Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@16:01:45 GMT

نحوه تمديد مهر خروج مشمولين تشريح شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۳۳۹۲۵

خبرگزاري آريا - از سوي جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح: مشمولان ايراني مقيم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند مي توانند به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال بدون تعيين تکليف سربازي به کشور سفر کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، سردار موسي کمالي افزود: براساس مصوبهتازه، مشمولان ايراني مقيم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشتهباشند مي‌توانند به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال بدون تعيين تکليف سربازي بهکشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: پيش از اين مصوبه، اشخاصي‌کهاز سال 83 به بعد از کشور خارج شده بودند بدون تعيين تکليف وضعيت خدمتي خويش حق ترددبه کشور را نداشتند.

سردار کمالي مهلت اجراي اين مصوبه را تاپايان سال 95 عنوان کرد و در خصوص نحوه تردد مشمولان مقيم خارج از کشور به ايران گفت:گذرنامه اشخاص مي بايست توسط سفارت يا دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در آن کشورممهور به مهر ورود و خروج شود،

همچنين در کشورهايي که فاقد دفتر نمايندگيايران مي باشند اشخاص مي توانند به کشورهاي همسايه مراجعه نمايند و يا در صورت انجامهماهنگي هاي لازم با وزارت امورخارجه، با ورود فرد به ايران، اقدامات لازم از طريقوزارت مذکور صورت پذيرد.

وي اظهار داشت: اشخاصي که به صورت قانونياز کشور خارج شده و مشغول تحصيل مي باشند و يا فرزندان ماموران جمهوري اسلامي ايراناز اين قاعده مستثني بوده و طبق قانون مربوط به خودشان مي‌توانتد تردد داشته باشند.

جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهايمسلح تصريح کرد: در خصوص اجراي اين مصوبه با سازمان وظيفه عمومي و وزارت امور خارجههماهنگي لازم صورت پذيرفته است.

سردارکمالي از توقف اجراي معافيت رياليمشمولان مقيم خارج از کشور خبرداد و گفت: بر طبق مقررات معافيت ريالي، ايرانياني کهقبل از سال 82 از کشور خارج شده و حداقل دو سال در آن کشور اقامت داشتند مي توانستندبا پرداخت 10 ميليون تومان ازاين معافيت بهره‌مند شوند که در حال حاضر اين مصوبه متوقفشده است.

وي افزود: آن دسته از واجدين شرايط مصوبهفوق که معافيت آنان در مرحله تشکيل پرونده مي‌باشد، به پرونده آنان رسيدگي خواهد شدو از آنجا که قانون عطف به ماسبق نمي‌شود طبق قانون سابق از معافيت بهره مند مي‌شوند.



در همين خصوص پايگاه خبري سازمان وظيفه عمومينوشت:


1- خروج از كشور تاچه سني نياز به مجوزاز سازمان وظيفه عمومي ندارد؟

قبل از سن مشموليت با عنايت به اينكه سنمشموليت از ابتداي ماه 18 سالگي تمام مي باشد ،لذا خروج اشخاص قبل از سن مشموليت نيازبه اخذ مجوز ندارد.

مثال : متولد 4/5/73 از تاريخ 1/5/91 بهعنوان مشمول محسوب مي شود وخروج وي تا 1/5/91 نياز به مجوز سازمان وظيفه عمومي ندارد.

2- دانش آموزان و دانشجويان خارج از كشور در صورتفراغت ، اخراج ويا ترك تحصيل تا چه مدت مي بايست خود را به وظيفه عمومي معرفي نمايند؟

اينگونه مشمولان حداكثر 1 سال از تاريخ وقوع فراغت، اخراج يا ترك تحصيل فرصت معرفي خود به وظيفه عمومي را خواهند داشت

3- آيا مشمولي كه داراي معافيت تحصيلي دانش آموزييا دانشجويي خارج از كشور است مي تواند به دفعات متعدد به كشور مسافرت نمايد؟

هيچگونه محدوديتي ازسوي وظيفه عمومي دراينزمينه وجود نداردومقررشدوزارتخانه هاي مربوط مجوزهاي ترددسالانه براي اينگونه مشمولانصادر كنند .

4- سنوات تحصيل دانشجويان در خارج از كشور چگونه مي باشد؟

سنوات تحصيل دردانشگاه هاي خارج از كشور همانند دانشگاههاي داخل كشور مي باشد وفرقي باهم ندارند.

5ـ آيا دانشجويان انصرافي در خارج از كشورحق تحصيل مجدد را دارند؟

به شرط اينكه 1سال ازتاريخ انصراف آنانسپري نشده باشد واين حق رافقط1باردرطول تحصيل براي دانشگاه هاي داخل وخارج از كشورخواهندداشت.

6- انواع سفرهايي كه مورد استفاده مشمولان مي باشدكدام است؟

سفرهاي علمي - سفرهاي زيارتي - سفرسياحتي (غيرعلمي، غيرزيارتي) – سفر ورزشي – سفرمطالعاتي – سفرکاري / ماموريتي - دوره هاي مشترك

7- ميزان وثيقه سفر هاي مورد استفاده مشمولانچقدر مي باشد؟

سفرهاي علمي : 80 ميليون ريال وجه نقد ياضمانت نامه بانکي . (سفرهاي مطالعاتي در مقاطع تحصيلات تکميلي نيز به عنوان سفرعلميتلقي مي گردد .

سفرجهت ادامه تحصيل (معافيت تحصيلي خارجاز کشور):200 ميليون ريال وجه نقد .

سفرسياحتي (غيرزيارتي ، غيرعلمي) : 150ميليون ريال وجه نقد .

سفرهاي زيارتي عراق وعربستان : 30ميليونريال وجه نقد .

سفردوره هاي مشترک : 150 ميليون ريال وجهنقد .

8- شرايط کلي مشمولان براي خروج از کشورکدام است؟

الف : مشمول فاقد غيبت باشد.

ب : داراي معافيت تحصيلي بوده و وضعيت تحصيليمشخصي داشته باشد.

پ : در سنوات اوليه تحصيلي و يا سنوات ارفاقي( داراي مجوز سنوات ارفاقي ) باشند .

ت : مشمولاني که تحصيل آنان به اتمام رسيدهاست ( فارغ التحصيل ، انصراف ، اخراج و ترک تحصيل منجر به اخراج ) باشند .

ث: براي مراجعت به موقع به کشور وثيقه موردنياز را بسپارند .

ج: ارائه گواهي اشتغال به تحصيل براي دانشآموزان و درخواست مجوز خروج موقت از کشور برايدانشجويان .

9- مدت اعطايي جهت سفرهاي مطالعاتي حداكثرچه بازده زماني را در بر ميگيرد؟

براي دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد 6 ماه ودانشجويانمقطع دكتري 12 ماه مي باشد.

ضمناٌ در اين مدت ورود و خروج مشمول بهداخل کشور براي موارد ضروري با ارائه درخواست و موافقت وظيفه عمومي بلامانع است .

10-صدور مجوز خروج از كشوربراي سربازان وظيفه چگونه است ؟

صدور مجوز خروج از كشور براي سربازان از سوي وظيفهعمومي ممنوع مي باشد وامور مربوط به خروج از كشور آنان از سوي يگان خدمتي قابل پيگيريوانجام است.

11-آيا صدور مجوز خروج براي دانشجويان از سوي وظيفه عمومي محدوديت دارد؟

خير صدور مجوز خروج در هر ترم تحصيلي از نظر وظيفهعمومي هيچ محدوديتي ندارد.

12- دربازگشت از سفر و استرداد وديعه ،آيا حضور مشمولدر وظيفه عمومي الزامي است؟

درحال حاضر بله – صرفا باحضور مشمول ورويت گذرنامهوي وديعه استرداد مي گردد.

13- دربازگشت از سفر هاي خارج از كشور بامشمولاني كه به موقع به كشور وارد شده ليكن با تاخير خود را به وظيفه عمومي معرفي نمودهاند چگونه رفتار خواهد شد؟

محدوديت خروج مجدد براي آنها لحاظ نمي گردد . و صرفادر صورت عدم ورود به موقع به داخل کشور ، حسب مورد ضبط وثيقه يا محدوديت خروج مجددبه مدت 6 ماه اعمال مي گردد . از شش ماه تا يكسال از خروج مجدد ايشان جلوگيري خواهدشد .

14- با مشمولي كه با صدور مجوز به خارجاز كشور سفر نموده ودر موعد مقرر به كشور بازنگشته است چگونه رفتار خواهد شد؟

معاونت ومظف است مراتب را به متعهد و يا سازمان مربوطاعلام و اقدامات لازم براي اخذ مبلغ تضمين و لغو تعهد را به عمل آورده ، در اين صورتپذيرش تعهد مجدد از اين گونه افراد مجاز نخواهد بود . و درمورد سازمانها ، چنانچه تعدادعدم مراجعت به بيش از 10 درصد برسد ضمانت آنها معتبرنخواهد بود . وديعه وي به نفع دولتضبط خواهد شد ودرصورت ورود به غيبت همانند ساير غايبين با آنان رفتار مي شود .

15- فرآيند رسيدگي به درخواست خروج از كشورمشمول چيست؟

الف : ارائه اشتغال به تحصيل (دانشجويي و دانش آموزي) به همراه وثيقه سفر مربوطه به وظيفه عمومي محل استقرار دانشگاه يا سكونت مشمول .

ب : صدور وارسال مجوز خروج از كشور توسطسامانه وظيفه عمومي به پليس گذرنامه ناجا.

پ : صدور گذرنامه يا تمديد آن توسط گذرنامهناجا.

16- آيا خروج از کشور دانشجويان در سنواتارفاقي امکان پذير مي باشد؟

بله صدور مجوز خروج از کشور براي دانشجويانيکه با موافقت کمسيون موارد خاص دانشگاه و وظيفه عمومي در حال تحصيل در سنوات ارفاقيمي باشند بلامانع مي باشد.

17- در چه مقطع تحصيلي مي توانيم براي ادامه تحصيل در خارج از کشور مجوز بگيريم؟

طبق ماده (35) قانون خدمت وظيفه عمومي ،مشمولين ديپلم که حداکثر يک سال پس از فراغت از تحصيل در يکي از دانشگاه ها وموسساتآموزش عالي داخل يا خارج از کشورکه موردتاييد وزارتخانه هاي علوم و بهداشت مي باشند،پذيرفته شوند تا زماني که وفق تبصره (1) ماده (33) به تحصيل اشتغال دارند ، مي توانندمشروط به اينکه داراي غيبت غير موجه نباشند از معافيت تحصيلي استفاده نمايند ، صدورمعافيت تحصيلي خارج از کشور ماده فوق ، با سپردن وثيقه کامل امکان پذير مي باشد.

تردد مشمولان خارج از کشور به ايران آزادشد
در پي انتشار خبر آزادشدن تردد مشمولانايراني خارج از کشور به ايران، سئوالات و مسائل مختلفي از سوي عده‌اي مطرح شد که جانشيناداره منابع انساني ستادکل نيروهاي مسلح به تشريح جزئيات اجراي اين مقررات پرداخت.

سردار موسي کمالي در اين باره گفت: درگذشتهمشمولان ايراني مقيم خارج از کشور حق تردد به داخل و خارج را نداشته و در صورت ورودبه خاک ايران تا زمان انجام خدمت سربازي، اجازه خروج به آنان داده نمي‌شد و تنها آندسته از مشمولاني که تا پايان سال 82 از کشور خارج شده بودند، مي‌توانستند سالي يکبار و حداکثر به مدت سه ماه به کشور تردد کرده يا با پرداخت مبلغ 10 ميليون تومان سربازيخود را خريداري کنند.

وي با بيان اينکه براساس مقررات قبلي افراديکه از سال 83 به بعد از کشور خارج شده بودند، حق ورود به کشور را نداشتند، اظهارکرد:در بررسي‌هايي که انجام داديم، متوجه شديم که دانشجويان و مشمولان ايراني بسياري درکشور حضور دارند که با اين شرايط امکان ترددشان به کشور وجود ندارد. بنابراين اقدامبه بازنگري در اين مقررات کردند.

کمالي با بيان اينکه بر اساس مقررات جديدکه از روز چهاردهم مردادماه ابلاغ شد، ورود و خروج مشمولان ايراني مقيم خارج از کشوربه داخل آزاد شده، گفت: بر اين اساس هر يک از مشمولان ايراني مقيم هر يک از کشورهايخارجي در صورتي که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، مي‌توانند دو باردر سال و به مدت حداکثر سه ماه به کشور تردد کنند.

جانشين اداره منابع انساني ستادکل نيروهايمسلح با بيان اينکه افرادي که وارد غيبت شده باشند، فراري بوده يا به شکل غيرقانونياز کشور خارج شده باشند نيز در شمول اين مقررات قرار مي‌گيرند، اظهارکرد: بر اساس اينقانون تنها شرطي که سبب مجازشدن تردد مشمولان ايراني خارج از کشور به داخل مي‌شود،اقامت سه ساله در خارج از کشور است.

به گفته وي، آن دسته از مشمولان داراي تابعيتمضاعف نيز که داراي پدر يا مادر ايراني يا در ايران متولد شده باشند نيز مي‌تواننداز اين تسهيلات بهره‌مند شوند.

کمالي با اشاره به آن دسته از افرادي کهبراي ادامه تحصيل به خارج از کشور مراجعه کرده و پس از اتمام مهلت تحصيل به کشور بازنگشته‌اند،اظهارکرد: اين دسته از افراد نيز گرچه وارد غيبت شده‌اند، اما در صورتي که حداقل بهمدت سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، مي‌توانند بدون مشکلي به کشور ترددکنند.

جانشين اداره منابع انساني ستادکل نيروهايمسلح افزود: فرزندان ماموران جمهوري اسلامي در خارج از کشور و همچنين آن دسته از افراديکه پس از گواهي موقت خروج از کشور ديگر به کشور بازنگشته‌اند، نيز مي‌توانند از اينتسهيلات بهره‌مند شوند.

وي اضافه کرد: متقاضيان بهره‌مندي از اينشرايط تنها بايد پيش از ورود به کشور با مراجعه به سفارت يا نمايندگي‌هاي جمهوري اسلاميايران در کشور محل اقامتشان گذرنامه خود را به مهر اجازه تردد به کشور ممهور کنند ودر صورتي که نمايندگي جمهوري اسلامي در کشورشان وجود نداشته باشد، مي‌توانند به مراکزيکه به اين منظور در کشور محل اقامت يا کشورهاي ديگر در نظر گرفته شده، مراجعه کنند.

کمالي تاکيد کرد: در صورتي که چنين مهريدر گذرنامه اين افراد وجود داشته باشد، ديگر هيچ مشکلي براي تردد به کشور نخواهند داشت.

وي با بيان اينکه مهلت اجراي اين طرح درحال حاضر تا سال 96 است، به ايسنا گفت: به عنوان مثال اگر فردي امروزه از کشور خارجشود و سه سال را در يک کشور خارجي اقامت داشته باشد، در سال 95 مي‌تواند به کشور مراجعهکند و مشکلي نيز نداشته باشد.

جانشين اداره منابع انساني ستادکل نيروهايمسلح با بيان اينکه اجراي اين تسهيلات به معناي معافيت از سربازي نيست، اظهارکرد: اينافراد اگرچه مي‌توانند به کشور تردد کنند، اما بايد توجه داشته باشند که در صورتي کهمدت اقامت، ماموريت يا تحصيل‌شان در کشور خارجي تمام شود و قصد بازگشت به کشور را داشتهباشند، بايد به خدمت سربازي اعزام شوند و در صورتي که وارد غيبت شده باشند (سربازانفراري) نيز برابر مقررات جاري با آنان برخورد مي‌شود، اما مادامي که در خارج از کشورهستند، مي‌توانند با شرايط قيد شده تردد کنند.

جانشين اداره منابع انساني ستادکل نيروهايمسلح با بيان اينکه شرط ورود به کشور براي اين افراد داشتن گذرنامه است، گفت: افراديکه اعتبار گذرنامه آنان تمام شده بايد با مراجعه به نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي نسبتبه تمديد آن اقدام کنند.

به گفته کمالي، اين تسهيلات با هدف برقراريارتباط ميان ايرانيان خارج از کشور با داخل و همچنين حفظ ارتباط عاطفي و فرهنگي باخانواده‌شان در نظر گرفته شد.

وي با بيان اينکه با اجراي اين مقررات،فروش خدمت‌سربازي براي مشمولان خارج از کشور متوقف مي‌شود، به ايسنا گفت: آن دسته ازافرادي که براي خريد خدمت سربازي خود اقدام کرده و تشکيل پرونده داده بودند، کماکانمي‌توانند به درخواست خود رسيدگي کنند و اين مقررات عطف به ماسبق نخواهد شد.

جانشين اداره منابع انساني ستادکل نيروهايمسلح همچنين با بيان اينکه براي خروج از کشور مشمولاني که وارد غيبت نشده‌اند، مقداروثيقه‌ با مبالغ مختلف در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مبلغ اين وثيقه‌ها در حالحاضر تغيير نکرده و همانند گذشته است.
انتهاي پيام/




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی

امام جمعه اصفهان گفت: ما هزار طلبه در مدارس امین داریم و حدود ۴۰۰ طلبه نیز در طرح هجرت در روستا حضور دارند، اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم‌تری است و طلاب نباید به این واسطه از درس بازبمانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت ضمن تبریک عملیات بزرگ سپاه پاسداران در حمله به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در مورد طوفان الاقصی فرمودند این شکست برای اسرائیل جبران ناپذیر است این شکست رژیم صهیونیستی نیز جبران نمی‌شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در سال‌های گذشته درباره قدرت پدافندی و گنبد آهنین بسیار تبلیغ کرده بود گفت: آنها این را تلقین می‌کردند که کشوری نمی‌تواند به آنها حمله کند اما خود می‌توانند هر کشوری را مورد هدف قرار دهند ولذا بیشتر کشورهای عربی می‌ترسند و این ترس ریخته شد و قدرت ایران بسیار بالا رفت.

وی افزود: در آیه ۵۰ سوره مائده خداوند می‌فرماید اگر فردی ولایت یهود و نصاری را قبول کرد از آنها است، لذا برخی از کشورهای عربی را نمی‌توان مسلمان نامید و افرادی که در دل آنها بیماری است به سرعت به سمت یهود و نصاری می‌روند و قرآن کریم می‌فرماید چه بسا پیروزی خداوند فرامی رسد و آنها ابراز پشیمانی می‌کنند.

امام جمعه اصفهان عملیات وعده صادق را کار بسیار عظیمی برشمرد و عنوان کرد: بهترین تعبیر را امام (ره) داشت که فرمود اسرائیل غده سرطانی است، یعنی اگر مقابل آن نایستیم به یک کشور و منطقه اکتفا نمی‌کند و آن را در میان کشورهای اسلامی قرار داده‌اند تا آنها را بترسانند، اما مردم مظلوم غزه این ترس را از بین بردند و به مردم دنیا نشان دادند و هر کودک شیرخواری که اسرائیل می‌کشد بمبی بر علیه رژیم صهیونیستی است و مردم از آنها منتفر شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان این اقدام را کاری خدایی و از برکت خون شهیدان دانست و گفت: باید جوانان را با این کارهای ارزشمند آشنا کنیم و پیشرفت‌های نظامی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون را تبیین نمائیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود به حضور قشر روحانیت در وزارت نفت نیز اشاره کرد و گفت: البته ما هزار طلبه در مدارس امین داریم و حدود ۴۰۰ طلبه نیز در طرح هجرت در روستا حضور دارند اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم‌تری است و نباید طلاب به این واسطه از درس بازبمانند.

وی با تاکید بر ادامه تحصیل طلاب و روحانیون تصریح کرد: طلاب ما باید درس را ادامه دهند و باید از روحانیون مستقر در وزارت نفت نیز مسئله ادامه تحصیل را بخواهید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهانی مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت نیز گزارشی از مجموع اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام شده در حوزه ائمه جماعات مرتبط با وزارت نفت ارائه کرد و اظهار داشت: وزارت نفت در چهار شرکتی اصلی خود در سطح کشور حدود ۸۵۰ امام جماعت دارد و مدت ۸ سال است که در این زمینه کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده است و هر منطقه‌ای نیز مسئولی معین دارد تا بر کار نظارت کرده و مشکلات را پیگیری نمایند.

وی از برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی ویژه ائمه جماعت منطقه اصفهان و برگزاری ۴ دوره مجازی برای این روحانیون خبر داد و افزود: برگزاری سخنرانی، بیان احکام و مشاوره برخی از اقدامات این روحانیون است و هم چنین در جزایر خارک و عسلویه روحانیون ما حضور دارند و با تاکید وزیر نفت بر مسئله وجود نماز جماعت در کمپ‌های کارگری و شهرک‌های مصنوعی وزارت نفت نیز مساجد خوبی احداث شده و بر برنامه‌های فرهنگی آنها نظارت داریم.
حجت الاسلام والمسلمین شاهانی خاطر نشان کرد: در مورد مسئله حجاب و عفاف نیز مصوباتی داشته‌ایم و کنترل‌های خوبی شده است و بسیج صنعت نفت نیز کارهای فرهنگی خوبی انجام می‌دهد.

گفتنی است در استان اصفهان در بدو انقلاب حدود ۳ هزار مشترک مصرف کننده گاز وجود داشته است که این رقم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار واحد مصرف کننده گاز رسیده است و در حوزه روستاها در راستای خدمت به محرومین و تولید و اشتغال مولد به بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا گازرسانی شده است.

کد خبر 748382

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است