Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@08:59:32 GMT

با وجود اصابت گلوله توپ ۱۰۵ نماز را رها نکردیم

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۳۷۰۶۹

با وجود اصابت گلوله توپ ۱۰۵ نماز را رها نکردیم

به گزارش جام نیوز، دوران هشت سال دفاع مقدس دورانی لبریز از شجاعت، حماسه، غیرت و عزت بود.در آن دوران رزمندگان و سربازان جان بر کف با دستان خالی و ایمانی قوی در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادند و پیروزی رسیدند.

حشمت الله هدایتی از رزمندگان لشکر 16 قدس گیلان، خاطره خواندن نماز با چاشنی توپ 105 میلیمتری در عملیات والفجر10 که در کتاب «.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به گوشم» توسط مؤسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی سپاه به چاپ رسیده را این‌گونه تعریف می‌‌کند: «قبل از عملیات نصر 4 از فرمانده گردان حضرت حمزه(ع) 5-6 روزی مأموریت خواستم که پیش بچه های گردان امام حسین(ع) بروم. ایشان اول قبول نکرد، اما با اصرار من برای ده روز موافقت کرد و ما رفتیم گردان امام حسین(ع). برادرها گفتند در خط گروهانی هست که مسئول ندارد و من را که تازه از آموزش فرماندهی گروهان- در تهران- آمده بودم، به آنجا فرستادند و من فرمانده گروهان آنجا شدم.

برادرهایی که در آن گروهان بودند، هیچ یک محاسن به صورت نداشتند و همه محصل بودند، البته خودم هم تازه ته محاسنی داشتم. ما با کمک هم کل خط را پوشش دادیم. یک‌روز گفتند یکی از برادرها شهید شده. بالای سرش رفتیم و دیدیم به علت ترکش خمپاره ای که به سرش اصابت کرده بود، مقداری از مغزش بیرون ریخته. بعضی ار بچه ها وحشت کرده بودند، چون اولین بار بود که شهید می‌دیدند. من پلاستیک دستم کردم و وسایلش را روی سینه اش گذاشتم. ایشان را که شهید«محمود کرد» نام داشت، به شهرستان گنبد فرستادند. گفتند در این منطقه قرار است عملیات انجام شود و باید خودتان را آماده کنید. با نیروهایی که داشتیم برای عملیات آماده شدیم.داشتیم به طرف پایی می رفتیم که فرمانده گردان آمد و قرآن بالای سرمان گرفت.

قبل از اینکه عملیات را آغاز کنیم، با فرمانده لشکر،«مرتضی قربانی»، جلسه توجیهی داشتیم، ایشان توضیحات اولیه را دادند. ما به همراه برادرهای اطلاعات برای شناسایی منطقه رفتیم. من مسلط تر بودم، چون قبل از اینکه برادرها را توجیه کنند، فرمانده گروهان بودم و حدود سی روز ارتفاعات رشند و رشند ماووت زیر نظر ما بود.

عملیات آغاز شد. فرمانده لشکر کلمه رمز را به گردان گفت. در اولین دقایق؛ منطقه را گرفتیم. بعد از حدود یک ساعت، به علت اصابت ترکش خمپاره به لگنم، زمین‌گیر شدم. برادرها ما را به پشت منطقه انتقال دادند. بعد از مداوا و برطرف شدن مجروحیت ، به عملیات والفجر 10 اعزام شدم. از آن موقع وارد لشکر 16 قدس و گردان سرافراز ابوالفضل(ع) شدم. آنجا هم فرمانده گروهان بودم. اولین عملیات ما والفجر10 بود. این عملیات برکات زیادی داشت، چون همه مردم دوست داشتند والفجر10 در آن منطقه انجام شوند.

هوا خیلی سرد بود. با همان سرمای شدید به خط دشمن یورش بردیم و آنجا را هم با یاری خداوند تصرف کردیم. با تمام قوا وارد منطقه شدیم. والفجر10 در منطقه حلبچه، خرمال و سید صادق انجام شد و در همان ساعت‌های اولیه تصرف و پاکسازی صورت گرفت. در این عملیات، چند نفر از برادران به فیض شهادت نائل شدند.

یادم است هنگامی که از این عملیات بر می‌گشتیم، وقت نماز بود. با یکی از برادرها در جایی ایستادیم و اقامه بستیم. ناگهان حدود دو-سه متری پشت سر ما یک توپ 105 به زمین خورد. حدود ده- پانزده سانتی متر به هوا پریدیم، نمازمان را قطع نکردیم اما با ترس و لرز آن را ادامه دادیم.

در عملیات بیت المقدس 7 هم، به دشمن حمله بردیم و الحمدالله آنجا را هم تصرف کردیم. این عملیات طاقت فرسا در دمای 54-52 درجه خوزستان انجام شد. برادرها واقعاً سنگ تمام گذاشتند. در این عملیات، به برادرها آب دیر رسیده بود و همه تشنه بودند، ولی با لب تشنه تا آخرین لحظه با دشمن جنگیدند و موفقیت های زیادی کسب کردند. اگرچه در مناطق غرب و جنوب، گرما واقعاً شدید و طاقت فرسا بود، اما ایمان و باور بچه‌ها کاری می‌کرد که وصف آن آسان نیست.»

تسنیم

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

امام جمعه موقت تهران نیروهای مسلح را بازوهای پرتوان ملت عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح دژ مستحکم ملت هستند و نمی‌گذارند دشمن کمترین تعرضی به کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری تعبیری زیبایی هفته گذشته از نیروهای مسلح انجام دادند که فرمودند اینها مایه عزت دین هستند، اگر اینها نبودند با داعش نمی‌جنگیند و اگر حاج قاسم نبود و با داعشی ها نمی‌جنگید باید با آنها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اینکه با امنیت زندگی می‌کنیم آموزش و پرورش دانشگاه و حوزه، کشاورزی، صنعت با آرامش اداره می‌شود در سایه خدمات این عزیزان است.

آیت الله خاتمی مساله امنیت را رکن و زیربنای همه توسعه‌ها دانست و بیان کرد: اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند امنیت است و همه نیروهای مسلح شایسته تکریم هستند. وزارت دفاع، نیروهای مسلح و سپاه و بسیج همگی ویژگی‌های که امیرالمونین توصیه کرده را دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و شهادت مرحوم عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: درباره عبدالعظیم تعبیری دیدم که نوشته بود او را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساند و ثواب زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین (ع) است.

وی ضمن گرامیداشت هفته کارگر تصریح کرد: وزیر کار گزارش عملکرد خوبی ارائه داد. مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آنها هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید. آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر است کلماتشان منشور است. به وزیر کار گفتم این منشور را تدوین و ترسیم کنید و بایدهای آقا را در ارتباط با کارگران از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنید. فرمایشات آقا وضع و خطابه نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در ماجرای غزه شاهد جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها و اقتدار جبهه مقاومت بودیم، گفت: جمعی از دانشگاهی‌ها در آمریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخواسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد. استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید آمریکا باید بپذیرد که نسل آمریکا نسلی است که به کلی تغییر کرده است معنای این حرف این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت مردم غزه بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است.

دیگر خبرها

  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید