Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تا پایان امسال۸۰ درصد اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت: هم‌اکنون، 35 درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود که تا پایان امسال این میزان به 80 درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با ثبت نام افراد در سامانه ثنا، اوراق قضایی مانند اخطاریه، احضاریه و ابلاغیه به صورت الکترونیکی به حساب کاربری طرفین پرونده ارسال می‌شود.

وی افزود: در روش قبلی مامور برگه ابلاغ را به منزل طرفین پرونده می‌برد، که احتمال مطلع نشدن فرد از تاریخ و ساعت دادگاه و در نتیجه تجدید وقت به علت حضور نیافتن آنان در محکمه وجود داشت.

هاشمیان افزود: افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش تجدید وقت پرونده‌‌ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌‌ها از اهداف راه‌‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثنا در استان گفت: سامانه ثبت نام الکترونیکی(ثنا) از آذر سال گذشته در استان فعال شده است و تاکنون 48 هزار و 648 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : بهتر است همه مردم چه افرادی که در محاکم قضایی پرونده دارند و چه افرادی که ندارند، با مراجعه به نشانی www.sana.adliran.ir ثبت‌نام کنند.

پرداخت 25 میلیارد ریال خسارت دیه از صندوق بیت المال در سال 95

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به پرداخت 25 میلیارد ریال خسارت دیه از صندوق بیت‌المال، گفت: این دیه برای جرائم مالی غیرعمد به 38 نفر پرداخت شد و یک میلیارد ریال هم به 22 نفر از افرادی که در اثر وقوع جرم، خسارت دیده‌اند پرداخت شد.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت