Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از پایگاه اینترنتی «دابلیو ای ام یو»، «وندی شرمن»، نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در سال 2015، در گفتگو با رادیو عمومی ملی آمریکا، اظهار داشت توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی باعث لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران شد؛ با این وجود، تحریم‌های دیگر علیه این کشور -از قبیل تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر، تروریسم، و توسعه برنامه‌های تسلیحاتی- همچنان به قوت خود باقیست و این کشور تحت فشار شدیدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وندی شرمن با این وجود تصریح کرد اقدام نظامی و اعمال تحریم‌ها علیه ایران نمی‌تواند از پیشرفت و توسعه صنعت هسته‌ای این کشور جلوگیری کند. وی اذعان کرد با وجود اینکه ایران به دلیل تحریم‌ها تحت فشار شدیدی قرار داشت، توانست شمار سانتریفیوژهای خود را چندین برابر کند و از تنها چند صد دستگاه به 19 هزار دستگاه برساند.

نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، همچنین افزود اقدام نظامی، در دولت پیشین آمریکا، گزینه‌ای برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران بود و باراک اوباما، رئیس جمهور وقت، تمهیداتی را در این خصوص در نظر گرفته و دستور ساخت سلاحی مناسب برای هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای فردو را نیز صادر کرده بود. شرمن با این وجود، اذعان کرد دانش هسته‌ای را نمی‌توان بمباران کرد و از بین برد و افزود حتی با وجود بمباران تأسیسات هسته‌ای، ایران می‌تواند ظرف دو سال برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

شرمن در ادامه ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی را علیه کشورمان، تکرار کرد و گفت باید ایران را برای توقف اقدامات ویرانگرش در منطقه خاورمیانه تحت فشار قرار داد. نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران همچنین، درباره تنش‌های اخیر میان قطر و برخی کشورهای عربی، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد این بحران می‌تواند به درگیری بینجامد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت