Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@23:55:11 GMT

افتتاح چهار پروژه در بندر انزلی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۳۳۲۱۹

افتتاح چهار پروژه در بندر انزلی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،اسحاق جهانگیری عصر امروز در جریان سفر به استان گیلان از بخش های مختلف منطقه آزاد انزلی از جمله مرکز تفریحات رفاهی و گردشگری بازدید کرد و سپس در جریان بازدید معاون اول رییس جمهور از فاز تجارت و گردشگری و بخش های صنعتی و بندری این منطقه، طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزشهای ساحلی شمال کشور، بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین، برج مراقبت دریایی این مجتمع بندری و همچنین یک واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت مورد بازدید و بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین به ارتفاع ۳۸.۵ متر و با سطح زیربنای ۲۳۷۰ متر مربع در هفت طبقه با هزینه ۵۵ میلیارد ریال که در مراحل پایانی ساخت است مورد بازدید معاون اول رییس جمهور قرار گرفت.
طرح توسعه مجموعه ورزشهای ساحلی منطقه آزاد انزلی نیز که به نام سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران نامگذاری شده، در فضایی به مساحت ۱.۵ هکتار و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد انزلی ساخته شده و از ظرفیت ۱۵۰۰ تماشاگر برخوردار است.


واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت در شهرک صنعتی شماره ۱ این منطقه نیز که عملیات احداث آن از اواخر سال ۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع آغاز شده، با سرمایه گذاری ۱۴۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی، مراحل ساخت و تجهیز خطوط تولید خود را به پایان رسانده است. در این و احد تولیدی، تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکشهای مقاوم با فرمت HPL از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیلهای پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با صنعت ساختمان انجام و به کشورهای منطقه صادر می شود.


بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین هم بلواری ۲ کیلومتری از جاده رشت – انزلی است که به مجتمع بندری کاسپین وصل می شود. هزینه آزاد سازی اراضی و احداث جاده آن ۱۲۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی سازمان بوده که به منظور افزایش مزیتهای رقابتی مجتمع بندری کاسپین و توسعه ظرفیتهای حمل و نقلی منطقه و امکان دسترسی راه آهن به این مجتمع بندری در دستور کار قرار گرفته است.


معاون اول رییس جمهور در حاشیه این بازدیدها در گفتگو با خبرنگاران از منطقه آزاد به عنوان فرصت استثنایی و خوبی برای توسعه یاد کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی در میان استان های شمالی کشور از مهمترین مناطق آزاد کشور است و استان گیلان می تواند با اتکاء به ظرفیت های خود علاوه بر آنکه نقش توسعه ملی داشته باشد، نقش فراملی نیز بر عهده گیرد و حلقه اتصال ایران به کشورهای شمالی، آسیای میانه و قفقاز باشد.


وی با تاکید بر ضرورت اتصال راه آهن گیلان به کشور آذربایجان تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از این خط ریلی کالاهای خود را حتی به اروپا صادر کنیم و این فرصتی بزرگ برای توسعه استان گیلان و کشور خواهد بود و امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم گام های بلندتری در این راستا برداریم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور ۲ خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه با اشاره به اینکه در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است ، اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در حال احداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال است که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌ زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می شود.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس فعال است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد