Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا علیزاده ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: طرح برکت آفتاب به منظور احداث سامانه خورشیدی و استفاده از انرژی‌های نو در منازل مسکونی شهروندان اردبیلی برای نخستین بار با تعامل و همکاری اداره کل کمیته امداد استان در اردبیل اجرا می‌شود و به این منظور خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در پشت بام خانه خود انرژی خورشیدی را دریافت و برق تولید می‌کنند که شرکت توزیع نیروی برق هر کیلووات را 8 هزار ریال به صورت قراردادی از این خانوارها خریداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل آمادگی دارد که این طرح را خارج از خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد نیز در منازل مسکونی تک تک شهروندان و با حمایت‌های انجام شده اجرا کند و شهروندان در صورت سرمایه‌گذاری برای احداث این پنل‌های خورشیدی با انعقاد قرارداد چند ساله در اجرای این طرح سهیم باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: سال گذشته مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان قرار گرفته و ساخت و نصب چراغ‌های ال.ای.دی با هدف حذف درایو و افزایش شعاع نوری محقق شد و مشارکت با سرمایه‌گذاران بومی در راستای تولید کنتور فهام نیز از سایر اقدامات انجام یافته در حوزه اقتصاد مقاومتی بود.

علیزاده تصریح کرد: طراحی و ساخت دستگاه بهینه‌ساز توان به قدرت 100 کیلووات از مرحله مقدماتی، تحقیقاتی تا مرحله صنعتی و طراحی و ساخت دستگاه فازیاب از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق در سال گذشته بود که بحث سیستم خورشیدی پورتابل عشایر نیز سال گذشته اجرا شد که 297 خانواده به صورت چمدانی و قابل حمل از این سیستم خورشیدی بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: فقط 10 درصد هزینه‌ها از عشایر اخذ شد که خانواده‌ها می‌توانند در قشلاق و ییلاق این چمدان‌ها را با خود جابجا کرده و در مکان‌های جدید از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: اجرای طرح نیروی زمین گرمایی مشگین‌شهر به میزان 5 مگاوات نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق در سال 96 خواهد بود که این طرح نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید انرژی‌های زمین گرمایی حائز اهمیت بسیار است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد

شهردار شهر یاسوج از اجرایی شدن عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دامنه رشته کوه دنا و برخورداری از وضعیت آب و هوایی معتدل به یکی از شهرهای مهاجرپذیر کشور تبدیل شده است و روز به روز بر جمعیت این شهر افزوده می‌شود.

سرریز شدن جمعیت مهاجر به شهر یاسوج و اطراف این شهر و آینده‌نگری نداشتن مدیران در گذشته، امروزه شهر را با چالش‌های فراوانی مواجه کرده‌است.

محله شرف‌آباد یاسوج یکی از مناطقی است که در طی چندسال اخیر با رشد فزاینده ساخت‌وساز و رشد جمعیت روبه‌رو بوده و زمین‌های کشاورزی این منطقه حال به منازل مسکونی تبدیل شده‌است.

محله شرف‌آباد یاسوج در برخی از زیرساخت‌ها از جمله تنش آبی، بهسازی معابر و فضای سبز دچار مشکلات زیادی است اما آنچه بیش از همه این مشکلات برخی از ساکنان نقاط محله شرف‌آباد یاسوج را آزار می‌دهد، آب‌گرفتگی منازل مسکونی در زمان بارش است.

هر چه به سمت پایین دست منطقه شرف‌آباد یاسوج برویم مشکل آب‌گرفتگی منازل و معابر در زمان بارش بیشتر گزارش می‌شود.

خیابان‌های کشاورز، امیری‌ها، منازل نزدیک به قبرستان شرف‌آباد از جمله نقاطی هستند که بیشترین آسیب را از آب‌گرفتگی به خود می‌بینند.

کیوان آشنا شهردار یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد خبر داد.

وی افزود: در راستای توسعه و ارتقای سطح خدمات به شهروندان، عملیات احداث کانال بزرگ دفع آب‌های سطحی در خیابان فرعی ۱۲ کشاورز واقع در شرف آباد در حال انجام است.

آشنا گفت: عملیات احداث کانال بزرگ دفع آب‌های سطحی خیابان فرعی ۱۲ کشاورز با توجه به مشکلات این محلات در فصول بارندگی به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی و هدایت اصولی آب‌های سطحی و همچنین زیباسازی بصری شهر، با استانداردهای بالا توسط حوزه معاونت عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری یاسوج در دست اجرا قرار دارد.

کد خبر 747220

دیگر خبرها

  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال