Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: نسخه اصلاح شده فرمان «دونالد ترامپ» برای ممانعت از ورود اتباع 6 کشور مسلمان جهان از جمله ایران، از عصر روز پنجشنبه (امروز) اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، نسخه اصلاح‌ شده از فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» در خصوص ممانعت از ورود اتباع 6 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله ایران، یمن، سوریه، سومالی و سودان به خاک آمریکا از ساعت 20:00 به وقت محلی روز پنجشنبه (17:00 به وقت ایران) اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه سی ان ان گزارش کرد، بنا بر این فرمان اجرایی، آزمون اتباع خارجی تحت حکم دیوان عالی آمریکا به این شکل است که اگر افراد «ادعای معتبر از روابط خوب و نزدیک خود» با یک نهادی همچون یک مدرسه یا موسسه شغلی در آمریکا ارائه دهند یا اینکه با یکی از افرادی که در آمریکا زندگی می‌کنند ارتباط نزدیک داشته باشند، بعنوان مثال همسر آنها در آمریکا زندگی کند، از این قاعده مستثی هستند در غیر این صورت، اتباع 6 کشور لیبی، سوریه، ایران، سومالی، یمن و سودان به مدت 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌شوند و پناهجویان تمامی کشورها نیز به مدت 120 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌شوند.

یکی از مقامات ارشد آمریکا اعلام کرد، دستورالعمل جدید روز چهارشنبه (دیروز) به پست‌های فرامرزی ابلاغ شده است و می‌گوید که متقاضیان ورود به خاک آمریکا می‌بایست روابط خود را با والدین، همسر، پسر، دختر، داماد، عروس یا خواهر و برادران خود در آمریکا اثبات کنند.

وزارت خارجه یا وزارت امنیت داخلی آمریکا هنوز این دستورالعمل را منتشر نکرده‌اند و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.

گروههای حقوق بشری همچون سازمان عفو بین‌الملل در نظر دارند روز پنجشنبه (امروز) محققانی را به فرودگاههای آمریکا همچون فرودگاه بین‌المللی «دالس» و «جان اف کندی» اعزام کنند تا بر تحولات نظارت داشته باشند و بر اجرای این فرمان ممنوعیت ورود به خاک آمریکا در شرایط بروز هرگونه نزاع و درگیری نظارت کنند.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان، طبق این فرمان اجرایی، شهروندان آمریکا، دارندگان کارت سبز، افرادی که در حال حاضر روادید آمریکا دارند، دو تابعیتی‌ها، اتباع خارجی که خانواده نزدیک آنها در آمریکا مستقر هستند یا اینکه روابط تحصیلی یا تجاری با آمریکا دارند از این فرمان اجرایی مستثنی هستند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی