Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محققان نوعی واکسن آنفلوآنزای چسباندنی و کاملا بدون درد برای واکسینه کردن افراد ابداع و با موفقیت آزمایش کردند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان؛ در این روش که توسط پژوهشگران آمریکایی کشف شده و مرحله اول آزمایش آن با موفقیت به انجام رسیده، یک تکه نوار چسب شبیه نوارهای ترک سیگار به پوست چسبانده می‌شود و واکسن آنفلوآنزا از طریق صدها سوزن بسیار کوچک و حل شدنی تعبیه شده در سطح این نوار وارد بدن شخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آزمایش‌های انجام شده نشان داده که کارایی این روش به اندازه روش تزریق با استفاده از سرنگ است.

استفاده از این روش نه تنها مساله سوزش ناشی از تزریق را از میان برمی‌دارد، بلکه از نظر هزینه واکسینه کردن نیز مقرون به صرفه است. به خصوص این که برای واکسینه کردن نیازی به کارکنان مراکز درمانی یا افراد آشنا به تزریق نیست، بلکه هر کس می‌تواند شخصا آن را به پوست خود بچسباند. پس از 20 دقیقه، شخص این نوار را از پوست خود برمی‌دارد و کار واکسینه شدن تمام خواهد بود.

در صورت رواج یافتن این روش، افراد عادی می‌توانند واکسن چسباندنی را از داروخانه یا مراکز بهداشتی دیگر تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند.

به گفته پژوهشگران، نیازی نیست که واکسن چسباندنی تا زمان مصرف در یخچال نگهداری شود که این هم کار را سهل‌تر می‌کند.

در آزمایش‌های انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه «اموری» در ایالت جورجیای آمریکا و موسسه تکنولوژی جورجیا، 100 فرد بالغ در چهار گروه دسته‌بندی شدند.

سه گروه به شیوه نوار چسبی و یک گروه به روش مرسوم تزریقی واکسینه شدند. در هر دو مورد، افراد واکسینه شده دستکم برای شش ماه به شکلی یکسان در برابر آنفلوانزا مصونیت یافتند.

اگرچه واکسینه شدن تزریقی هم چندان دشوار نیست، اما سهولت به مراتب بیشتر و هزینه به مراتب کمتر روش جدید می‌تواند باعث استفاده گسترده‌تر از این واکسن شود.

از آنجا که آنفلوآنزا یک بیماری به شدت واگیر است، افزایش تعداد کسانی که در برابر آن مصونیت یافته باشند خطر شیوع همگانی را کاهش می‌دهد.

در برخی کشورها از جمله انگلیس، به گروه‌های خاصی از جمله سالمندان و مبتلایان به برخی بیماری‌های خاص به شدت توصیه می‌شود در برابر آنفلوانزا واکسینه شوند.

واکسینه شدن خطر ابتلای به این بیماری را به خصوص در فصل‌های شیوع آن به شکلی قابل توجه کاهش می‌دهد.منبع:جام جم آنلاینانتها یپیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد

دولت انگلیس اعلام کرد افراد و گروه‌های افراطی صهیونیست را به دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت انگلیس در بیانیه اعلام کرد این تحریم‌های تازه در واکنش به افزایش بی‌سابقه حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری وضع شده و شامل محدودیت‌های مالی بر افراد و نهادها و همچنین ممنوعیت سفر برای برخی افراد خواهند بود.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که به گزارش سازمان ملل، حملات خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری از اکتبر سال گذشته تاکنون به حدود ۸۰۰ مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس گفت این بسته تحریم‌های تازه، ۲ گروه افراطی را شامل می‌شود که جوامع فلسطینی در کرانه باختری را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. 

همچنین چهار فرد به دلیل نقض حقوق انسانی فلسطینیان در این منطقه به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شدند. 

در خصوص اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله شهرک نشینان صهیونیست به کاروان اردنی حامل کمک به نوار غزه را «به شدت» محکوم و «همبستگی خود را با اردن» اعلام کرد.

بورل در پستی در پلتفرم «X» نوشت: «مایه تاسف است که مانع از رسیدن غذا به نیازمندان و افرادی می‌شوند که چیزی ندارند.»

وی افزود: اسرائیل باید از ارسال ایمن کمک‌ها اطمینان حاصل کند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری شدت یافته است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • ۳۴ هزار و ۶۲۲ شهید؛ نتیجه ۲۱۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست