Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضای تبلیغاتی مسموم دشمنان علیه دکتر بهشتی گفت: این تبلیغات به حدی بود که برخی از جوانان انقلابی و متعهد را دچار شک و تردید کرده بود که آیا ایشان یک شخصیت انقلابی هستند یا خیر.

به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله صدیقی در مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالروز شهادت شهید بهشتی و اعضای حزب جمهوری اسلامی به تبیین شخصیت این شهید مظلوم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این مراسم که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: شهید بهشتی فقیهی برجسته، فیلسوفی وارسته، نویسنده‌ای توانا، خطیبی توانمند و مدرس و استادی آگاه بود، اما چیزی که از این شهید والامقام شخصیتی مثال‌زدنی و نمونه ساخت، ولایتمداری و تبعیت او از ولایت فقیه بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دکتر بهشتی عالمی فرزانه و با تقوا بود و به تربیت نیروهای جوان و متدین اهمیت بسیاری می‌داد و با جوانان و نوجوانان به گونه‌ای رفتار می‎‌‌کرد که همه آنان شیفته شخصیت او می‎‌شدند.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: این مرد خدایی تلاش می‌کرد که در جامعه تربیت اسلامی شکل بگیرد و جوانان بر مبنای اصول دینی پرورش پیدا کنند تا پایه‌های نظام به وسیله آن‌ها تقویت شود.

وی اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی دارای تحصیلات عالیه بود و از نظر علمی و معنوی شخصیتی بسیار برجسته و ممتاز داشت، اما این عناوین او را از جوانان و طلبه‌ها جدا نکرد و همواره با جوانان رفتاری صمیمانه داشت.

وی با اشاره به فضای تبلیغاتی مسموم دشمنان علیه دکتر بهشتی اظهار کرد: این تبلیغات به حدی بود که برخی از جوانان انقلابی و متعهد را دچار شک و تردید کرده بود که آیا ایشان یک شخصیت انقلابی هستند یا خیر.

آیت‌الله صدیقی افزود: این تبلیغات به حدی بود که برخی از افراد تا زمانی که ایشان به شهادت رسیدند هم در این مورد تردید داشتند و بعد از شهادت ایشان به شخصیت واقعی این شهید مظلوم پی بردند.

وی اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی علاوه بر چهره سیاسی دارای یک شخصیت معنوی و روحانی عالی و اهل خواندن نماز شب، نماز اول وقت و بسیاری از اعمال عبادی بودند، به همین خاطر روحیه معنوی بسیار خوبی داشتند و از نظر معنوی نیز شخصیت بسیار تاثیرگذاری بودند.

خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: این شهید مظلوم الگویی بسیار مناسب برای شخصیت‌های سیاسی و دینی امروز است و اگر جوانان متدین و انقلابی مروری در زندگی نامه این شهید والا مقام داشته باشند قطعا با راه‌های مبارزه سیاسی آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد. آیت‌الله دکتر بهشتی از نظر سعه صدر و متانت شخصیتی کم‌نظیر بود. این شهید بزرگوار در بعد معنوی یک موحد واقعی و یک مقیم‌الصلاه به تمام معنا بود.

آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین موضوع بندگی از منظر دین پرداخت و بیان کرد: بندگی و عبودیت خداوند در راس همه افتخارات انسانی قرار دارد، به طوری که طبق آیات قرآن خداوند همه عالم را برای انسان آفریده و هدف از خلقت انسان را نیز بندگی و عبودیت خدا معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: خداوند به کسی که ایمان دارد، یک درجه از درجات ایمان را می‌دهد، ولی به شخص مومنی که جانش را از سرچشمه علوم الهی سرشار می‌کند، نه یک درجه، بلکه درجاتی از ایمان را عطا می‌کند.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مجاهدت در راه خدا از بزرگترین امتیازات انسان است، اظهار کرد: در قرآن کریم آمده که خداوند اجر عظیمی برای مجاهدان، یعنی کسانی که در راه خدا جهاد و مبارزه می‌کنند، قرار داده است.

وی بیان کرد: مجموعه عبادت‌ها وجود انسان را مقاوم می‌کند. از انسان‌هایی که در برابر طاعت خدا استقامت دارند، در قرآن به عنوان متقین یاد شده و با ارزش‌ترین انسان‌ها در نزد پروردگار عالم با تقواترین آن‌هاست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسانی که زندگی آن‌ها بر مبنای تقوای الهی است، حاکمیت الهی و حاکمیت دینی را قبول کرده‌اند و در برابر سختی‌ها مقاومت می‌کنند و نتیجه پایداری آنها این است که خداوند همه نگرانی‌های آن‌ها را برطرف می‌کند و از چیزی ترس و هراس ندارند.

وی اضافه کرد: کسی که در زندگی خدا محور و دین محور است، همه شئون زندگی او الهی و خدایی می‌شود و اگر همه افراد جامعه به این صورت زندگی کنند جامعه تبدیل به یک جامعه دینی خواهد شد.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: نظام الهی جامعه را به گونه‌ای می‌سازد که مسئولان نظام همه مایه افتخار هستند و سرافکندگی و ننگ در آن جامعه وجود نخواهد داشت، چرا که فرهنگ دینی در آن جامعه حاکم شده و دستورات دینی در وجود افراد آن جامعه نهادینه شده است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی مشکلات نواحی مینودر، مهدیه و شهیدبهشتی در شورای شهر قزوین

جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با محوریت هم‌اندیشی و بررسی مشکلات نواحی مینودر، مهدیه و شهید بهشتی با حضور شورایاران این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین بعدازظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به ریاست محسن حق‌شناس نایب‌رئیس شورای شهر قزوین و با حضور ولی چگینی عضو شورای شهر، مدیر هماهنگی امور نواحی، معاونین خدمات شهری مناطق، مدیران نواحی و شورایاران نواحی مینودر، مهدیه و شهید بهشتی و با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بر این اساس، خواجه‌وند و مددخانی شورایاران ناحیه مینودر به ذکر نکاتی پیرامون مشکلات این ناحیه از جمله بلاتکلیف ماندن میدان کاسپین، نیمه کاره بودن ساخت فرهنگسرا، روکش آسفالت مینودر از میدان طفلان مسلم تا فلکه دهخدا، احداث پارک سالمند در منطقه، مسدود بودن ورودی اتوبان به منطقه کوثر و مینودر، نبود تفریحگاه، وجود اتوبوس‌های فرسوده و تعداد کم آنها، اجرای کم برنامه‌های فرهنگی پرداختند.

همچنین قدیم‌آبادی شورایار ناحیه مهدیه نیز به مشکلات این ناحیه از جمله وجود زمین‌های خالی و بلاتکلیف و رسیدگی به وضعیت روکش آسفالت معابر و دور برگردان‌های خیابان بلوار سلیمانی و ایجاد ترافیک اشاراتی داشت.

قاسمی شورایار ناحیه شهید بهشتی و توحید نیز در ادامه به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت؛ روکش آسفالت خیابان توحید، ترافیک میدان لشگر و قدس، نصب چراغ چشمک‌زن برای تقاطع توحیدو سم‌پاشی درختان از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است.

زمانی از منطقه شهید بهشتی نیز به بیان مشکلات این ناحیه از جمله، دلیل عدم مجوز ندادن به ضلع شمال غربی میدان جانبازان، مساعدت و هماهنگی برای دفن افراد بی بضاعت، مشخص شدن حدود اختیارات و منطقه جغرافیایی ناحیه، سوله ورزشی نیمه‌کاره پرداخت.

پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی، در ادامه هر کدام از مسؤلین نواحی و معاونان خدمات شهری مناطق به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی از جمله خدمات روکش آسفالت، خدمات پسماند، روند احداث پروژه‌ها لوله‌گذاری برای دفع آب‌های سطحی پرداختند.

کد خبر 749773

دیگر خبرها

  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • واکاوی مشکلات نواحی مینودر، مهدیه و شهیدبهشتی در شورای شهر قزوین
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان