام ادامه داد: در ارائه وام در قالب کارت اعتباری خرید کالای ایرانی مشکلات تسهیلات هم وجود داشت و علاوه بر آن، محدود بودن تعداد مصرف کنندگان، مقدار وام و سود بالای این وام نیز همراه مشکلات دیگر باعث شد این طرح به شکست بینجامد.او تاثیر طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بر تحریک بازار و رونق تولید را بی اثر دانست و گفت: وام خرید کالا از 10 میلیون تومان به 6 میلیون تنزل پیدا کرد و پرداخت اقساط نیز یکساله شد و این موارد نتوانست جامعه هدف را برای خرید کالا تحریک کند.سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: این کارت های اعتباری نه تنها مشکلی را برطرف نکرد بلکه همه تولید کنندگان را هم متضرر کرد. حمیدرضا غزنوی اصلاح این طرح را خواستار شد و گفت: طرحی باید ارائه کرد تا رشد تولید محصولات داخلی را نیز باعث شود و همه بخش های تکمیلی در تولید یک محصول مانند یخچال در کنار محصول اصلی، رشد کنند تا یک اقتصاد پایداری ایجاد کند به عبارتی زیر ساخت های این کار باید گسترش بیشتری یابد.او با اشاره به اینکه در حوزه لوازم خانگی بهترین مشوق همین کارت های اعتباری است افزود: این وام ها باید به تولیدکنندگان هم با سود کم، تعلق بگیرد.
عباس هاشمی مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت دیگر میهمان برنامه، در ارتباط تلفنی گفت: تعداد استفاده کنندگان از این کارت ها محدود بود، اما می توانست بسیار تاثیر گذار باشد.او به مشکلات فنی و زیر ساختی اشاره کرد و گفت: گسترش شمول و نحوه ارائه تسهیلات دو مورد عمده نقص این طرح بود.
مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، گفت: در ادامه طرح قبلی طرح جدیدی از جمله اهداف صنعت معدن و تجارت خواهیم داشت با این تفاوت که دایره خریداران بزرگتر شده است و چنانچه بانک مرکزی بپذیرد تا یکماه آینده قابل اجرا باشد.هاشمی به سقف تسهیلات اشاره کرد و افزود: در طرح جدید به کمک وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی با دست کم 5 میلیون تومان تسهیلات به بانک مرکزی پیشنهاد شده است.
او افزود: در آسیب شناسی ارائه کارت اعتباری خرید کالای ایرانی ما پیش بینی می کردیم مصرف کالای ایرانی تا سال 1400 ارتقا پیدا می کند اما این طور نشد.مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این ارتباط تلفنی گفت: 70 درصد علایق خانواده ها به تولیدات خارجی است. اگر کار برند سازی، تبلیغات شرکت های داخلی و مشوق های بانک مرکزی (وام های خرید کالای ایرانی) بتواند مشتریان ایرانی را به خود جذب کنند این ارقام به نفع تولیدکنندگان داخلی تغییر خواهد کرد.او گفت: شرکت های کره ای صدها میلیارد تومان خرج تبلیغات در ایران کرده اند. وی به توان رقابت کالای ایرانی با خارجی اشاره کرد و گفت: کالاهای لوازم خانگی ایرانی قابل رقابت با تولیدات خارجی هستند، اما برای خارج شدن از رکود اقتصادی علاوه بر تبلیغات صحیح و بیشتر، مشوق های گسترده تری مانند کارت های اعتباری نیز لازم دارد.مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: امیدواریم بخش خصوصی در تجمیع واحدهای کوچکتر بتواند در مقابل برندهای خارجی به صورت گسترده تری به ایفای نقش بپردازد و وزارت صنعت نیز در حمایت از تولیدکنندگان داخلی از ارزهای مبادله ای استفاده کند.
عباس هاشمی گفت: برای خروج از رکود اقتصادی نیاز به همکاری بانک مرکزی در ارائه سیستم های تشویق کننده ای مانند وام و اعطای کارت اعتباری با سود کم و بازپرداخت بلند مدت تر است تا تولید رونق یابد. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت،  خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری